RO EN
Coșul este gol

DigiSinergy: 7 din 10 companii din Romania au demarat actiuni de digitalizare

Aproximativ 70% dintre companiile din Romania au demarat, pana in prezent, cel putin o actiune de digitalizare a proceselor, potrivit DigiSinergy, companie romaneasca dezvoltatoare de software. Acest lucru nu inseamna insa ca au fost si implementate solutiile respective, insa este evidenta preocuparea in crestere a managerilor din companii in aceasta directie. Astfel, DigiSinergy se asteapta la o accelerare a procesului de digitalizare in perioada urmatoare, in special in randul IMM-urilor, care vor face cele mai multe investitii.
„Ne asteptam ca, in 2023, ritmul de robotizare a companiilor din Romania sa accelereze, indiferent de evolutia programului de digitalizare finantat din fonduri europene, intrucat liderii de business inteleg ca investitiile in digitalizare vor face diferenta intre supravietuirea pe piata a businessului sau un final mai putin fericit. Noutatea vine din mindsetul pe care il observam: antreprenorii cauta solutii digitale si de automatizare, ceea ce indica faptul ca au trecut de etapa de awareness si sunt mai orientati catre actiuni concrete. De cele mai multe ori, se incearca digitalizarea cu pasi mici, cu proiecte pilot, care vizeaza cate un proces, pe rand”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy.
Cele mai multe robotizari / automatizari vizeaza managementul documentelor, indiferent ca sunt facturi, procese verbale, chitante, bonuri etc.
Ritmul de digitalizare va fi mai accelerat in Romania fata de alte state europene, in contextul in care gradul de digitalizare al companiilor din tara noastra si al institutiilor publice este cel mai scazut.
Necesitatea de digitalizare este cu atat mai mare in Romania, cu cat, potrivit Indicelui Economiei si Societatii Digitale (DESI) instituit de Comisia Europeana, ponderea IMM-urilor care au cel putin un nivel de baza de intensitate digitala este de doar 22%, iar procentajul intreprinderilor care fac schimb electronic de informatii de doar 17% - cele mai scazute din Uniunea Europeana. Astfel, Romania se situeaza pe locul 27 din cele 27 de state membre ale UE in editia din 2022 a Indicelui Economiei si Societatii Digitale.
In prezent, potrivit aceluiasi raport, 12% dintre IMM-urile din Romania efectueaza vanzari online si 4% efectueaza vanzari online la nivel transfrontalier. Adoptarea tehnologiilor avansate, cum ar fi tehnologia de tip cloud, a atins doar 11%, in comparatie cu media UE de 34%. In ceea ce priveste inteligenta artificiala, doar 1% dintre intreprinderi au adoptat astfel de tehnologii (media UE: 8%). Ponderea in ceea ce priveste prelucrarea volumelor mari de date ramane, de asemenea, relativ scazuta, fiind de 5%.
Potrivit DigiSinergy, exact aceste segmente vor avea parte, in perioada urmatoare de o atentie sporita din partea managementului companiilor si a autoritatilor care sunt in masura sa impulsioneze procesul de digitalizare.
In ceea ce priveste IMM-urile, suntem in etapa in care digitalizeaza fluxuri din core business, ceea ce va reprezenta un avantaj competitiv ulterior.
Cat priveste companiile mari cu actionariat strain, lucrurile sunt clare: businessul e digitalizat de la companiile mama si, de obicei, toata suita de tehnologii este mostenita si in sucursalele din Romania.
Iar companiile mari cu actionariat romanesc nu au alte optiuni: ori digitalizeaza, ori pierd teren, considera reprezentantii DigiSinergy. Pe acest segment, insa, al companiilor mari, automatizarile vin sa rezolve probleme de finete, nu procese din core business.
Pentru a veni in sprijinul nevoii de digitalizare a companiei, DigiSinergy a lansat recent aplicatia de tip ERP-CRM Dynamic Sales, ce automatizeaza procesele operationale din companii si contribuie la cresterea vanzarilor, prin reducerea / eficientizarea timpului alocat activitatilor neproductive. Dynamic Sales automatizeaza procesele, atat pe fluxurile de vanzare si de aprovizionare, cat si pe fluxurile contabile ale companiei.
Aplicatia dezvoltata de DigiSinergy este de tip cloud privat si poate fi accesata, in siguranta, de pe ce orice tip de dispozitiv. Se bazeaza pe utilizarea unei serii de roboti (aplicatii software care invata automat) care preiau o mare parte din task-urile operationale, reducand timpul de lucru cu 70% - 95%, in multe cazuri, automatizand integral procesele, fara sa necesite interventie umana in 99% din timp.
Dynamic Sales foloseste tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum si algoritmi proprietari, rezultand astfel o solutie ultramoderna de hyperautomation ce poate fi personalizata rapid si la costuri reduse, avand, astfel, un avantaj major fata de alte aplicatii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter