RO EN
Coșul este gol

GUVERNUL a aprobat divizarea CNADNR in doua companii distincte

Guvernul a adoptat Ordonanta de Urgenta ce vizeaza reorganizarea CNADNR, entitatea urmand a fi divizata in doua companii distincte, una pentru gestionarea infrastructurii rutiere (CNIR) si cealalta (CNAIR) pentru administrarea strazilor.
Compania Nationala de Investitii Rutiere SA, prescurtata CNIR va proiecta, construi, reabilita, moderniza si repara autostrazile in perioada de garantie tehnica a acestora. De asemenea, va construi drumurile expres si pe cele nationale, variantele de ocolire si alte elemente de infrastructura rutiera. Va executa lucrari in regie proprie si va coordona dezvoltarea unitara si echilibrata a infrastructurii de transport rutier. Va desfasura, de asemenea, activitati de concesionare a spatiilor de servicii situate de-a lungul autostrazilor si a drumurilor expres.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) se va ocupa de intretinerea drumurilor nationale si autostrazilor. Totodata, va gestiona proiectele aflate in curs pana la finalizarea lor, adica incheie toate santierele deschise azi, fie ca sunt de reabilitare a drumurilor nationale, fie constructii de autostrazi. "De exemplu, CNAIR se va ocupa de finalizarea autostrazilor Sebes-Turda, Lugoj-Deva, Gilau-Nadaselu sau Targu Mures-Ogra. In momentul in care aceste autostrazi sunt finalizate, se va decide ce se va intampla cu angajatii care lucreaza la aceste proiecte, avand in vedere ca de reconstructie si proiectare se va ocupa cealalta companie. CNIR se va ocupa de proiectele noi. Va dau exemple: centura de sud a Bucurestiului, autostrada Sibiu-Pitesti - la care acum se face studiul de fezabilitate, autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni sau drumul expres Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani. Pana la desfasurarea efectiva a activitatii CNIR pot fi asigurate servicii suport de catre CNAIR pe baza de protocol de colaborare, incheiat intre cele doua companii", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buse.
Conform datelor Executivului, CNIR va functiona efectiv incepand din anul 2017 si se estimeaza ca va avea intre 400 si 600 de angajati, in functie de proiectele pe care le va avea in derulare. Pana atunci, CNAIR va transfera, in mod etapizat, proiectele de infrastructura de transport rutier catre CNIR, pentru a fi implementate.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter