Aflat intr-o vizita in judetul Timis, pentru a evalua stadiul constructiei viitoarei autostrazi Timisoara-Arad, seful Executivului, Emil Boc, a participat vineri, 7 octombrie 2011 si la constituirea Comisiei Nationale pentru Infrastructura, Energie si Mediu a principalului partid de guvernamant. Cu acest prilej, primul-ministru a detaliat cateva elemente legate de strategia de dezvoltare a obiectivelor de interes public, planificata pentru anul 2012. "Pentru investitiile in infrastructura Guvernul Romaniei va aloca anul viitor fonduri in valoare de 40 miliarde lei, de la bugetul de stat, in conditiile in care deficitul bugetar va scadea, in 2012, la o cota aflata sub 3%. De altfel, domeniul infrastructurii constituie o prioritate, de vreme ce s-au alocat 33 miliarde lei de la buget in 2010, inca 36 miliarde lei in 2011, iar pentru 2012 sunt planificate mai mult de 40 miliarde lei. Pentru economie, acest lucru inseamna multi kilometri de autostrada, centuri ocolitoare, drumuri expres si, evident, mai multe locuri de munca", a declarat premierul. Potrivit acestuia, Romania are cel mai mare procent din PIB alocat pentru investitii, dintre toate tarile membre ale Uniunii Europene. Referindu-se la proiectul de autostrada Timisoara-Arad, primul-ministru a mentionat ca lucrarile la sectorul respectiv, precum si la tronsonul Bucuresti-Ploiesti vor fi definitivate in acest an. Totodata, a anuntat ca va fi initiata constructia segmentelor Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Nadlac-Arad. In opinia premierului, soselele ocolitoare ale oraselor (drumuri de centura) au o importanta deosebita, fiind evaluate ca obiective strategice, generatoare de investitii in localitati. In ceea ce priveste alte categorii de obiective de infrastructura, aflate in stransa legatura cu industria constructiilor si cofinantate din fonduri europene, Emil Boc a precizat ca "in domeniul programelor finantate din fonduri europene pentru obiectivele din mediul rural sunt in lucru 614 proiecte, in valoare de 1,5 miliarde lei, acestea vizand reabilitarea a 3.604 km de drumuri comunale si judetene care trec prin sate, precum si executia unor retele de apa si canalizare". In cadrul unei intruniri cu oamenii de afaceri din judetul Timis, premierul a mentionat si alte oportunitati de investitii in domeniu, anuntand ca "Executivul pregateste cinci proiecte mari de parteneriat public-privat, respectiv: centrala hidroelectrica de la Tarnița, reactoarele 3 și 4 de la Cernavoda, Centura Bucureștiului (cu o lungime de 100 km), Canalul Siret – Baragan și Canalul Dunare - București. Sunt proiecte mari, aflate in derulare și care vor fi implementate. La aceste proiecte le adaug pe cele pentru infrastructura rutiera, altele decat cele cofinantate din fonduri europene, respectiv proiectele Sibiu-Pitești și Comarnic-Brașov (aflat intr-o etapa avansata), ambele urmand a fi dezvoltate in regim de parteneriat public-privat".
Noi drumuri judetene, reabilitate prin intermediul PNDI
Tot in cursul zilei de vineri, 7 octombrie a.c., oficialii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului au anuntat finalizarea procedurilor de evaluare pentru trei loturi ce includ noi drumuri judetene si de interes local, ce vor fi reabilitate prin intermediul Programului National de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI) in perioada anilor 2011-2013. "Dupa definitivarea procedeelor specifice, comisiile de evaluare a ofertelor anunta ca pachetul de lucrari (ce vizeaza proiectarea si executia) aferent judetelor Hunedoara si Timis a fost atribuit asocierii dintre firmele Confort SA, Bring Consult si Triskele pentru valoarea de 516,8 milioane de lei (fara TVA). Totodata, la obiectivele din Arad si Bihor va lucra un consortiu format din Romstrade si Primacons, care a inaintat o propunere financiara de 527,2 milioane de lei, iar in judetele Tulcea si Galati contractul a fost atribuit asocierii dintre companiile Tancrad, Delta ACM 93, Primacons Group si Aqua Form pentru valoarea de 355,4 milioane de lei", se arata in comunicatul MDRT. Informatii suplimentare, la www.gov.ro