Trei din patru factori de decizie in IT din cadrul companiilor considera ca lipsa sau amanarea procesului de transformare digitala in cadrul firmelor are impact negativ asupra veniturilor acestora, efectele urmand a se vedea chiar in situatiile din anul urmator, dupa cum se arata in sondajul "Raportul de referinta pentru conectivitate 2020", realizat de compania nord-americana MuleSoft. Analiza cuprinde raspunsurile centralizate a 800 de factori de decizie din zona IT si CIO din cadrul unor companii cu cel putin 1.000 de angajati.
Studiul mai arata ca transformarea digitala a devenit un imperativ strategic pentru majoritatea companiilor (92% dintre respondenti), acestea avand in derulare sau in planificare pentru urmatoarele 12 luni, investitii in zona digitala. Totodata, 85% dintre cei chestionati au precizat ca se confrunta cu provocari semnificative de integrare a noilor tehnologii, care blocheaza sau intarzie procesul de transformare digitala, au impact negativ asupra veniturilor si afecteaza experientele clientilor. Analiza mai arata, astfel, ca din aproape 900 de aplicatii diferite utilizate, in medie, in cadrul unei companii mari, numai 28% sunt integrate, ceea ce impiedica o vedere de ansamblu a clientului. Drept urmare, mai mult de jumatate dintre companii nu pot oferi clientilor experiente conectate.
"CIO (Cief Information Officer) detin pozitii unice pentru a conduce procesul de transformare digitala a organizatiilor din care fac parte. Liderii IT din toate industriile trebuie sa se concentreze pe crearea de noi modele de operare care sa accelereze viteza de livrare, sa sporeasca agilitatea organizationala si sa livreze inovatie la scara. Cu o abordare bazata pe API - Application Programming Interface (n.r. set de definitii de sub-programe, protocoale si unelte pentru programarea de aplicatii si software), CIO pot schimba viteza de lucru din companii si pot facilita accesul utilizatorilor la activele existente, dar si la posibilitati noi", a precizat Simon Parmett, CEO la MuleSoft.
Raportul pentru conectivitate 2020 subliniaza, totodata, noi oportunitati, dar si provocari ale procesului de transformare digitala.
Sectorul IT trebuie sa inoveze mai rapid, cu mai putine resurse
Modelele traditionale de operare din sectorul IT nu mai functioneaza, iar organizatiile de profil sunt nevoite sa gaseasca noi modalitati de accelerare a livrarii proiectelor si reutilizare a integrarilor. Cel putin jumatate dintre respondenti spun ca bugetele de IT vor creste cu mai putin de 10% in 2020, in pofida faptului ca volumul de lucru s-ar putea majora cu 40% (fata de 32% anul trecut). Cu toate acestea, 82% dintre companii considera echipele de IT responsabile pentru livrarea de experiente conectate clientilor.
Companiile nu reusesc sa capteze intreaga valoare a API fara o strategie la nivel de organizatie
Organizatiile folosesc tot mai mult API ca elemente de baza pentru eficientizarea procesului de integrare, sprijinind reutilizarea si self-service-ul. Studiul MuleSoft arata ca 80% dintre afacerile studiate folosesc surse API publice sau private, dar numai foarte putine au dezvoltat o abordare strategica care sa permita utilizarea API integrat, in intreaga companie.
Reutilizarea API este direct legata de viteza de inovare, eficienta operationala si venituri
Prin stabilirea strategiilor API care promoveaza self-service-ul si reutilizarea, companiile s-au pozitionat mult mai bine pentru a inova rapid, a creste productivitatea si pentru a accesa noi fluxuri de venituri. Mai mult de jumatate din factorii de decizie IT chestionati (52%) sunt de parere ca IT-ul a generat cea mai mare valoare a afacerii prin construirea de integrari reutilizabile care economisesc timp si bani in proiectele viitoare. In pofida acestui succes, numai 42% dintre decidentii IT folosesc API pentru a creste eficienta proceselor de dezvoltare a aplicatiilor.