Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Baicons Impex - Acciona Ingenieria SA castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru elaborarea studiului de fezabilitate (SF) pentru modernizarea liniei ferate Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera, inclusiv a Podului de la Gradistea.
Valoarea contractului este de 19,26 milioane de lei (fara TVA), documentatia urmand a fi elaborata in termen de 18 luni de la atribuirea lucrarilor.
Conform datelor autoritatii contractante, SF va prezenta varianta optima de traseu si va propune o planificare a activitatilor proiectului tehnic, printr-o solutie de executie a lucrarilor impartite in doua loturi, respectiv: lotul intai - va include lucrari la podul peste raul Arges, intre statiile Vidra si Gradistea, iar lotul al doilea vizeaza executia de lucrari la infrastructura de cale ferata dintre statiile CF Bucuresti Nord si Giurgiu Nord, pana la Frontiera.
"Pentru Podul Gradistea speram ca studiul de fezabilitate sa fie realizat in maximum 9 luni. Dupa acest termen vom demara licitatia pentru proiectare si executie, ca in doi ani constructia sa fie finalizata. Poate acest termen nu este foarte optimist, dar este realist. Desi am fost nevoiti de foarte multe ori sa schimbam scenariile de pregatire, in acest moment putem spune ca am gasit solutia optima pentru realizarea acestui proiect", a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.
Sursa de finantare pentru realizarea studiului de fezabilitate este asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).
Comunicarile oficiale privind rezultatul licitatiei au fost transmise tuturor firmelor participante la proceduri, contractul de achizitie publica urmand a fi semnat de ambele parti (CNCF CFR SA si ofertantul castigator), dupa finalizarea perioadei legale de contestatii.