S-a facut un pas important pentru realizarea unei investitii care va schimba mult in bine viata localnicilor din orasul Sulina si nu numai. Este vorba de semnarea contractului de finantare pentru modernizarea Portului Sulina, Perimetrul 1 - Zona libera din orasul cu un trecut unic legat de istoria Uniunii Europene.
Orasul care a gazduit sediul Comisiei Europene a Dunarii, de altfel o Europa in miniatura in acele vremuri, beneficiaza de o finantare europeana de aproximativ 17,5 de milioane de euro prin Mecanismul ITI Delta Dunarii, Programul Operational de Infrastructura Mare.
„Este prima parte dintr-o investitie mai mare care se va realiza pentru reabilitarea infrastructurii portuare din Sulina. Vreau sa felicit initiatorii de la AZL Sulina pentru ceea ce au realizat intr-un timp scurt, respectiv pentru faptul ca au reusit sa semneze contractul de finantare la primul proiect si sa se apropie de aceeasi etapa si cu al doilea. Investitia va imbraca intr-o alta haina Sulina, pentru ca un port modern va duce la cresterea cantitatilor de marfa operate anual si va stimula interesul pentru investitii. Consider ca este o mare reusita pentru oras si, cel mai important, ma bucur ca reusim sa raspundem nevoilor comunitatii din Sulina“, a declarat presedintele Consiliului Judetean Tulcea, Horia Teodorescu.
In prezent infrastructura portuara din Sulina prezinta deteriorari majore care creeaza riscuri si dificultati in timpul manevrelor de acostare si in timpul incarcarii-descarcarii marfurilor.
„Proiectul vizeaza realibilitarea intregii infrastructuri portuare, cu statut de regim de zona libera. Avem o deschidere la Dunare de aproximativ 150 de metri liniari de cheu care va fi reabilitat si care se afla in prezent intr-o stare deosebit de rea. Platforma este, de asemenea, intr-o stare deplorabila, iar prin proiect vrem sa ajungem la o sarcina acceptata de aproximativ 5 tone/mp. Regimul de zona libera confera foarte multe avantaje din punct de vedere fiscal si vrem ca pana in decembrie 2023 sa reusim sa implementam acest proiect. De asemenea, am depus un al doilea proiect care vizeaza reabilitarea bazinului maritim, a capului de mol al bazinului”, a declarat directorul general al AZL Sulina, Dragos Ionita.
Obiectivul proiectului consta in modernizarea si dezvoltarea infrastructurii portuare care deserveste traficul cu nave de marfuri, in scopul cresterii eficientei si sigurantei operatiunilor portuare. Implementarea proiectului va conduce la cresterea cu aproximativ 70.000 tone/an, in medie, a cantitatilor de marfa operate anual in porturile romanesti.