Dupa ce, la jumatatea lunii mai a.c., in calitate de autoritate contractanta, Metrorex a incarcat in cadrul platformei SEAP/SICAP documentatia referitoare la proiectarea si executia obiectivului „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Magistrala 6 - 1 Mai – Otopeni) - proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo”, la 25 iunie 2019 s-a finalizat procesul de depunere a candidaturilor (prima etapa) pentru mega-licitatia cu o valoare estimata la 1.269.784.510 lei. Potrivit calendarului stabilit de entitatea organizatoare a licitatiei, candidaturile depuse si selectate pentru etapa a doua vor fi evaluate pana la 26 martie 2020, ora 18:00. Pana la data-limita de depunere a candidaturilor din prima etapa, zece entitati s-au aratat a fi interesate de realizarea proiectului ambitios al Metrorex - si anume: Aktor Societate Tehnica Anonima - Activ Group Management - Omikron Kappa Consulting SA; asocierea Strabag SRL - Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Ltd. Sti.; asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. - Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.; asocierea Kalyon - Sinohydro; asocierea Acciona Construccion SA - Impresa Pizzarotti & C SpA Italia SpA.; asocierea Astaldi SpA - Salini Impregilo SpA.; asocierea China Tiesiju Civil Engineering Co. Ltd, Institutul de Cercetari in Transporturi INCERTRANS SA, Studio Corona SRL Civil Engineering; asocierea China Communications Construction Company & 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SpA.; asocierea Esta Construction LLC - Dogus Insaat ve Ticaret AS si asocierea FCC - Gulermak JV. Dupa etapa a doua, de evaluare a candidaturilor acceptate in prima etapa, va urma depunerea efectiva a ofertelor si evaluarea acestora.
Cei zece candidati trebuie sa demonstreze ca au capacitatea de a realiza proiectarea si executia lucrarilor de structura de rezistenta pentru lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo, avand ca obiectiv executia structurilor statiilor si interstatiilor (galerii si tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea in functiune a acestui tronson dupa dotarea sa completa. Potrivit Metrorex, solicitarile de clarificari referitoare la documentatia de atribuire se vor adresa, in limba romana, in mod exclusiv in SEAP, cu luarea in considerare a termenelor de raspuns prevazute la art. 172-173 din Legea 99/2016, urmand sa nu dea curs solicitarilor adresate prin alta modalitate de comunicare decat cea stabilita prin documentatia de atribuire. Entitatea contractanta va raspunde doar la solicitarile de clarificari adresate de operatorii economici pana la termenul-limita stabilit, iar raspunsurile la solicitarile de clarificari vor fi publicate in limba romana, in SEAP.
Conditii speciale pentru participantii la licitatia restransa
Criteriul de atribuire a unuia din cele mai importante contracte ale Metrorex din ultimii ani a fost stabilit cel mai bun raport calitate-pret, componenta financiara avand o pondere de 40% (maximum 40 de puncte), iar propunerea tehnica va conta in proportie de 60% (cel mult 60 de puncte), aceasta propunere fiind elaborata prin integrarea rezultatului adunarii punctajului A (metodologia de proiectare si executie) cu punctajul B (experienta personalului). Durata contractului, ce va fi atribuit prin aceasta licitatie restransa, este de 48 de luni. Sursele de finantare ale contractului ce urmeaza a fi atribuit sunt asigurate din sumele prevazute pentru obiectivul Magistrala 6 a metroului bucurestean, respectiv de la bugetul de stat si din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020.
Metrorex mai anunta ca, dupa selectia candidatilor, acestia vor prezenta in faza a doua o garantie de participare in cuantum de 12.500.000 de lei. Echivalenta pentru garantia de participare depusa in euro sau in alta valuta se va face la cursul comunicat de BNR cu 5 zile anterior datei-limita de depunere a ofertelor.
Intrucat toate candidaturile au fost depuse de asocieri, autoritatea contractanta subliniaza ca in acordul de asociere se va mentiona ca toti asociatii isi asuma raspunderea solidara pentru executia contractului, ca liderul asocierii este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni de la si in numele tuturor asociatilor, individual si colectiv, si ca liderul asocierii este responsabil pentru executia contractului, inclusiv platile. De asemenea, in acord se vor prezenta detaliat activitatile care vor fi realizate de fiecare membru si ponderea acestora in cadrul contractului. Liderul trebuie sa aiba cea mai mare cota-parte dintre membrii asocierii. Intelegerea trebuie sa stipuleze, de asemenea, ca toti asociatii sunt obligati sa ramana in asociere pe intreaga durata a contractului. Candidatii selectati nu au dreptul de a se asocia in scopul depunerii de oferta comuna in etapa a doua a procedurii de atribuire. In cazul in care in etapa a doua, in urma evaluarii ofertelor, doua sau mai multe oferte se claseaza pe locul 1, avand acelasi punctaj total, departajarea se va face avand in vedere punctajul obtinut la factorii de evaluare, in ordinea descrescatoare a ponderilor acestora. In situatia in care egalitatea se mentine, Metrorex SA va solicita noi propuneri financiare si oferta castigatoare va fi desemnata cea cu propunerea financiara cea mai mica. In fine, dar nu in ultimul rand, printr-o erata publicata in iunie a.c., autoritatea contractanta informeaza ca data estimata a expedierii invitatiilor de prezentare / participare a ofertelor sau de participare catre candidatii selectati este 29 iulie 2019, ora 0:00.
***
Dupa cum se cunoaste, in ceea ce priveste magistrala 6 a metroului bucurestean, Comisia Europeana a aprobat, pana in prezent, cofinantarea unui singur tronson – si anume 1 Mai – Baneasa (statia Tokyo), dar oficialii Metrorex au explicat la finele lunii februarie a.c. ca Ministerul Transporturilor doreste sa construiasca ambele sectiuni, ce vor fi definitivate in anul 2023. Potrivit unui grafic de implementare, stabilit de Metrorex, actualmente, este in desfasurare licitatia restransa bazata pe documentatia pentru contractul de proiectare si executie lucrari de structura de rezistenta, statii, galerii, tunele la sectiunea 1 Mai – Tokyo. Contractul cu o valoare estimata la circa aproape 1,27 miliarde lei, fara TVA, a fost incarcat in cadrul platformei de achizitii publice in luna martie 2019, dupa cum au promis oficialii Metrorex SA, aspect care a fost confirmat si de ministrul Razvan Cuc, iar actualmente, dupa cum se observa, s-a finalizat prima faza a licitatiei restranse – cea de depunere a candidaturilor.
Conform programului, dupa derularea celei mai mari parti a licitatiei pentru structura de rezistenta, in septembrie 2019 vor fi lansate licitatiile pentru lucrari de arhitectura, instalatii electromecanice si cale de rulare, in cadrul primului tronson a aceleiasi magistrale, obiective in valoare de 443,7 milioane de lei, fara TVA, dupa care, in decembrie 2019, sunt programate licitatiile pentru sistemul de automatizare si automatizare a traficului (la intreaga magistrala) si pentru achizitia a 12 trenuri de metrou. Valoarea estimata a contractului pentru noile trenuri este de 420,5 milioane de lei, fara TVA, iar in cazul sistemului de automatizare, se considera ca acesta va costa 126,8 milioane de lei, fara TVA. Toate valorile estimate actualmente se vor actualiza si revizui in conformitate cu noile reglementari legislative din domeniul achizitiilor publice, astfel incat acestea ar putea fi mai mari decat cele preconizate initial. Pentru informatii suplimentare, click aici!