ANIS - Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii se alatura misiunii Narada de modernizare a educatiei si isi propune sa contribuie si pe aceasta cale la transformarea sistemului educational din Romania. ANIS a derulat de-a lungul anilor numeroase proiecte in domeniul educatiei, destinate atat dezvoltarii abilitatilor digitale ale tinerilor din toate formele de invatamant, cat si introducerii ultimelor tehnologii in universitatile romanesti, arata un comunicat al companiei. Prin acest parteneriat ANIS sprijina Narada in demersul de a acoperi necesarul instrumentelor care asigura un invatamant la distanta de calitate: accesul la tehnologie si conectivitate, dar si sprijin in instruirea elevilor si profesorilor in folosirea device-urilor.
"O data la patru ani, Romania abandoneaza aproape 400.000 de elevi, dintre care 200.000 nu mai ajung la liceu. Nu copiii abandoneaza scoala, ci scoala ii abandoneaza pe copii. Vorbim de copii din medii defavorizate care nu isi permit sa mearga la scoala. Iar in situatia actuala, in care decidentii vorbesc despre scoala online, educatie digitala, discrepanta dintre cei care vor avea o sansa in viata si cei care vor abandona devine si mai mare. Acesti copii au nevoie de echipamente si oameni care sa fie alaturi de ei, sa ii indrume si sprijine in aceasta noua paradigma. Ne-am alaturat proiectelor Narada pentru ca vrem si putem sa sprijinim educatia digitala in toate scolile din Romania", a declarat Mihai Matei, Presedintele ANIS.
Lipsa echipamentelor digitale si a conectivitatii in scoli, cu precadere in mediul rural, afecteaza negativ continuarea procesului instructiv educativ, educatia digitala a elevilor necesitand ca prim pas dotarea comunitatilor cu tehnologia necesara. Astfel, din dorinta de a elimina acest impediment, in perioada 23 martie - 14 aprilie, copiii si profesorii din 7 comunitati defavorizate din Romania - Augustin, Poienarii de Arges, Tesila, Eselnita, Moldovita, Iasi, Ciocanesti - au primit sprijinul Narada, constand in echipamentul atat de necesar continuarii educatiei de la distanta si a facilitarii accesului, atat al elevilor cat si al profesorilor, la resurse educationale digitale.
Astfel, dupa ce peste 1.000 de copii au fost dotati cu tablete si internet in aceasta primavara, Narada isi propune ca in aceasta toamna sa inmulteasca cu 10 numarul celor care se vor bucura de aceste programe, cu sprijinul partenerilor deja alaturati, celor care au inteles ca educatia are nevoie de sprijin acum.
"Ne dorim sa unim in continuare puterea comunitatilor, pentru a veni in intampinarea copiilor care altfel ar ingrosa major rata abandonului scolar. Pana acum, echipa noastra de voluntari a facut personal livrari de device-uri si nu numai, catre 1.000 de copii din toata tara. Am mers impreuna cu cei peste 50 de voluntari in 8 judete si 18 localitati diferite. Anul acesta, suntem increzatori ca vom ajunge, cu ajutorul partenerilor nostri, la un numar mult mai mare de comunitati aflate in nevoie. Targetam sa unim fortele a peste 50.000 de oameni de business din zeci de companii, care sa vina alaturi de noi in Prima Linie pentru Educatie", spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.
***
Cu o activitate de 22 de ani in Romania, ANIS reprezinta interesele companiilor IT romanesti si sprijina dezvoltarea industriei locale de software si servicii, cresterea atat a companiilor implicate in proiecte de externalizare, cat si a celor care genereaza proprietate intelectuala, prin crearea de produse. Organizatia include peste 30 de membri, atat companii mici, cat si multinationale, firme cu capital romanesc sau strain, cu sedii in toate marile centre IT din tara, ceea ce asigura asociatiei reprezentativitate la nivel national. Companiile membre ANIS angajeaza, in total, peste 38.000 de persoane, cu o cifra cumulata de afaceri ce depaseste 2,5 miliarde euro.
***
Narada este o comunitate formata din antreprenori, manageri, oameni de actiune al carei scop este acela de a oferi solutii eficiente si rapide de modernizare a educatiei. Organizatia conecteaza proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business si viceversa. Cu alte cuvinte, #1 incurajeaza si ajuta profesorii sa creeze proiecte care inoveaza in salile de clasa si/sau rezolva probleme ale elevilor, #2 aduce in atentia mediului de business proiectele profesorilor si face tot posibilul ca acestea sa fie finantate. #3 In final, supervizeaza implementarea acestora, masoara rezultate si multiplica lucrurile care au functionat.