Grupul Wetterbest, unul dintre liderii pietei locale de acoperisuri metalice, a inregistrat o crestere de 65% a cifrei de afaceri din primele sase luni ale anului in curs, pana la 70 de milioane de lei, si un profit consolidat de 7 milioane de lei, nivel dublu fata de cel din aceeasi perioada din 2016. Din grup fac parte companiile Depaco (producator de tigla metalica, tabla cutata si sisteme de drenaj) si Cortina (producator de tigla metalica Wetterbest si distribuitor ce deserveste zona de sud-vest a tarii).
"Evolutia actuala ne da motive sa credem ca vom reusi sa mentinem un trend constant de crestere pana la finalul anului in curs. In primele sase luni din 2017, cele mai importante cereri le-am inregistrat pentru proiectele rezidentiale de dimensiuni mari si hale, comenzile provenind, preponderent, din zona de sud a tarii", a declarat Valeriu Irimescu, directorul general al grupului.
Evolutia favorabila a fost consemnata pe fondul unei dezvoltari semnificative a pietei locale de acoperisuri metalice din ultimii ani. Conform datelor companiei, anul trecut in Romania s-au comercializat, in total, 26,5 milioane de metri patrati de invelitori metalice, cererea din domeniu urmand a creste si in 2017, pana la circa 30 de milioane de metri patrati.
"In acest an, am observat o preferinta in crestere a clientilor pentru culorile mate si inchise. In ceea ce priveste portofoliul nostru de produse, cel mai popular profil de tigla metalica ramane Wetterbest Clasic, dar clientii incep sa fie interesati tot mai mult si de alte profile. O alta tendinta remarcata atat in 2016, cat si in primele sase luni ale acestui an este reprezentata de cresterea ponderii cererii din domeniul cladirilor rezidentiale noi, in detrimentul renovarilor si al proiectelor de reabilitare a cladirilor publice", a precizat Valeriu Irimescu.
Investitii de un milion de euro in 2017
In acest an, conducerea Wetterbest si-a planificat investitii totale in valoare de un milion de euro, ce vor fi alocate in special pentru achizitia de utilaje de ultima generatie, extinderea liniilor de productie si dezvoltarea infrastructurii.
Totodata, compania va continua sa-si extinda portofoliul. "Anul acesta ne-am propus sa lansam trei produse, dintre care Wetterbest Colosseum, al cincilea profil de tigla metalica din portofoliul Wetterbest, a fost pus deja in vanzare si fost bine primit pe piata. Wetterbest Colosseum se remarca prin geometria aparte a panourilor de tigla metalica, zvelta si ampla, inspirata din arhitectura Colosseum-ului de la Roma, cu avantaje deopotriva estetice si functionale pentru acoperis. Alaturi de Wetterbest Plus, Click si Gladiator, noul profil face parte din categoria produselor premium prezente in portofoliul companiei", a explicat Valeriu Irimescu.
***
Wetterbest detine una dintre cele mai mari capacitati de productie de tigla metalica si accesorii din Romania, prin cele doua fabrici de la Baicoi (judetul Prahova) si Podari (Dolj), avand 40 de linii tehnologice si circa 250 de angajati. In 2016, grupul a obtinut o cifra de afaceri de 148 milioane de lei si un profit consolidat de 12 milioane de lei, detinand o cota de piata de aproximativ 15%. Potrivit estimarilor, circa 20.000 de case au fost acoperite cu sisteme Wetterbest, anul trecut compania prelucrand 24.000 de tone de otel. In 2017, cantitatea de otel procesat va ajunge la 30.000 de tone.
In prima jumatate a acestui an, grupul Teraplast a cumparat 60% din titlurile companiei Depaco, devenind actionar majoritar al acesteia.