Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si compania austriaca PORR CONSTRUCT au semnat contractul pentru Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontiera”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulatiei feroviare pe podul CF peste raul Arges, intre Vidra si Comanaˮ, contract in valoare de 472.049.303, 77 lei fara TVA, finantat din fonduri nerambursabile.
Mentionam faptul ca, obiectivul general al investitiei Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1: ˮRedeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre Vidra si Comanaˮ, prevede proiectarea si executia lucrarilor de modernizare, in conformitate cu legislatia si reglementarile tehnice in vigoare, pe linia de cale ferata dintre statiile Vidra si Comana (inclusiv statia Comana), de la km 18+180 (capatul Y al statiei Vidra), pana la km 30+200 (capatul Y al statiei Comana), un traseu in lungime de 12,02 km cu 6 lucrari de arta (4 poduri si 2 viaducte):
- pod CF km 23+607 peste raul Arges, intre Haltele Vidra si Gradistea
- pod km 18+265 peste raul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
- pod km 18+402 peste raul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
- pod km 28+375 peste raul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
- viaducte de acces, de la km 23+201, pana la km 24+554
Valoarea contractului este de 472.049.303, 77lei fara TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni si de 24 de luni pentru executia lucrarilor - de la emiterea ordinului de incepere -, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 - 2020.
Precizam faptul ca modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulatiei feroviare pe podul peste raul Arges, intre Vidra si Comanaˮ reprezinta un obiectiv de utilitate publica, cuimpact direct asupra dezvoltarii durabile a judetelor Ilfov si Judetul, linia CF Bucuresti - Giurgiu fiind o importantalegatura feroviara intre Coridorul Rin - Dunare si tarile din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunarii pe Podul PRIETENIEI, in sectorul de granita dintre Romania siBulgaria.