RO EN
Coșul este gol

MAN AND MACHINE: Conceptiile gresite impiedica gestiunea documentatiilor tehnice

Daca sunteti proiectant sau producator in industria mecanica, este posibil sa fi luat in considerare implementarea unei solutii de data management, dar mai apoi poate ati decis ca nu a reprezentat o optiune fezabila. De prea multe ori, conceptiile gresite determina companiile sa evite gestionarea documentatiei tehnice. Am prezentat mai jos cinci intrebari des intalnite privind gestionarea datelor:
Data management este necesar numai pentru proiectarea 3D?
In mai toate companiile si in principal in sectorul de productie, desenele 2D sunt inca folosite in volum mare. Multi utilizatori CAD 2D cred ca nu le sunt necesare instrumentele de gestionare a documentatiei. Totusi, gestionarea datelor ofera multe beneficii utilizatorilor 2D, inclusiv capacitatea de a cauta fisiere, trasabilitatea accesului la fisiere, controlul procesului de revizie si gestionarea referintelor externe (XREF). Autodesk Vault este integrat direct in aplicatiile de proiectare si sprijina lucrul colaborativ in proiectele mari.
Au si firmele mai mici motive sa implementeze un sistem de management al datelor?
Dimensiunea companiei nu conduce provocarile legate de gestionarea datelor. In realitate, sursa celor mai multe probleme este data de complexitatea datelor. Atat companiile mari, cat si cele mici se confrunta cu aceleasi probleme: localizarea fisierelor, gestionarea legaturilor dintre fisiere, controlul accesului si controlul reviziilor. Datele produselor contin relatii structurate, care pot deveni rapid extrem de complexe. Structura modelelor 3D include ansamblul de nivel superior, subansamblurile si toate desenele. Modelele 3D pot include si legaturi catre imaginile randate pentru marketing, specificatiile tehnice, informatiile CNC-CAM, breviarele de calcul, publicatii diverse si listele de materiale (BOM).
Este data management util si pentru alte tipuri de fisiere decat cele CAD?
Orice tip de fisier poate beneficia de stocare intr-o singura locatie, acces gestionat, istoricul accesului, controlul reviziilor si gestionarea modificarilor. Chiar si cele mai simple dintre produse au un numar semnificativ de fisiere despre produs. Autodesk Vault este conceput pentru a gestiona orice tip de fisier.
Cat dureaza implementarea unui sistem de data management?
Implementarile complexe de gestionare a datelor pot fi de lunga durata. Complexitatea rezulta in mod obisnuit din locatii multiple, cantitati mari de date mostenite de migrat, personal care trebuie instruit si aplicatii personalizate. Majoritatea companiilor mici nu au aceste caracteristici, astfel incat sistemele de gestionare a datelor pot fi rapid implementate. Din experienta noastra am constatat ca timpul mediu pentru implementarea unui sistem PDM este de aproximativ sase luni, dar in majoritatea cazurilor implementarea a fost finalizata in mai putin de trei luni si in unele cazuri chiar mai repede.
Cat costa implementarea unui sistem de data management?
Daca firma dvs utilizeaza in prezent aplicatii CAD Autodesk, atunci este posibil sa aveti deja acces gratuit la Autodesk Vault Basic. Suplimentar, versiunile superioare precum Vault Workgroup ofera controlul reviziilor, iar Vault Professional gestionarea fiselor de modificari si instalarile in mai multe locatii. Atunci cand se ia in considerare costul implementarii unui sistem de management al datelor, este important sa se ia in considerare si costul adus de neutilizarea acestui sistem. Fara data management se pierde timp pretios deoarece inginerii cauta fisiere, trebuie sa repararea linkurile intre fisiere, trebuie sa determinarea care este ultima versiune corecta si sa evite suprascrierea accidentala a datelor.
In general, solutiile de gestionare a datelor ofera beneficii producatorilor de toate dimensiunile. Acestea reduc ciclul de proiectare si comprima timpul necesar pana la punerea pe piata. In plus, ele reduc si costurile de productie, sustin initiativele de calitate si garanteaza proprietatea intelectuala.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter