RO EN
Coșul este gol

HILTI: Partener profesionist pentru constructori

 


Philippe Guillouet (43 de ani) Functie / Firma: director general al Hilti Romania; Studii: Universitatea Supelec (inginer electrician in Franta ), IMD MBA (MBA in Elvetia);

Experienta profesionala: 10 ani in industria energetica in diferite tari; 9 ani in cadrul grupului Hilti in diferite pozitii in cadrul organizatiilor din Austria, Africa de Sud si Romania;

Hobby: fotbal si tenis.

Hilti Romania este subsidiara locala a grupului Hilti (din Liechtenstein), unul dintre producatorii mondiali de top de unelte si accesorii profesionale pentru constructii. Gama de produse a firmei include: sisteme de masurare, gaurire si demolare, tehnica diamantata pentru taiere si finisare, unelte pentru fixari prin insurubare si directe, sisteme de ancorare, suporti pentru instalatii si sisteme antifoc. Societatea ofera, totodata, consultanta in alegerea produselor, precum si sisteme informatice pentru proiectarea de instalatii. In 2008, compania a realizat o cifra de afaceri de 35 milioane de lei, iar in 2009 aceasta s-a diminuat pana la 28,4 milioane de lei. Grupul Hilti are 17.000 de angajati in peste 120 de tari si a realizat, anul trecut, vanzari totale de 3,8 miliarde franci elvetieni.
 
