Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a semnat doua noi contracte ce vizeaza realizarea de lucrari de proiectare si modernizare unor obiective de anvergura. Acestea au o valoare totala de peste 113 milioane de lei si vizeaza completarea/ revizuirea Studiului de Fezabilitate si elaborarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul de autostrada Ploiesti - Brasov, precum si realizarea lucrarilor de reabilitare a Podului de la Cernavoda
Valoarea proiectului de "Completare/ Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti - Brasov, tronson Ploiesti - Brasov" este de 46,55 milioane de lei (fara TVA), obiectivul beneficiind de finantare din fonduri europene nerambursabile.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 30 de luni pentru revizuirea/ completarea SF, la care se adauga 6 luni pentru realizarea proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si alte 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Executie (PTE).
Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiza multicriteriala a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani si investigatii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc.).
Contractul va cuprinde si o evaluare a impactului asupra mediului, o analiza cost-beneficiu si realizarea unui model financiar al proiectului.
CNAIR a semnat contractul pentru realizarea lucrarilor de reabilitare a Podului de la Cernavoda
CNAIR a semnat, recent, cu Maristar Com, contractul pentru "Realizarea Lucrarilor de Reabilitare a Podului de la Cernavoda, situat pe Autostrada A2, la km 157+600". Valoarea contractului este de 66,84 milioane de lei (fara TVA), obiectivul fiind finantat din fonduri europene nerambursabile.
Durata contractului este de 24 de luni pentru executia lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie.
In cadrul contractului de reabilitare a partii rutiere vor fi realizate o serie de lucrari, precum inlocuirea hidroizolatiei si a caii pe partea carosabila si trotuare, inlocuirea sistemului rutier, inlocuirea parapetului pietonal si directional, inlocuirea rosturilor de dilatatie, lucrari de reparatii cu betoane speciale la placa de suprabetonare a viaductelor de acces si la pile, lucrari de refacere a protectiei anticorozive la structura metalica, atat pe podul principal, cat si pe viaductele de acces etc.
CNAIR precizeaza ca pe perioada sezonului estival se vor executa doar lucrari la infrastructura, fara a se institui restrictii de circulatie.
Podul peste Dunare de la Cernavoda este un pod combinat de cale ferata si sosea, care traverseaza fluviul Dunarea si impreuna cu podul similar de la Fetesti, conecteaza orasul Bucuresti de Portul Constanta, de asemenea unind Drobogea de Muntenia prin Autostrada A2.
"Prin semnarea acestui contract imi doresc ca in cel mai scurt timp sa nu ne mai confruntam, cand mergem spre litoral, cu problemele de pe partea carosabila a Podului de la Cernavoda. I-am cerut antreprenorului sa isi faca treaba eficient, deoarece CNAIR va verifica in permanenta calitatea lucrarilor. Nu ne permitem sa mai fie facute lucrari de mantuiala, iar, dupa prima ploaie sau ninsoare, sa ne trezim cu gropi in carosabil. Totodata, i-am cerut antreprenorului sa aiba in vedere ca, in perioada sezonului estival, sa faca doar lucrari la partea de infrastructura, astfel incat sa evitam impunerea de restrictii de circulatie si ingreunarea traficului", a declarat ministrul Transporturilor, Catalin Drula, prezent la semnarea contractului de executie.