Asocierea formata din companiile Astaldi SpA, FCC Construccion, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie si Thales Systems Romania a castigat contractul ce prevede reabilitarea subtronsonului de cale ferata km 614 - Cap Y Barzava (2a), situat pe axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Brasov - Bucuresti - Constanta. Contractul, atribuit de compania de cai ferate CFR SA, are o valoare totala de 1,7 miliarde lei (fara TVA), lucrarile urmand a fi realizate in 60 de luni de la data atribuirii.
Conform datelor beneficiarului, se vor executa lucrari de terasamente si consolidari pe 44,7 km, se vor construi 13 poduri noi (dintre care doua peste raul Mures) si se vor moderniza 39 de podete. De asemenea, contractul prevede lucrari civile in cinci statii de cale ferata de pe tronsonul respectiv (inclusiv halte comerciale si puncte de oprire), lucrari de electrificare si energo-alimentare, precum si de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toata distanta subtronsonului.
Finantarea lucrarilor este asigurata din fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat.
Prin reabilitarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe acest subtronson se asigura conditii tehnice pentru circulatia trenurilor de calatori si marfa cu viteze superioare de pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si pana la 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si a sigurantei traficului feroviar.