RO EN
Coșul este gol

PMB: Plan de masuri ce vizeaza reducerea emisiilor din sectorul energetic

Avand in vedere informatiile potrivit carora Comisia Europeana da in judecata Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Ungaria si Romania (Bucuresti, Iasi si Brasov) pentru nerespectarea valorilor-limita de calitate a aerului convenite la nivel european, Primaria Municipiului Bucuresti informeaza:
Diminuarea poluarii in Municipiul Bucuresti reprezinta una dintre prioritatile actualei administratii a Capitalei, care, de la preluarea mandatului, a initiat o serie de masuri care sa produca efecte pe termen scurt, mediu sau lung: imbunatatirea calitatii transportului public, gestionarea traficului, realizarea de benzi unice dedicate transportului public, promovarea transportului alternativ etc. Subliniem faptul ca pana la preluarea mandatului actualei administratii, Capitala Romaniei nu a facut nici un demers concret pentru reducerea poluarii.
In mai putin de doi ani de zile, specialistii Municipalitatii au reusit sa definitiveze primul document strategic care cuprinde solutii reale pentru combaterea poluarii in Capitala. Este vorba Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA), care cuprinde masuri pentru urmatorii cinci ani, in vederea incadrarii/mentinerii concentratiei poluantilor atmosferici in valorile limita/tinta, prevazute de legea 104/2011 si conformarea cu cerintele Uniunii Europene.
Subliniem faptul ca Bucurestiul este singurul oras din Romania care a elaborat si finalizat un Plan Integrat de Calitate a Aerului. Planul a fost finalizat (dupa parcurgerea etapei de consultare si dezbatere publica in decursul lunii februarie 2018) si inaintat spre avizare autoritatii de protectia mediului, respectiv Agentiei pentru Protectia Mediului Bucuresti care ulterior a transmis planul Centrului de Evaluarea Calitatii Aerului din cadrul Agentiei Nationale de Protectia Mediului (ANPM) pentru avizarea finala. Dupa avizarea planului de catre ANPM, Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti urmeaza sa transmita Primariei Capitalei planul avizat, care, dupa ce este aprobat de CGMB, va putea fi implementat.
Planul cuprinde 20 de masuri din care: 13 masuri vizeaza reducerea emisiilor poluante rezultate din traficul rutier, 4 masuri vizeaza sectorul energetic, 2 masuri reducerea emisiilor din eroziune eoliana si 1 masura cuprinde actiuni legate de salubrizarea urbana. Masurile legate de transportul urban intra in responsabilitatea PMB, METROREX, RATB si CNAIR. Subliniem faptul ca o parte din aceste masuri au fost realizate sau sunt in curs de realizare, in cadrul proiectelor de dezvoltare derulate de administratia locala si centrala.
Printre masurile cuprinse in PICA, amintim:
1. Promovarea utilizarii transportului public, imbunatatirea calitatii transportului public
Masuri de reducere realizate:
1) - aprobarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, prin HCGMB nr. 90/2017;
2) - constituirea Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti Ilfov care vaorganiza, reglementa, exploata, monitoriza si gestiona in comun serviciul public de transport local in regiunea Bucuresti - Ilfov si va coordona implementarea PMUD-BI 2016-2030
3) - implementarea unui nou sistem de taxare METROREX, compatibilizat cu sistemul de taxare al RATB - realizata in proportie de 95% in anul 2017; restul de 5% va fi realizat in anul 2018.
Masuri in derulare:
1) - cresterea capacitatii de transport prin marirea flotei RATB - achizitia unui numar de 400 autobuze, din care 160 vor fi livrate in anul 2018 cu posibilitatea modificarii graficului de livrare astfel incat sa fie livrate 300 de autobuze in urmatoarele 12 luni; de asemenea se vor achizitiona 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice si 100 de autobuze cu gaz natural comprimat;
2. Realizarea de facilitati park & ride la statiile cheie de transport public si statii de transport intermodale tren/autobuz/metrou
Masuri de reducere realizate
- realizarea unei parcari tip “park & ride” la Depoul Straulesti (in apropierea statiei de metrou Straulesti), cu 650 locuri de parcare pentru autoturisme si 11 locuri de parcare pentru autobuze/autocare, avand termen de finalizare anul 2018.
Masuri prevazute:
1) - construirea de parcari la statiile cheie de transport public in zonele: Pantelimon - Vergului la noul terminal intermodal de la capatul tramvaielor 14 si 55 ( lucrare care va demara luna aceasta), Prelungirea Ghencea Domnesti de la viitorul terminal intermodal de pe DN CB - Domnesti, Soseaua Berceni la statia de metrou Dimitrie Leonida.
3. Gestionarea traficului
Masuri de reducere realizate:
Infiintarea societatii Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti S.A.
Masuri in derulare :
Integrarea in sistemul de management al traficului (BTMS) a unui numar de 59 de intersectii, in anul 2018, pe urmatoarele artere: Sos. Colentina, Bd. Camil Ressu, Bd. Theodor Pallady, Calea 13 Septembrie, Prelungirea Ghencea, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Giurgiului, conform HCGMB nr. 40/2018; in urmatoarea etapa vor fi semaforizate inteligent un numar de 101 intersectii principale.
4. Realizarea de benzi unice dedicate transportului public si vehiculelor de interventie pentru arterele pe care exista trasee de transport in comun
Masuri prevazute:
Introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km
5. Cresterea ponderii utilizarii transportului electric public
Masuri de reducere realizate:
1) - modernizarea infrastructurii de transport electric (infrastructura tramvai) - modernizarea a 52 km de linie de tramvai, in special, pe urmatoarele artere: Sos. Pantelimon, Sos. Iancului, Bd. Liviu Rebreanu.
Masuri in derulare:
1) - inlocuirea parcului circulant - achizitia unui numar de 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice.
- modernizarea a 50 de tramvaie
6. Extinderea si integrarea superioara a traseelor de transport public de suprafata si subteran, urban
Masuri de reducere realizate:
1) - finalizarea lucrarilor de constructie si punerea in functiune pentru transportul de calatori a sectiunii Parc Bazilescu - Straulesti, din cadrul Magistralei 4 de metrou.
Masuri in derulare:
1) - realizarea lucrarilor la sectiunea Raul Doamnei - Eroilor, din cadrul Magistralei 5 de metrou;
Masuri prevazute:
1) - realizarea obiectivului ”Magistrala 6 - 1Mai - Otopeni”.
7. Continuarea implementarii proiectelor de mobilitate urbana (Master Plan General pentru Transport Urban si Planul de Mobilitate Urbana Durabila)
Masuri de reducere realizate:
1) - construire pasaje subterane/supraterane - pasaj Piata Sudului, pasaj Mihai Bravu, pasaj Piata Presei Libere; strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus, partea I;
Masuri curente:
1) - construire tronsoane inel median - inchiderea inelului median de circulatie la zona nord/autostrada urbana (situat intre Lacul Morii si Sos. Colentina);
2) - proiecte de infrastructura majora - constructia noii Centuri a Bucurestiului care va face legatura intre A1 si A2 (Autostrada de Sud); modernizarea Centurii rutiere a municipiului Bucuresti (45 km); penetratie Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti Pitesti (in derulare Pasaj Ciurel); penetratia Prelungirea Ghencea - Domnesti; strapungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu; supralargirea Fabrica de Glucoza; supralargire si strapungere Strada Avionului; supralargirea Sos. Bucuresti Magurele.
8. Modernizarea si extinderea (acolo unde este posibil) a arterelor de circulatie
Masuri curente:
1) - in cadrul acestei masuri vor fi modernizate artere din Bucuresti prin reabilitarea strazilor, insumand o lungime totala de 93 km.
9. Introducerea unui sistem de transport public cu biciclete
Masuri curente:
1) In ceea ce priveste traseele pietonale si pentru biciclete Bucuresti-Ilfov, a fost aprobat in Comisia Tehnico- Economica a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 63.5 km, proiect in valoare de 10 milioane de euro care va fi demarat anul acesta.
- Traseul 2 - Piata Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Sos. Stefan cel Mare - Sos. Mihai Bravu;
- Traseul 3 - Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta - Splaiul Independentei - Bd. Natiunile Unite;
- Traseul 4 - Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Bd. Dececbal - Bd. Basarabia - Stadionul National.
10. Gestionarea traficului in zona centrala
Masura prevazuta:
- reducerea traficului rutier prin instituirea regimului parcarilor si introducerea regimului obligatoriu de plata la parcarile de utilitate publica generala cu aplicarea de sanctiuni in cazul stationarii neregulamentara a masinilor.
- restrictionarea accesului auto in zona centrala prin identificarea si implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare a vignetelor.
- introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care sa lege zonele de interes administrativ-institutionale din centrul capitalei,
- utilizarea sistemului de semaforizare inteligenta in vederea restrictionarii si redistribuirii accesului in zona centrala.
11. Initierea unui program de achizitie biciclete pentru public
Prin aceasta masura PMB a asigurat facilitatile necesare achizitionarii a 30.000 de biciclete de catre bucuresteni.
Masura realizata: 30.000 vouchere
12. Masuri pentru reducerea emisiilor din incalzirea in sectorul rezidential
13. Continuarea programului de reabilitare termica a cladirilor
Masuri in derulare - Primaria Capitalei, prin Compania Municipala Consolidari, va incepe in cel mai scurt timp lucrarile pentru 132 de blocuri dintre cele 552 incluse in prima etapa a programului municipal de reabilitare termica.
Indicatorii tehnico-economici aferenti au fost aprobati astazi, la propunerea Primarului General Gabriela Firea, in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Conform hotararilor aprobate pentru fiecare sector in parte, sumele sunt repartizate astfel:
Sectorul 3 - 101 blocuri, valoare totala cca 32 milioane euro
Sectorul 4 - 15 blocuri, valoare totala cca 7 milioane euro
Sectorul 6 - 16 blocuri, valoare totala cca 8 milioane euro
De asemenea sunt reabilitate termic 221 de cladiri, din care: 9 unitati scolare in sectorul 1, 147 unitati scolare in sectorul 2, 10 unitati scolare in sectorul 3, 22 unitati scolare in sectorul 4, 11 unitati scolare in sectorul 5, 22 unitati scolare in sectorul 6.
14. Continuarea modernizarii centralelor termice de cvartal si dotarea acestora cu cazane cu arzatoare cu emisii reduse de poluanti
Masuri prevazute
In vederea reducerii emisiilor de oxizi de azot urmeaza ca centralele termice de cvartal ale RADET sa fie va modernizate cu cazane cu arzatoare cu emisii reduse de poluanti in urmatoarele locatii: in sectorul 1 (CT Amzei - str. Amzei, nr. 10-22 si CT Stirbei Voda - str. Stirbei Voda, nr. 2; CT Luterana - str. Ion Campineanu nr. 31; CT Rosetti - str. C.A. Rosetti nr. 15, CT18A - str. Ion Campineanu nr. 15; CT Floreasca - str. Banu Antonachi nr. 17), in sectorul 3 (CT Directie - str. Cavafii Vechi. nr. 15), in sectorul 4 (CT Garaj - str. Olimpului nr. 84; CT Bucur 14 - str. Bucur nr. 14) si in sectorul 5 (CT Caporal Balan - str. Anghel Dogaru, nr. 14 si CT Depou Ferentari - str. Iacob Andrei nr. 31)
15. Reabilitarea retelelor de distributie primara si secundara a energiei termice
Pentru reducerea pierderilor de energie termica magistralele de distributie primara a energiei termice se vor reabilita pentru o lungime totala de 250,7 km, dupa cum urmeaza: 56,19 km pentru Magistrala I Sud;34,79 km pentru Magistrala II Sud; 28,41 km pentru magistrala III Sud; 32,25 km pentru Magistrala II-III Grozavesti; 21,42 km pentru Magistrala V Grozavesti; 15,69 km pentru Magistrala I-III Vest; 61,95 km pentru Magistrala Progresul-Berceni si Magistrala Progresul-Ferentari.
16. Conservare/ameliorare/extindere a spatiilor verzi din capitala si extinderea suprafetelor de spatii verzi prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii eoliene
Masura prevazuta:
Pentru imbunatatirea calitatii si suprafetei spatiilor verzi la nivelul capitalei se preconizeaza efectuarea lucrarilor suplimentare de inierbare, plantare de arbori si arbusti, extinderea sistem de irigatii si realizarea de programe de udare sistematica pentru 308 ha de spatii verzi publice.
17. Masuri pentru reducerea emisiilor de particule din resuspensie. Masurile revin in responsabilitatea Primariilor Sector 1-6, Primariei Municipiului Bucuresti
salubrizarea eficienta a strazilor:
Masura prevazuta:
-utilizarea metodelor mecanice de spalare, maturare, aspirare;
-eliminarea utilizarii suflantelor si a maturatorilor stradali;
-inlocuirea sistemului de stropire stradala cu spalarea stradala pentru indepartarea eficienta si completa a prafului;
-2.464 km de strazi din capitala cu spalare stradala la topirea zapezii si in conditii de seceta.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter