Schneider Electric, liderul in transformarea digitala a managementului si automatizarii energiei, a prezentat concluziile unei carti albe IDC recent comandate, intitulata Succeeding at Digital First Connected Operations, care evidentiaza puterea edge computing pentru a permite trecerea la o lume in primul rand digitala. Cartea alba detaliaza raspunsurile a peste 1.000 de profesionisti IT si din operatiuni, din sectorul industrial, sanatate, educatie si din alte domenii, si include o serie de interviuri aprofundate cu marile companii industriale. Respondentii au fost alesi la nivel global, reprezentand firme din Statele Unite, China, Japonia, Germania, Regatul Unit, India si Irlanda. Dimensiunile organizatiilor variau de la 100 la peste 1.000 de angajati. Raspunsurile au oferit informatii despre factorii care determina investitiile edge, provocarile cu care s-au confruntat firmele in timpul implementarii operatiunilor la nivelul edge, obstacolele in calea investitiilor continue si recomandari strategice pentru capabilitati rezistente in viitor.
„Pe masura ce organizatiile cauta sa creeze experiente noi sau imbunatatite pentru clienti si sa devina mai eficiente din punct de vedere operational, sa imbunatateasca siguranta si securitatea si sa devina mai sustenabile, se bazeaza tot mai mult pe tehnologiile digitale. Cartea alba examineaza rolul crucial pe care edge computing si implementarile edge il joaca in facilitarea operatiunilor conectate, de tip digital first”, spune Chris Hanley, SVP, Commercial Operations & Global Channels, leading edge commercial strategy, Schneider Electric. „Evidentiaza strategiile pe care profesionistii IT si factorii de decizie le pot adopta pentru a-si demonstra capabilitatile edge computing, pentru a sustine operatiuni la distanta, conectate, sigure, fiabile, rezistente si sustenabile.”
Edge computing este unul dintre factorii majori ai unei paradigme digital first. De fapt, cele mai frecvente cazuri de utilizare ale infrastructurii edge includ sisteme de securitate cibernetica pentru monitorizarea locala a retelei operationale, precum si stocarea si procesarea datelor operationale pentru a le aduce in cloud. In plus, cand organizatiile au fost intrebate de ce investesc in edge computing pentru a sustine aceste sarcini de lucru, respondentii au evidentiat „imbunatatirea securitatii cibernetice” (50%) si „rezilienta si fiabilitatea sistemelor” (44%). Cu toate acestea, exista diverse provocari pe care organizatiile trebuie sa le depaseasca pentru a se asigura ca infrastructura lor edge si, prin urmare, operatiunile lor conectate sunt rezistente si fiabile. In ciuda potentialului oferit de edge, multe organizatii raporteaza ingrijorari legate de conectivitate si intreruperi de curent. De fapt, 32% dintre respondenti s-au confruntat cu o „lipsa de conectivitate sau conectivitate lenta” in implementarile lor edge. In plus, 31% s-au confruntat cu „o intrerupere de curent sau o supratensiune care dureaza mai mult de 60 de secunde”.
Provocari de depasit atunci cand treceti la operatiuni conectate, de tip digital first:
1) Securitate. Preocuparile fizice si de securitate cibernetica sunt mari atunci cand se conecteaza operatiuni. Aceasta preocupare va necesita sisteme si procese adaptate la noua paradigma. Cu toate acestea, odata conectate la cloud, puterea datelor operationale poate fi valorificata pentru a genera o serie de situatii de utilizare noi si imbunatatite. Astfel de date pot imbunatati colaborarea in companii si pot permite operarea de la distanta, fapt care are ca rezultat eficienta muncii, asigurand in acelasi timp companiilor, capabilitati rezistente de operare la distanta.
2) Abilitati. Forta de munca trebuie sa aiba abilitatile potrivite pentru a executa setarile tehnologice si pentru a putea construi alinierea la nivel intern necesara transformarii. Companiile vor trebui sa se implice in angajamente cu noi parteneri din ecosistem, din interiorul si din afara organizatiei lor.
3) Fiabilitate. Deoarece mai multe dintre capabilitatile operatiunilor locale sunt sustinute direct de la distanta prin nivelul connected edge, fiabilitatea este o preocupare critica.
Cum pot organizatiile sa dezvolte capacitatile edge pentru a-si sprijini tranzitia la operatiunile conectate, digital first
• Resurse de energie si conectivitate rezistente, sigure, sustenabile: prin identificarea resurselor de energie si conectivitate rezistente inca din faza de planificare, companiile pot reduce riscul de nefunctionare.
• Monitorizarea si gestionarea de la distanta a resurselor edge la scara larga: managementul continuu al infrastructurii edge la scara larga va fi o provocare pentru toate organizatiile. Alocarea aptitudinilor potrivite la locul potrivit si in momentul potrivit va fi dificila, daca nu imposibila. Asigurati-va ca resursele edge sunt echipate pentru a sprijini monitorizarea continua de la distanta si functionarea autonoma.
• Parteneri de incredere care pot oferi abilitatile necesare pentru resursele de mai sus: Luati in considerare parteneri de incredere pentru a oferi cele mai bune practici si servicii din industrie, in situatii sau locatii in care nu este fezabil din punct de vedere economic sau fizic sa faceti acest lucru independent. Partenerii de incredere pot anticipa adesea problemele inainte ca acestea sa apara. In plus, cautati parteneri care au si un angajament fata de sustenabilitate, deoarece dintre cei chestionati, 82% au mentionat angajamentul fata de sustenabilitate ca fiind un criteriu important de selectie pentru furnizorii de solutii edge.
In calitate de partener de incredere si furnizor de solutii complete, Schneider Electric lucreaza indeaproape cu clientii la conceperea strategiilor lor pentru a asigura certitudinea, rezilienta, securitatea si sustenabilitatea pe parcursul proiectarii, implementarii si managementului nivelului edge prin:
• Solutii de infrastructura fizica rezistente, sigure, conectate si sustenabile pentru orice mediu edge – oferind certitudine intr-o lume conectata;
• O platforma de monitorizare si management bazata pe cloud, EcoStruxure IT, care ofera vizibilitate de la distanta, inclusiv securitate, informatii si recomandari bazate pe date, capabilitati de raportare si capabilitati de servicii digitale; si
• Un ecosistem integrat compus din aliante de tehnologie IT, o retea globala de parteneri de canal cu experienta si ingineri de servicii, precum si instrumente de proiectare bazate pe reguli.