Platile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% in aprilie 2020 fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care sectorul comertului electronic in Romania a inregistrat un avant puternic dupa izbucnirea pandemiei de Covid-19.
Aceasta perioada a accelerat trecerea catre mediul digital, multe companii fiind nevoite sa isi desfasoare activitatea online pentru a-si mentine afacerea pe linia de plutire, iar masurile de siguranta impotriva Covid-19 au influentat comportamentul de plata al consumatorilor. Astfel, exista o preferinta din ce in ce mai mare pentru platile contactless si mobile, precum si o trecere la online.
"Cumparaturile online si acceptarea platilor fara numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci si o necesitate in contextul actual marcat de atatea restrictii impuse din cauza Covid-19. Asistam la o schimbare reala in comportamentul consumatorilor, dat fiind ca aproape unu din sapte detinatori de carduri Visa din Romania care nu obisnuiau sa faca plati online a achizitionat pentru prima data cu cardul bunuri sau servicii de pe internet dupa declansarea pandemiei de coronavirus", a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa in Romania.
Desi shoppingul online s-a dezvoltat constant in Romania in ultimii ani, exista in mod clar mai mult loc pentru crestere, avand in vedere ca doar 29% dintre utilizatorii de internet din Romania au facut cumparaturi online anul trecut, spre deosebire de media europeana de 67%, conform datelor Eurostat.
Cele mai mari cresteri ale tranzactiilor online pot fi observate in cazul aprovizionarii si amenajarii locuintei, unde valoarea platilor online a crescut de aproape 10 ori, in cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de imbracaminte si accesorii care au inregistrat cresteri de aproape 3 ori mai mari si al platilor de utilitati care aproape s-au dublat, arata datele Visa.