- Care sunt principalele atuuri ce va diferentiaza in raport cu firmele competitoare?
- Pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa avem in vedere ceea ce antreprenorii implicati in toate tipurile de constructii asteapta de la un furnizor, respectiv nu numai produse excelente, fabricate sub un brand puternic, ci si servicii de inalta clasa, bazate pe relatii directe si disponibile rapid. Prin modelul unic de afaceri, putem indeplini chiar si cele mai exigente cerinte ale constructorilor. Produsele Hilti se bazeaza pe inovatie si design de calitate elvetiana. Acestea reprezinta garantii ale performantei si rezistentei, ceea ce pentru clienti inseamna productivitate mai mare la un cost mai mic. Totodata, marca Hilti este cunoscuta de catre profesionistii din intreaga lume. Simpla detinere a unui produs Hilti inseamna ca societatea este un partener-cheie al oricarui constructor.
Suntem atat de siguri de calitatea produselor pe care le oferim incat asiguram service pe viata pentru sculele livrate, un pachet de servicii unic care depaseste simpla garantie. De asemenea, oferim o perioada de doi ani in care nu percepem niciun fel de cost pentru diverse servicii post - vanzare. De exemplu, aceasta oferta este valabila pentru toate rotopercutoarele. Acestea sunt reparate fara absolut nici un cost in cazul in care se defecteaza intr-un interval de doi ani de la achizitionare. Dupa aceasta perioada, costul de reparatii este limitat, asigurandu-ne clientii ca vor plati preturi minime pentru reparatie si chiar mai mult decat atat, vor avea control total asupra costurilor maxime de operare. De asemenea, mentinem relatii directe cu antreprenorii. Consultantii tehnici Hilti merg pe santiere, oriunde ar fi acestea localizate. Analizam, impreuna cu clientul, aplicatiile si abia apoi asiguram consultanta si training de utilizare. Clientii ne apreciaza pentru ceea ce ne propunem sa fim: parteneri si adevarati profesionisti. Mai mult, structura companiei ne permite sa livram produsele la numai o zi dupa comanda, in toate zonele tarii, fapt ce asigura flexibilitate beneficiarilor.
- Descrieti modul in care criza financiara a afectat activitatea pe care o desfasurati.
- Recesiunea, care a inceput in Romania in ultima parte a anului 2008, a avut un impact mare asupra economiei in 2009. In domeniul constructiilor, companiile s-au confruntat cu amanarea sau anularea multor proiecte, inchiderea santierelor, somaj si intarzierea platilor. Ceea ce a afectat antreprenorii generali la inceput a generat un efect de tip domino in randurile subcontractorilor si furnizorilor. Hilti a fost, de asemenea, prinsa in aceasta spirala de recesiune si incertitudine. Multumita modelului nostru de afaceri directe, am observat aceste schimbari din timp si am adoptat o atitudine pro-activa. Ne-am reorientat consultantii tehnici spre nisele de piata, unde am remarcat o continuare a activitatii. De asemenea, am crescut nivelul de competenta al propriilor angajati si am ajustat structurile de costuri. Referindu-ne la situatia dificila din domeniul constructiilor, vanzarile noastre au fost in linie cu asteptarile, reusind sa atingem un rezultat net superior mediei generale din sector, ceea ce a dus la cresterea semnificativa a cotei de piata.
- Cum a evoluat segmentul specific de activitate?
- In 2009, piata constructiilor a scazut cu 15%, context in care segmentul specific a consemnat o depreciere mult mai drastica, care poate ajunge la aproximativ 60% pe anumite grupe de produse. Din fericire, masurile mentionate anterior ne-au ajutat sa castigam o importanta cota de piata pe cele mai multe segmente in care suntem prezenti. Pentru 2010, previziunile noastre in ceea ce priveste evolutia domeniului constructiilor raman pesimiste. Pentru intervalul 2010-2011 strategia de dezvoltare a companiei vizeaza concentrarea pe segmentele de piata care sunt in crestere
- Considerati ca recesiunea s-ar putea prelungi in tara noastra, in raport cu situatia din alte state?
- Pentru a iesi din criza, Romania are nevoie, in primul rand, de imbunatatirea climatului economic mondial. Exista unele semne ca acest lucru este pe cale sa se intample. In cazul in care nivelul de incredere a investitorilor va reveni la niveluri decente, banii vor fi din nou disponibili. Romania va beneficia de acest flux de investitii straine numai cu conditia mentinerii stabilitatii politice. In al doilea rand, Guvernul are un rol important. Acesta trebuie sa fie un exemplu in ceea ce priveste plata completa si la timp a lucrarilor pe care le finanteaza, catre firmele de constructii. Acest lucru este esential pentru mentinerea societatilor pe piata. Apoi, desigur, Executivul trebuie sa accelereze procesul de utilizare a fondurilor europene pentru proiecte de infrastructurã. Acest lucru va aduce o gura de oxigen pentru multi antreprenori care asteapta noi proiecte si va ajuta Romania sa se alinieze la normele europene in ceea ce priveste nivelul infrastructurii.
- Descrieti principalele noutati ce vor fi lansate pe piata.
- In perioada imediat urmatoare, vom lansa mai multe produse. Unul dintre acestea este reprezentat de TE 1500, un ciocan pneumatic demolator unic in clasa sa. Acesta va fi echipat cu un motor fara perii, fapt ce faciliteaza activitatile de service. Produsul are, de asemenea, putere sporita si dispune de reducerea vibratiilor. Astfel, utilizatorii vor putea munci mai mult fara a obosi. La sfarsitul zilei va fi vizibila cresterea productivitatii cu un consum mai mic de resurse. Un alt produs este HIT HY 150 Max, care de fapt inglobeaza un sistem complet de ancorare chimica, ce necesita o fixare la adancime mai mica, in timp ce asigura sarcini de incarcare mai mari fata de produsul oferit in prezent.
- Care este strategia de investitii adoptata la nivel de grup in dezvoltarea activitatii Hilti Romania?
- Desi mediul economic este, inca, dominat de incertitudine, Hilti se angajeaza in continuare, in procesele de inovare. Acest lucru va fi materializat prin introducerea in Romania a peste 10 produse noi in acest an, care vor adauga valoare pentru clientii nostri, prin sporirea productivitatii si generarea de economii. Un alt punct-cheie pe care se bazeaza activitatea companiei este importanta acordata dezvoltarii profesionale a propriilor angajati. Chiar daca este, inca, recesiune, vom continua un program care a inceput in 2006 si care subliniaza importanta culturii noastre unice. Fiecare angajat se va bucura de oportunitatea de a se apropia de misiunile si valorile noastre, prin participarea la un seminar de doua zile la Snagov. Credem ca principalele valori proprii (integritate, curaj, angajament si munca in echipa) asigura faptul ca fiecare angajat va fi ajutat sa se dezvolte in continuare, precum si acela ca partenerii Hilti vor fi deserviti in cel mai bun mod.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter