RO EN
Coșul este gol

Impresa Pizzarotti si Retter incep constructia primului tronson al Autostrazii Moldovei

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si asocierea romano-italiana Impresa Pizzarotti - Retter Projektmanagement au semnat contractul pentru executia lucrarilor la primul lot al autostrazii Ploiesti-Buzau, respectiv pe tronsonul Dumbrava-Mizil (km 0+000 - km 21+000). Lucrarile vor incepe imediat si vor dura 20 de luni, cu o perioada de garantie de 10 ani. Lungimea acestui lot este de 21 km si include constructia a 14 poduri si a unui pasaj de complexitate tehnica ridicata, cu o lungime de 550 de metri. Valoarea contractului este de aproape 1,47 miliarde lei (fara TVA), cu finantare asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
"Investitiile prin PNRR reprezinta o prioritate Ministerul Transporturilor. Un exemplu in acest sens este A7, Autostrada Moldova, pentru care au fost semnate contractele pentru constructia a doua din cele 13 loturi. Desi, prin PNRR, trimestrul IV 2023 este termenul prevazut pentru comunicarea rezultatelor procedurilor de achizitie publica, Ministerul Transporturilor si-a propus ca tinta indeplinirea jaloanelor pana la sfarsitul anului 2022", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
CNAIR si Ministerul Transporturilor au convenit si incheierea acordului pentru finantarea autostrazii Ploiesti-Buzau, ce va avea, in total, 63,25 km, cu 6 noduri rutiere, 42 de poduri si pasaje, 4 spatii pentru servicii, doua Centre de Intretinere si Coordonare (CIC) si un Centru de Monitorizare si Informare (CMI).
In scopul implementarii proiectului, traseul autostrazii a fost divizat in 3 loturi:
• Lotul 1, Dumbrava - Mizil (km 0+000 - km 21+000), cu lungimea de 21 km;
• Lotul 2, Mizil - Pietroasele (km 21+000 - km 49+350), cu lungimea de 28,35 km;
• Lotul 3, Pietroasele - Municipiul Buzau (km 49+350 - km 63+250), cu lungimea de 13,9 km.
Pentru acest proiect viteza de proiectare prevazuta este de 140 km/h.
Autostrada avea partea carosabila cu doua cai unidirectionale (4×3,75 m), o zona mediana de 3 metri, 4 benzi de ghidare, o banda de stationare de urgenta si doua acostamente. In zonele unde sunt necesare parapete, platforma se largeste cu 2 x 1,70 m.
De asemenea, in cadrul proiectului este prevazuta amenajarea a 24 de spatii destinate incarcarii autoturismelor electrice si amplasarea a 65 de perdele antiinzapezire pe partea stanga a drumului (intre km 0+200 si km 63+250)
Valoarea totala a proiectului este de 4,7 miliarde lei, din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de aproape 4 miliarde lei.
Perioada de implementare a proiectului este de 151 luni, aceasta cuprinzand, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor dinainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter