RO EN
Coșul este gol

BOSCH: Peste 10 ani, toate produsele companiei vor avea inteligenta artificiala

Anul trecut, investitiile in cercetare si dezvoltare realizate de grupul german Bosch, lider mondial in furnizarea de tehnologii si servicii, au cumulat 6,6 miliarde euro. In prezent, compania aloca circa 300 de milioane de euro pentru dezvoltarea unui nou centru pentru inteligenta artificiala (BCAI), care va completa expertiza grupului in domeniul Internet of Things (IoT). "Cu tehnologia senzorilor, Bosch a inzestrat cu simturi obiectele. Acum, le facem capabile sa invete si sa actioneze inteligent. Peste zece ani, aproape niciun produs Bosch nu va fi conceput fara inteligenta artificiala (AI). Fie va poseda acea inteligenta in sine sau AI-ul va juca un rol-cheie in dezvoltarea sau fabricarea acestuia", a explicat dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. Conform estimarilor companiei, in cinci ani, produsele Bosch dotate cu inteligenta artificiala vor reprezenta 10% din vanzarile totale ale grupului. BCAI va angaja, initial, aproximativ 100 de experti in India (Bangalore), SUA (Palo Alto) si Germania (Renningen). Pana in anul 2021, Bosch va investi 300 de milioane de euro in extinderea centrului si va creste forta de munca pe acest segment de mai multe ori.
 
Asistenti digitali inteligenti: o piata in valoare de miliarde de euro
Pentru Bosch, personalizarea internetului lucrurilor este urmatorul nivel de conectivitate. "Vom folosi inteligenta artificiala pentru a transforma lucrurile in asistenti inteligenti. Produsele vor deveni parteneri, insotitori, asistenti personali", a mai spus CEO al Bosch. Organizatia de cercetare de piata Tractica estimeaza ca numarul de persoane care folosesc asistenti digitali va creste cu mai mult de 350%, pana in 2021. "Asistentii digitali reprezinta interfata cu clientii. Cu produse conectate, Bosch poate mentine o relatie directa cu clientii. Cu cat cunoastem mai bine utilizatorii individuali, cu atat vom putea oferi servicii mai personalizate", a mai spus dr. Volkmar Denner. Unul dintre produsele Bosch prezentate la expozitia de inovatii CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas, a fost robotul de casa Kuri. La dezvoltarea acestuia, grupul german s-a axat pe personalizare: adica, pe capacitatea sa de a interactiona cu oamenii. Potrivit unui studiu realizat de Bosch si Prognos, vehiculele conectate vor da oamenilor posibilitatea de a utiliza aproape 100 de ore in fiecare an intr-un mod mai eficient si relaxat.
 
Vanzari de peste 73 miliarde euro, in 2016
Grupul Bosch a incheiat anul 2016 cu vanzari totale de 73,1 miliarde euro. Cresterea nominala fata de nivelul din 2015 a fost de 3,5%, in timp ce, dupa excluderea efectelor cursului de schimb valutar, evolutia rulajului a fost de 5,4%. Fluctuatiile monedelor internationale au avut un efect negativ cuantificat la circa 1,3 miliarde euro asupra vanzarilor totale ale grupului german. "In pofida conditiilor nefavorabile, ne-am atins previziunile de crestere in 2016. Compania este in mijlocul celui mai fundamental proces de transformare. Industrii, piete, tehnologii - Bosch modeleaza in mod activ schimbarea", a declarat dr. Volkmar Denner.
 
Cresteri usoare ale rulajului diviziilor pentru constructii si instalatii
Vanzarile din sectorul de afaceri Tehnologie pentru constructii (scule electrice) si energie au crescut cu 0,8% in 2016, pana la 5,2 miliarde euro. Diviziile Termotehnica, Sisteme de securitate si Service solutions raporteaza vanzari tot mai mari ale solutiilor conectate, cum ar fi sistemele inteligente de incalzire, tehnologie video si servicii. Potrivit cifrelor preliminare, sectorul de afaceri Tehnologie industriala a inregistrat o scadere de 5,1% a vanzarilor, fata de nivelul din 2015, pana la 6,3 miliarde euro. Evolutiile de pe pietele din China, Rusia si Brazilia continua sa creeze dificultati pentru divizia Tehnologie Drive and Control. In 2016, cifrele de afaceri din divizia Packaging Technology au ramas aproximativ la acelasi nivel cu anul precedent.
Din punct de vedere regional, cifrele preliminare pentru Europa indica o crestere de 3,4% a vanzarilor, pana la 38,6 miliarde euro, vanzarile din America de Nord s-a stabilizat la circa 12,4 miliarde euro, in timp ce rulajul din America de Sud a scazut, nominal, cu 5,7%, pana la 1,3 miliarde euro, desi daca se exclude efectul cursului de schimb valurar, ar fi consemnat o crestere de 2,1%. In Asia Pacific, inclusiv Africa, Bosch a generat o crestere a vanzarilor de 8,1%, pana la 20,8 miliarde euro.
La nivel global, grupul Bosch avea circa 390.000 de angajati la finele anului trecut. Personalul a crescut cu aproximativ 15.000 in 2016, noi angajari avand loc, mai ales, in regiunea Asia-Pacific si in Europa Centrala si de Est. In Germania, numarul de angajati a crescut cu 2.100 de persoane.
Pentru 2017, Bosch prevede o crestere de 2,3% a economiei globale, cu noi riscuri in special in ceea ce priveste situatia politica din SUA si Europa. Totusi, conducerea companiei intentioneaza sa-si mentina tendinta ascendenta in acest an si sa creasca mai repede decat pietele respective.
***
Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de peste 20 de ani si numara peste 4.000 de angajati in patru entitati. In 2015, Bosch a raportat vanzari de 272 milioane de euro in tara noastra. Pe langa centrul de cercetare-dezvoltare din Cluj-Napoca si unitatile sale de productie pentru solutii de mobilitate din Cluj-Napoca si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnica liniara, localizata tot in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, grupul german coordoneaza un birou de vanzari pentru produsele diviziilor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in Capitala.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter