In 2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC) a semnat ordine de incepere pentru constructia de drumuri de mare viteza cu o lungime totala de 115 km. Tronsoanele respective se adauga la cei 150 km care se aflau deja in lucru din anii anteriori, iar perspectivele pentru 2021 sunt de a se lucra pe 350 km de autostrazi, drumuri expres si centuri ocolitoare, potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Oficialul a mai spus la HotNews ca pana la finalul acestui an vor mai fi semnate ordine pentru startul lucrarilor la alti 80 km de drumuri de mare viteza.
Referitor la tronsoanele date in trafic in acest an, ministrul a numit cei 21 km de pe autostrada Lugoj-Deva Lot 2 (cu mentinerea restrictiilor de viteza), precum si sectorul de 25 km dintre Iernut si Chetani, inclusiv nodul de la Chetani, si lotul Biharia - Bors, de pe Autostrada Transilvania.
Pana la finalul acestui an ar putea fi inaugurate tronsoanele Sebes-Turda (lot 1), ce are un stadiu fizic de 95%, primul tronson al centurii ocolitoare Bacau (17 km), realizat la profil de autostrada, cu stadiu de 85%, precum si sectorul Rasnov-Cristian de pe Autostrada Bucuresti - Brasov, care a atins un grad de executie de 90%.
"Vorbim de 18 km pe Sebes - Turda, de 17 km pe VO Bacau, de 10 km Rasnov - Cristian. In total 45 de km cu cei 25 dati in trafic, 70 de km. Sa nu mai adaug si muzeul de 21 de km preluat (nr Lugoj - Deva, lot 2) si pe care i-am deschis. Vorbim, deci, de peste 90 de km dati in trafic pana la sfarsitul anului, ca si obiectiv al Guvernului Orban", a declarat Lucian Bode la HotNews.
Referitor la A10, Sebes - Turda, ministrul a precizat ca inca este foarte mult de lucru pe primele doua sectoare, dar ca spera ca primul lot sa foe deschis complet pana la finalul acestui an. "Noi vrem ca Lotul 1 (n.r. sa fie deschis complet), dar pentru asta trebuie sa clarificam un litigiu pe care il avem cu antreprenorul, dintr-un claim mai vechi. Sper sa clarificam pentru a plati ce avem de platit din acel claim. Cu facturile suntem la zi. Ne zic sa le viram banii ca sa poata sa continue. Tine de CNAIR si sper sa se rezolve. Ne dorim sa dam in trafic Lotul 1", a spus Lucian Bode.
Referitor la lotul al doilea, pe care lucreaza antreprenorul elen Aktor, ministrul Transporturilor este nemultumit de mobilizarea constructorului, care lucreaza si pe Inelul 0 al Bucurestiului. "Pe Lotul 2, din pacate, si nu ma feresc sa spun ca discutam de compania Aktor din Grecia, aceasta nu s-a tinut de cuvant. Nu numai acolo, si pe inelul A0 al Bucurestiului, pe tronsonul 3 A0 Sud, trebuiau sa predea deja proiectul tehnic si le-am aplicat deja o penalitate de un milion de lei. Le transmit si pe aceasta cale sa se trezeasca. Ei au venit in Romania sa munceasca, sa se achite de obligatiile contractuale. Aktor este una dintre cele mai importante companii ce activeaza pe infrastructura de transport, si pe feroviar au contracte importante in Romania. Dar nu ne permitem sa mergem la nesfarsit cu aceasta tergiversare. (...) Nu vreau sa ajungem la rezilierea niciunui contract de dezvoltare a infrastructurii in Romania, dar nici nu permit unei companii, indiferent cum se numeste, sa nu se achite de obligatiile contractuale. Speram sa vedem cat mai repede cu putinta, sigur, nu in acest an din pacate, lotul 2 din A10 Sebes - Turda cat mai repede finalizat si dat in trafic", a mai spus Lucian Bode.
Pentru interviul integral, click aici!