Daca ar trebui sa fie utilizat un singur epitet pentru a descrie in mod comprehensibil evenimentul expozitional ISH 2019, de la Frankfurt - Germania, acesta ar fi „grandios”. Fara nicio exagerare, reuniunea profesionistilor din domeniu s-a situat in acest an la un nivel tehnic fara precedent, reusind sa-i impresioneze pe participantii la targ - cei mai multi fiind experti cu o experienta relevanta in domenii extrem de specializate, cum ar fi instalatiile si obiectele sanitare, echipamentele de incalzire si ventilare, dispozitivele de conditionare a aerului etc. Imbinand in mod armonios cunostintele stiintifice din domeniul chimiei organice, termodinamicii, mecanicii fluidelor etc. cu noile descoperiri din sfera electronicii/automatizarilor si integrand toate acestea prin intermediul sistemelor informatice moderne, furnizorii de sisteme din bransa au reusit practic sa depaseasca toate barierele imaginabile si sa ofere clientilor solutii perfect adaptate la cerintele actuale de sustenabilitate, cu tot ceea ce inseamna aceasta in materie de eficienta energetica, confort al utilizatorilor, protectie a mediului etc.
Doua treimi dintre expozanti, din afara granitelor Germaniei
Datele statistice puse la dispozitie de organizatori demonstreaza fara putinta de tagada succesul de care expozitia s-a bucurat in acest an, explicabil intr-o anumita masura inclusiv prin cutuma deja adoptata de majoritatea companiilor din domeniu de a astepta in mod special evenimentul de la Frankfurt pentru a lansa cele mai noi tehnologii. In intervalul 11 - 15 martie a.c. circa 190.000 de experti au trecut pragul complexului expozitional, venind din 161 de state de pe glob. Pe parcursul celor cinci zile, 2.352 de companii, din care 66% au venit din afara granitelor Germaniei, au incercat sa-si prezinte cat mai explicit solutiile tehnice si de design in fata unui public extrem de exigent. Dupa cum declara Wolfgang Marzin, CEO al Messe Frankfurt, „ISH a demonstrat inca o data faptul ca are capacitatea de a-i interconecta toti competitorii relevanti din industrie. Doar impreuna acestia vor fi capabili sa atinga tintele propuse in materie de ecologie, intr-un mod firesc si punand un mare accent pe dialog si comunicare stiintifica”. In ceea ce-i priveste pe vizitatori, cei mai multi au venit din China, Italia, Olanda, Franta, Elvetia, Marea Britanie, Polonia, Belgia, Austria si Cehia. Raspunsurile oferite la chestionarele formulate de organizatori arata ca 97% din publicul participant la eveniment a fost satisfacut de continutul si calitatea targului, in vreme ce 92% dintre expozanti s-au declarat multumiti de rezultatele obtinute in ceea ce priveste contactele de afaceri.
Datele statistice puse la dispozitie de organizatori demonstreaza fara putinta de tagada succesul de care expozitia s-a bucurat in acest an, explicabil intr-o anumita masura inclusiv prin cutuma deja adoptata de majoritatea companiilor din domeniu de a astepta in mod special evenimentul de la Frankfurt pentru a lansa cele mai noi tehnologii. In intervalul 11 - 15 martie a.c. circa 190.000 de experti au trecut pragul complexului expozitional, venind din 161 de state de pe glob. Pe parcursul celor cinci zile, 2.352 de companii, din care 66% au venit din afara granitelor Germaniei, au incercat sa-si prezinte cat mai explicit solutiile tehnice si de design in fata unui public extrem de exigent. Dupa cum declara Wolfgang Marzin, CEO al Messe Frankfurt, „ISH a demonstrat inca o data faptul ca are capacitatea de a-i interconecta toti competitorii relevanti din industrie. Doar impreuna acestia vor fi capabili sa atinga tintele propuse in materie de ecologie, intr-un mod firesc si punand un mare accent pe dialog si comunicare stiintifica”. In ceea ce-i priveste pe vizitatori, cei mai multi au venit din China, Italia, Olanda, Franta, Elvetia, Marea Britanie, Polonia, Belgia, Austria si Cehia. Raspunsurile oferite la chestionarele formulate de organizatori arata ca 97% din publicul participant la eveniment a fost satisfacut de continutul si calitatea targului, in vreme ce 92% dintre expozanti s-au declarat multumiti de rezultatele obtinute in ceea ce priveste contactele de afaceri.
