Epidemia de coronavirus are un impact semnificativ asupra industriei ERP si a proiectelor de transformare digitala, in special in privinta intreruperilor sau intarzierilor in implementare. Unele business-uri aleg amanarea proiectelor, in timp ce altele reduc semnificativ domeniul lor de aplicare, arata reprezentantii Slfa Software, furnizor de aplicatii specializate.
Chiar daca aceste decizii sunt explicabile in contextul actual, exista un risc crescut de disruptie a proceselor de functionare asumate atat de echipa de implementare, cat si de compania in cauza.
Ce se intampla cu proiectele in curs?
In cazul proiectelor aflate in desfasurare, o optiune mai buna decat stoparea lor integrala este reducerea domeniului de aplicabilitate a acestora la simple module esentiale sau functionalitati de baza, arata specialistii. Ce trebuie luat in considerare in conditiile in care implementarea continua este existenta unor procese adaptabile ordinelor de izolare, distantare sociala si munca de la distanta.
"Managementul atent al domeniilor de aplicare si a costurilor implementarii este mai important ca niciodata. In acest sens, business-urile trebuie sa se asigure ca primesc actualizari cu privire la stadiul proiectului in mod regulat si ca acestea contin informatii relevante care permit luarea deciziilor inteligente referitoare la implementare", precizeaza reprezentantii Alfa Software.
Munca remote si confidentialitatea
Securitatea datelor si pastrarea confidentialitatii informatiilor in cadrul unui sistem ERP au reprezentat dintotdeauna aspecte importante, dar acestea devin critice odata cu popularizarea muncii de la distanta.
Cu mult inainte de dificultatile ridicate de Covid-19, contractele de implementare contineau adeseori multiple clauze care detaliau responsabilitati specifice pentru furnizor, integrator sau beneficiar. Acum, odata cu cresterea utilizarii computerelor personale, sansa unor incalcari de securitate, fie datorita unui accident sau a unui hack, creste semnificativ.
O alta consecinta a muncii remote este nevoia de solidificare a proceselor si a coordonarii proiectului. Utilizatorii trebuie sa introduca in contractele lor prevederi adecvate de confidentialitate, care sa ia in considerare riscurile crescute de securitate a datelor. In acest fel, pentru un business este esential sa se afle in contact permanent cu echipa de implementare aflata in posesia informatiilor cruciale, dar, in acelasi timp, sa aplice protocoalele de securitate in vigoare pentru protectia datelor.
"Realitatea este ca, in momentul de fata, firmele care sunt in curs de implementare a unui sistem ERP au mai multa putere asupra furnizorilor sau integratorilor decat pana acum. Acest lucru este valabil atat in privinta contractelor noi, cat si in cea a contractelor deja existente, fie ca ele sunt on-premise sau cloud. Renegocierea dispozitiilor nefavorabile in contextul actual este esentiala pentru succesul implementarii, constituind, in acelasi timp si o decizie inteligenta de business", mai subliniaza specialistii Alfa Software.
Crearea unor strategii atat pe timp scurt, cat si pe timp indelungat cu privire la dezvoltarea tehnologica este, astfel, vitala in prezent. De asemenea, acesta este un moment bun pentru a reevalua initiativele critice de IT si pentru a acorda prioritate celor care ofera avantaje strategice. Transformarile digitale reprezinta adeseori intreprinderi complexe cu multi factori decisivi, concluzioneaza expertii in digitalizare.