Primaria municipiului Brasov va participa alaturi de Consiliul Judetean (CJ) la finalizarea constructiei aeroportului de la Ghimbav (judetul Brasov), investitie pentru care s-au cheltuit deja circa 25 milioane de euro, in ultimii zece ani. Municipalitatea va deveni, astfel, actionar majoritar (cu 51% din titluri) al viitorului aeroport, pe care intentioneaza sa-l deschida traficului pana la finele anului 2018. Noul presedinte al CJ Brasov, Mariana Caju, a declarat ca societatea IPTANA, companie ce se ocupa de revizuirea studiului de fezabilitate al proiectului, va prezenta noul document in zilele urmatoare. Potrivit estimarilor specialistilor, pentru finalizarea lucrarilor la aeroportul de la Ghimbav sunt necesare fonduri estimate la circa 30 milioane de euro. "In vederea concretizarii acestui parteneriat, am pus la dispozitia Primariei Brasov sumele care au fost cheltuite in ultimii zece ani de catre CJ pentru acest proiect, dar si faptul ca mai avem disponibil un credit de 3,5 milioane de euro pentru a continuat acest proiect. Astfel, am decis ca municipalitatea sa devina actionar majoritar in aceasta asociere, intrucat CJ Brasov are un grad de indatorare mare si nu va putea realiza singur acest obiectiv. Ne-am propus ca, la finele acestei luni, atat in plenul CJ, cat si in cel al Consiliului Local sa fie votate hotararile prin care acest parteneriat sa fie concretizat. Pe 10 mai vom avea definitivate de catre IPTANA si costurile necesare finalizarii obiectivului, dar, din estimarile de pana acum, suma necesara pentru finalizare este mai mare decat investitia initiala, respectiv circa 30 milioane de euro", a explicat Mariana Caju.
Referitor la implicarea municipalitatii din Brasov in finalizarea aeroportului de la Ghimbav, George Scripcaru, primarul orasului, a precizat: "Vom stabili o echipa de implementare, care sa faca pasii urmatori intr-un mod profesionist, nu sa se ocupe de un proiect de o asemenea anvergura un director dintr-o institutie sau un sef de serviciu. Trebuie sa fie o structura profesionala, care sa lucreze cu specialistii si proiectantii (…). Am deschis discutii cu finantatori, fiindca tocmai ce am incheiat de achitat un credit pe care l-am avut la BERD pe componenta de transport public. Astfel, gradul de indatorare al municipiului Brasov a coborat sub 5% si putem contracta un credit in vederea continuarii lucrarilor la aeroport. Totodata, a doua linie de finantare pe care o vom accesa este tot pentru dotarea transportului public si vom avea discutii cu cei de la BERD pentru a accesa la pachet aceste credite".
Autoritatile brasovene au stabilit si aspectele legate de problemele cadastrale privitoare la transferul de teren catre municipalitate, pentru dezvoltarea aeroportului.