O echipa a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, condusa de directorul general Mariana Ionita, a facut ieri un tur al santierelor de pe soseaua de centura a Capitalei. Vizita a fost neanuntata si a dezvaluit ritmul real al activitatii de pe santiere.
"Ca urmare a acestei vizite s-a constatat o mobilizare buna la pasajele Mogosoaia si Berceni dar si pe lotul 2 al A0 Sud, unde lucrarile se desfasoara intr-un mod planificat si responsabil. La pasajul Oltenita si pe lotul de centura dintre DN2 - A2 mobilizarea antreprenorilor este nemultumitoare, constructorii fiind atentionati asupra responsabilitatilor contractuale. Pe pasajul Domnesti antreprenorul a reluat lucrarile intr-un mod sustinut si cauta, in continuare, solutii de crestere a numarului de utilaje si forta de munca", se arata intr-o comunicare a CNAIR SA.
Pe santierele care au creat nemultumiri sunt angajate doua companii italiene, respectiv Itinera (Pasajul Oltenita) si Tirrena Scavi (DN2-A2). Pasajul Mogosoaia este construit de Strabag, Pasajul Domnesti de Straco, Pasajul Cernica de Tirrena Scavi si Pasajul Berceni de Trameco, iar lotul 2 al A0 Sud de compania turceasca Alsim Alarko.
CNAIR mai informeaza ca Mariana Ionita a cerut ca la fiecare analiza saptamanala care se face cu acesti antreprenori, sa i se prezinte calendarul si stadiul proiectului, problemele intampinate si solutiile acestora.
Planurile declarate ale Ministerului Transporturilor sunt ca cele cinci pasaje ce se construiesc pe centura Capitalei sa fie finalizate in 2021, iar pana la finalul anului 2022 se doreste si deschiderea traficului pe Autostrada de Centura Bucuresti Sud.