Exprimare fara echivoc a pozitiilor dominante pe piata
Este dificil, daca nu imposibil, de realizat o trecere exhaustiva in revista a tuturor noutatilor care au fost lansate cu aceasta ocazie. Dupa cum se arata anterior, numarul firmelor a fost impresionant, fiecare dintre acestea avand ambitia de a prezenta cel putin un element inedit, prin care sa-si diferentieze oferta. Laudabila si remarcabila, in acelasi timp, a fost initiativa organizatiei profesionale Federlegno Arredo (sectia Assobagno), din Italia, care si-a propus si a reusit pe deplin organizarea unui stand national sub sloganul „Italian Design”, unde a oferit posibilitatea unui numar important de companii de mai mici dimensiuni din peninsula - in general, producatori de obiecte sanitare - sa aiba acces la un eveniment de asemenea anvergura. Un astfel de model ar trebui probabil urmat si de patronatele active in alte state europene, printre care si Romania, in acest fel realizandu-se o promovare eficienta si punctuala a ofertelor companiilor nationale. Revenind la targul propriu-zis, cele mai impresionante standuri, au apartinut, dupa cum era normal, marilor grupuri si concernuri din Germania si alte state puternic industrializate de pe mapamond. Astfel, sectia de armaturi si obiecte sanitare a fost dominata copios de standurile - unele de dimensiuni monumentale, care au transmis un clar mesaj de dominatie a segmentelor de piata carora se adreseaza - apartinand unor companii precum Grohe, Villeroy & Boch, Kludi, Hansgrohe etc. La sectiunea sistemelor de incalzire in pardoseala si tubulaturii s-au remarcat, ca la fiecare editie, de altfel, ofertele Uponor, Rehau si Wavin, iar la cea de rezervoare, sisteme de evacuare si canalizare Geberit, Viega si ACO. Probabil ca spectacolul cel mai impresionant a avut loc in zona rezervata sistemelor de incalzire, unde Bosch, prin divizia sa Buderus, la care s-au adaugat Viessmann, Vaillant sau Ariston Thermo au realizat un veritabil show tehnologic, intrecandu-se in prezentarea unor solutii perfect adaptate exigentelor actuale de eficienta energetica si protectie a mediului. Pe segmentul pompelor s-au remarcat, dupa cum era normal, Grundfos, Wilo si Danfoss, iar corporatii uriase precum Siemens sau Honeywell s-au adresat specialistilor cu solutii de ultima generatie, caracterizate prin niveluri remarcabile de performanta. In ceea ce priveste aerul conditionat, standurile Daikin, Mitsubishi Electric sau Johnson Controls au suscitat in cea mai mare masura interesul specialistilor, prin solutiile de inalta calitate expuse cu aceasta ocazie. Mai trebuie amintit faptul ca oferta pe segmentul obiectelor sanitare a fost atat de vasta, incat este practic imposibila enumerarea firmelor prezente pe segmentul respectiv. Cert este ca ISH 2019 s-a constituit intr-un nou succes, iar editia din 2021 se anunta deja extrem de provocatoare pentru expertii din domeniul sanitar si HVAC.
Este dificil, daca nu imposibil, de realizat o trecere exhaustiva in revista a tuturor noutatilor care au fost lansate cu aceasta ocazie. Dupa cum se arata anterior, numarul firmelor a fost impresionant, fiecare dintre acestea avand ambitia de a prezenta cel putin un element inedit, prin care sa-si diferentieze oferta. Laudabila si remarcabila, in acelasi timp, a fost initiativa organizatiei profesionale Federlegno Arredo (sectia Assobagno), din Italia, care si-a propus si a reusit pe deplin organizarea unui stand national sub sloganul „Italian Design”, unde a oferit posibilitatea unui numar important de companii de mai mici dimensiuni din peninsula - in general, producatori de obiecte sanitare - sa aiba acces la un eveniment de asemenea anvergura. Un astfel de model ar trebui probabil urmat si de patronatele active in alte state europene, printre care si Romania, in acest fel realizandu-se o promovare eficienta si punctuala a ofertelor companiilor nationale. Revenind la targul propriu-zis, cele mai impresionante standuri, au apartinut, dupa cum era normal, marilor grupuri si concernuri din Germania si alte state puternic industrializate de pe mapamond. Astfel, sectia de armaturi si obiecte sanitare a fost dominata copios de standurile - unele de dimensiuni monumentale, care au transmis un clar mesaj de dominatie a segmentelor de piata carora se adreseaza - apartinand unor companii precum Grohe, Villeroy & Boch, Kludi, Hansgrohe etc. La sectiunea sistemelor de incalzire in pardoseala si tubulaturii s-au remarcat, ca la fiecare editie, de altfel, ofertele Uponor, Rehau si Wavin, iar la cea de rezervoare, sisteme de evacuare si canalizare Geberit, Viega si ACO. Probabil ca spectacolul cel mai impresionant a avut loc in zona rezervata sistemelor de incalzire, unde Bosch, prin divizia sa Buderus, la care s-au adaugat Viessmann, Vaillant sau Ariston Thermo au realizat un veritabil show tehnologic, intrecandu-se in prezentarea unor solutii perfect adaptate exigentelor actuale de eficienta energetica si protectie a mediului. Pe segmentul pompelor s-au remarcat, dupa cum era normal, Grundfos, Wilo si Danfoss, iar corporatii uriase precum Siemens sau Honeywell s-au adresat specialistilor cu solutii de ultima generatie, caracterizate prin niveluri remarcabile de performanta. In ceea ce priveste aerul conditionat, standurile Daikin, Mitsubishi Electric sau Johnson Controls au suscitat in cea mai mare masura interesul specialistilor, prin solutiile de inalta calitate expuse cu aceasta ocazie. Mai trebuie amintit faptul ca oferta pe segmentul obiectelor sanitare a fost atat de vasta, incat este practic imposibila enumerarea firmelor prezente pe segmentul respectiv. Cert este ca ISH 2019 s-a constituit intr-un nou succes, iar editia din 2021 se anunta deja extrem de provocatoare pentru expertii din domeniul sanitar si HVAC.