Proiectul de dezvoltare a soselei de centura din zona nordica a judetului Dambovita, cei 15 km dintre localitatile Pucioasa si Fieni, intra intr-o noua etapa de dezvoltare, studiul de prefezabilitate a investitiei fiind finalizat recent. Drumul de legatura la DN 71, pentru asigurarea optimizarii traficului rutier si accesibilitatii in zonele urbane ale oraselor Pucioasa si Fieni, va deservi si comunele Branesti, Glodeni, Motaieni si Buciumeni, valoarea investitiei urmand a depasi 111 milioane de euro.
"Studiul de prefezabilitate este gata. Vom face, in zona de nord a judetului, o singura centura ocolitoare pentru orasele Pucioasa si Fieni. Aceasta bretea de ocolire pentru cele doua centre urbane este in regim de drum expres si are o importanta majora pentru nordul judetului, pentru judetul Dambovita si, nu in ultimul rand, pentru Romania", a declarat Corneliu Stefan, presedintele Consiliului Judetean Dambovita.
Centura ocolitoare pentru Pucioasa si Fieni (15,13 km) se desprinde din DN 71, in apropierea haltei Scarlenta din comuna Branesti, iar ca suprafata desfasurata, va depasi 308.853 mp. Traseul urmareste cursul raului Ialomita, cu exceptia portiunii dintre km 7 si km 11, care ocoleste comuna Motaieni. Punctul de intrare, din nou, in centura ocolitoare, este DN 71 - la iesirea din orasul Fieni, intrarea in comuna Buciumeni. La capetele traseului sunt prevazute doua noduri rutiere cu patru bretele, astfel incat sa fie asigurate toate relatiile de deplasare. In plus, sunt prevazute 17 lucrari de arta: 9 pasaje, 7 poduri si o punte pietonala.
"Vorbim aici de poduri care vor traversa raul Ialomita, de pasaje care vor traversa DN 71, dar si un pod peste calea ferata din zona. Pe fiecare dintre acestea se vor amplasa retele de iluminat. Suprafetele afectate de drumul de ocolire se ridica la 53,79 ha, acestea fiind impartite astfel: comuna Branesti - 8,96 ha, orasul Pucioasa - 18,69 ha, comuna Motaieni - 11 ha, orasul Fieni - 12,55 ha, comuna Buciumeni - 2,6 ha. 16,28 ha sunt in intravilanul localitatilor, iar 37,51 ha, in extravilanul localitatilor mentionate", a precizat Corneliu Stefan.
In ce priveste costurile, din totalul de 111 milioane de euro, costurile pentru constructia partii carosabile sunt estimate la aproximativ 54,6 milioane de euro, pentru parapate de protectie - 4,2 milioane de euro, edificarea podurilor si pasajelor va costa circa 44 milioane de euro, iar amenajarea curgerii apelor - aproximativ doua milioane de euro.
Finantarea va fi asigurata prin Programului Operational Infrastructura Mare (POIM).
"Pentru ca reteaua de drumuri sa fie completa, tot pentru zona de nord, am scos la licitatie construirea unui pod nou la intrare in judet, cu un drum de 2,5 km, care sa ocoleasca satul Glod din comuna Moroieni, adica se urmareste realizarea unui acces rapid catre zona montana, catre statiunea de interes national Moroieni - Padina - Pestera, iar astfel vom avea un trafic fluidizat si dinspre judetul Prahova. De la iesirea din comuna Moroieni pana unde va incepe centura ocolitoare, vom circula pe DN 71; vom realiza aceasta centura ocolitoare, care incepe in comuna Buciumeni si se termina in comuna Branesti, tot pe DN 71, iar dupa 5 km, pe DN 71, vom intra pe centura ocolitoare pentru orasul Targoviste, care este si prima centura pe care am lansat-o in judetul Dambovita, ea urmand a se termina in drumul expres Valahia - Gaesti - Ploiesti", a mai anuntat presedintele CJ Dambovita.