NextUp este un important furnizor de solutii ERP pe piata din Romania, in prezent colaborand cu succes cu peste 5.000 de companii active in diverse industrii. Conform datelor statistice puse la dispozitie de companie, aplicatiile NextUp gestioneaza in prezent active cu o valoare de peste 10 miliarde euro. La momentul actual, peste 30.000 de utilizatori acceseaza zilnic platformele dezvoltate de firma, iar 100.000 de angajati isi primesc retributiile pe baza aplicatiei aferente. De asemenea, este important de precizat ca, la momentul actual, 200 de procese si sarcini din companiile care folosesc aceste solutii au fost automatizate, fiind preluate de programele specializate. In continuare, Roxana Epure, Managing Partner in cadrul NextUp, ofera detalii interesante despre activitatea curenta si dificultatile care stau in calea accelerarii proceselor de digitalizare in Romania.
- Ce tendinte se identifica pe piata locala de software pentru companii? Cum influenteaza trendul digitalizarii activitatea companiilor?
- Mult zgomot, putina actiune. Vorbim continuu despre "marea digitalizare", dar amanam decizia de a investi. Multe persoane, care merg pe premisa primirii fondurilor UE si nu mai considera necesar sa investeasca resursele personale, inca tin activitatea in Excel sau chiar in memorie. Poate ca, obligati de legislatie, o parte dintre antreprenori au facut pasi timizi catre implementarea aplicatiilor software ce ofera informatiile necesare pentru raportarea SAF-T. De la 1 ianuarie 2024 toata lumea va trebui sa introduca datele legate de facturile emise in SPV, astfel incat se intrevede un nou pas de mars fortat in directia digitalizarii atat pentru companii, cat si pentru contabili. In rest, chiar si cand investim in tehnologie, se intampla frecvent sa o folosim la 10-15% din capacitatea ei reala, pentru ca nu avem rabdarea necesara sa invatam tot ceea ce poate sa ne ofere.
- In acest context special, cum a evoluat numarul licentelor vandute de NextUp si ce estimati ca se va intampla in perspectiva?
- In ceea ce priveste compania noastra, aceasta creste cu cateva sute de licente pe an, cateva sute de clienti noi pe an, in conditiile in care vindem, deocamdata, in special, produse sofisticate, ce tintesc antreprenorii cu companii medii si complexitate mare a afacerii. Din 2024, speram sa propunem atat pietei generale produse de masa, la un cost extrem de rezonabil, cat si pietei de specialisti contabili un produs dedicat, care sa le simplifice munca si sa le imbunatateasca productivitatea.
- Care sunt cele mai importante companii din domeniul constructiilor, ce utilizeaza solutiile pe care le comercializati si pentru ce versiuni au optat?
- In prezent, avem clienti ca Tiriac Imobiliare, Hils Apartamente Pallady sau Ozel Steel. Acestia au optat pentru ERP-ul Next-Up si sunt incantati ca au rapoarte, ca nu sunt nevoiti sa introduca datele de doua ori, ca drumul de la contabilitate la SAF-T a fost in regula. Facilitatile pe care le ofera solutiile noastre le permit sa aiba o transparenta optima a datelor financiar-contabile si a celor de business, folosind mai putini oameni in zona de prelucrare a informatiilor. De asemenea, le-a scazut considerabil numarul de greseli survenite in urma multiplelor operatii manuale pe care softul le elimina.
- Ce solutii aveti pentru digitalizarea companiilor din domeniul constructiilor sau care pot fi folosite si de companiile cu activitati in acest sector?
- Pe segmentul constructiilor, detinem un software care rezolva problemele legate de salarizare pe care clientii nostri din industria de profil il folosesc intrucat acopera majoritatea situatiilor particulare ce apar atat pe santiere, cat si in activitatea curenta. Dificultatile vin pe Salarii Cloud, dar nu de la clienti, ci de la autoritatile publice, care schimba de la o zi la alta formulele de calcul, facand dificila adaptarea rapida la modificarile pe care le fac fara nicio strategie si o consultare cu piata. Avem clienti care folosesc Salarii Cloud in constructii, cu formule complicate, cu deduceri speciale, cu norme de munca diferite, cu pontaj importat automat - si astea sunt toate lucruri care se rezolva cu aplicatia de salarizare.
Compania noastra investeste permanent in tehnologii si produse noi. Directia este aceeasi: sa facem automatizari si sa integram tehnologii moderne in activitatea zilnica a utilizatorilor. Scopul este de a-i ajuta sa evite birocratia si, in general, gesturile repetitive, consumatoare de timp. Ne concentram, de asemenea, sa oferim o experienta a utilizatorului cat mai intuitiva, prietenoasa, simpla si placuta.
- Cum intentionati sa dezvoltati operatiunile in perioada urmatoare?
- Investim constant pentru a avea servicii de suport tot mai bune, astfel incat clientii nostri sa depaseasca cat mai usor problemele inerente ce apar din cauza deselor modificari legislative si vitezei cu care legiuitorul ne impune sa implementam - nu de putine ori - schimbari de azi pe maine. Desigur, investim bugete semnificative in comunicarea cu piata, cu scopul de a clarifica clientilor tot ce pot face cu aplicatiile noastre, in ce fel pot fi exploatate la maximum si de ce le-ar fi util sa faca trecerea de la modul manual la cel automat. In anul urmator vom lansa produse noi atat pentru piata extinsa, facturare + e-factura, cat si pentru cea de specialisti - o solutie soft de contabilitate in cloud, care le va simplifica mult activitatea. Vom aduce imbunatatiri majore modulului de Salarizare Cloud si vom continua sa introducem automatizari si functionalitati noi in ERP-ul Next Up. Ca intotdeauna, vom tine pasul cu modificarile legislative in timp real, ne vom diversifica serviciile si vom imbunatati suportul de care beneficiaza clientii nostri. Vom continua, totodata, sa oferim tutoriale si cursuri utile celor care vor sa se perfectioneze in utilizarea softurilor noastre si vom organiza evenimente de invatare sau de schimburi de bune practici intre profesionisti.
- Ce probleme identificati in desfasurarea activitatii, in aceasta perioada?
- Referitor la dificultati, am observat ca avem tendinta sa amanam, sa asteptam bani de la stat. Este o abordare oarecum de inteles, desi pentru multi este paguboasa, deoarece business-ul, clientii, partenerii sau competitorii nu te asteapta sa fii bine asezat sau sa faci investitii in ritmul tau. A fost, cu siguranta, un an dificil pentru toate industriile si asta explica de ce multi asteapta, asculta, se straduiesc sa inteleaga mai bine inainte sa investeasca intr-o infrastructura IT performanta, in pas cu evolutia afacerii pe care o conduc. Din pacate, Guvernul nu ofera ajutor, schimband regulile jocului dupa criterii complet netransparente si creand un mediu de business impredictibil, in care este aproape imposibil sa dezvolti o strategie pe termen mediu sau lung.