Compania Enigma (din Constanta), specializata in distributia si montajul de panouri termoizolante, are in vedere extinderea activitatii pe piata constructiilor prin realizarea unei noi unitati de productie in care vor fi concentrate activitatile de tinichigerie si structuri metalice. De asemenea, conducerea societatii vizeaza achizitia unei noi linii de vopsire in camp electrostatic, pentru a completa oferta de servicii destinate sectorului specific de activitate. In primele sase luni din 2011, cifra de afaceri a companiei s-a stabilizat la nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, insa reprezentantii firmei estimeaza o majorare a acesteia in al doilea semestru.
Octavian Toscu, director general al firmei Enigma - Constanta: "Lucram cu stocuri importante de produse pentru a putea oferi servicii rapide clientilor nostri. Dorim, astfel, sa reducem cat mai mult decalajul care se creeaza intre timpii de productie, transport, logistica etc. si etapa punerii in opera a sistemelor. Din punct de vedere al cantitatilor comercializate, livrarile de panouri termoizolante au crescut, in 2010, cu un procent cuprins intre 25% si 35% fata de nivelul din 2009, o evolutie similara fiind observata si in prima jumatate a acestui an, fata de aceeasi perioada din 2010. In ceea ce priveste preturile, valoarea medie in euro/ mp a unui panou tip «sandwich» este net superioara celei din 2009, in special ca urmare a scumpirii materiilor prime, a cresterii indicatorilor privind nivelul inflatiei, precum si a deprecierii monedei nationale fata de cea europeana. Pentru a doua jumatate a acestui an, estimez o stabilizare a preturilor la valorile din primul semestru si o crestere a cererii de livrare rapida a panourilor, deoarece lucrarile trebuie definitivate pana la instalarea sezonului rece. In prezent, piata panourilor cu poliuretan din tara noastra poate ajunge, in acest an, la 5-6 milioane de metri patrati, la care se adauga sistemele cu vata minerala si polistiren, solicitate intr-o masura mai mica, din cauza domeniilor stricte de utilizare a acestora. In ceea ce priveste structura cererii, nu am observat modificari importante, deoarece nu au aparut elemente noi pe piata. Exista putini clienti care fac diferenta intre un panou de calitate si unul din gamele «low-cost» si, din pacate, principalul criteriu de care se tine cont in alegerea unui panou este pretul, cu toate ca avantajele utilizarii unui produs premium sunt duble raportat la cele cu performante inferioare. Cea mai dinamica regiune unde realizam livrari este si in continuare zona Bucuresti-Ilfov, insa am avut contracte importante inclusiv in Satu Mare sau Iasi. Derulam, insa, operatiuni si in judete precum: Constanta, Prahova, Brasov, Cluj, Galati etc. Principala dificultate pe care o intampinam in acest moment este reprezentata de mediul de afaceri romanesc, caracterizat prin decalaje foarte mari ale platilor pentru serviciile prestate si prin neseriozitatea unor companii. Problema nu poate fi rezolvata, intrucat justitia este incapabila sa gestioneze in mod corect relatiile intre parteneri si sa-l pedepseasca pe cel care a gresit".