Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc si directorul general CNAIR, Narcis Neaga au participat la demararea lucrarilor pe santierul drumului expres Craiova - Pitesti, tronsoanele 1 si 2.
Ministrul Transporturilor a precizat ca in ciuda contestatiilor depuse, inclusiv de o firma care nu a participat la licitatie, a inceput constructia acestui obiectiv de infrastructura. Totodata, ministrul Razvan Cuc a remarcat faptul ca termenul aferent proiectarii a fost substantial redus.
”Primul mod, lasat mostenire de tehnocrati, era acela de a incepe constructia la acest obiectiv undeva in 2025 si atunci am avut o discutie cu dl presedinte Dragnea, si cu dl Manda, si cu Olguta si le-am spus de varianta lansarii procedurii de executie si proiectare in 2017 astfel incat acest drum expres sa fie finalizat pana la sfarsitul anului 2020. In acel moment s-a luat decizia sa mergem pe varianta mult mai rapida pentru ca era normal sa avem aceasta abordare pro activa si iata-ne astazi in momentul in care incepem constructia drumului de mare viteza Craiova - Pitesti. Acest obiectiv a fost lansat in 8 iulie 2017 in timpul guvernarii PSD. Din nefericire, am constatat, cu tristete ca, aceste proceduri de contestatii care s-au facut de-a lungul timpului nu vin decat sa blocheze obiectivele. Astfel, in ziua dinaintea finalizarii depunerii ofertelor pentru obiectivul Pitesti - Craiova o firma care nici macar nu a participat la licitatie a contestat un mic paragraf din caietul de sarcini. Am ajuns la Curtea de Apel. Ironia sortii este ca un complet de judecata le-a respins contestatia, firma care, repet, nu a participat la licitatie, un alt complet de judecata a admis contestatia pentru doua tronsoane. Nu este nicio problema pentru ca se relanseaza procedurile si pentru celelalte doua, dar in momentul de fata asta voiam sa va spun ca incepem constructia pentru cele doua tronsoane.
Astazi ne aflam pe primul tronson din drumul de mare viteza Craiova - Pitesti, care incepe de la km 0 de la Craiova. Vom avea un nod rutier care va lega Centura de Nord a Craiovei pana la km 17 limita de judet Dolj cu Olt, exact unde ne aflam in acest moment. Drumul expres va traversa teritoriul localitatilor administrative Craiova - Ghercesti - Pielesti si Robanesti, valoarea obiectivului este de 72 de milioane de euro, lungimea este de 17 km.
Lucrarile de arta constau in 103 podete, 6 pasaje si 9 poduri, dar i-am spus constructorului un lucru foarte clar: noi vrem sa finalizam acest obiectiv chiar inainte de termen pentru ca acest lucru se poate. Pentru acest obiectiv a fost semnat contractul de executie si proiectare in decembrie, proiectarea trebuia sa dureze 12 luni si constructia 24. Firmele care au castigat cele doua loturi au reusit sa finalizeze, deci se poate. Au reusit sa finalizeze proiectarea in doar patru luni. Automat se va scurta si perioada de implementare. Totodata, pentru ca este necesar sa venim si cu masuri suplimentare in acest contract s-au prins costuri de accelerare. Noi ne dorim ca acesti constructori sa vina si sa ne consume banii pentru ca ei pot lucra 24 de ore non-stop si in acest sens se vor suplimenta fondurile din contract tocmai pentru a finaliza mult mai rapid aceste obiective. Este vorba de 17 km al acestui obiectiv, este impartit in trei sectiuni.
Tot in acest moment s-au inceput lucrarile si la Centura Balsului. Acesta este obiectivul pe care constructorul care a castigat licitatia la Bals si l-a asumat ca va finaliza Centura Balsului pana la sfarsitul acestui an.
In luna august lansam executia la Centura de Sud care tocmai asta va face va veni sa degreveze traficul pentru Ford. Deci in luna august lansam executie direct pentru Centura de Sud. Avem buget prevazut” a declarat Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc