Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a emis ordinul de incepere a lucrarilor de constructie a sectorului de autostrada Ungheni - Ogra, ce constituie lotul al doilea al autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea (sector 1C - Targu Mures) si va avea o lungime de 10,5 km. Contractul, de tip Fidic Rosu (executie de lucrari), a fost atribuit in urma finalizarii procedurii de achizitie publica asocierii formate din companiile Strabag si Straco Grup si are o valoare totala de 251,35 milioane de lei (fara TVA).
"Contractul a fost intarziat pana la aceasta data din cauza neexproprierii terenurilor din motive independente de CNADNR. Pentru intocmirea documentatiilor necesare exproprierii terenurilor, compania de drumuri s-a lovit de lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii, din cauza lipsei planurilor parcelare, a suprapunerii de proprietari pe aceleasi terenuri etc. Odata cu emiterea OUG nr. 7/2016 pentru accelerarea implementarii proiectelor de infrastructura de transport transeuropean, s-a reusit scurtarea termenelor pentru obtinerea avizelor, autorizatiilor si acordurilor necesare constructiei infrastructurii de transport, intre care mentionam si sectorul de autostrada de mai sus", se arata intr-un comunicat oficial al CNADNR.
Durata de executie a tronsonului de autostrada Ungheni - Ogra este de 12 luni, alte 48 de luni fiind stabilite pentru perioada de garantie. Finantarea este asigurata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, fiind un proiect nou-amplasat pe reteauau TEN-T Central.