Municipalitatea ieseana continua demersurile pentru construirea a doua pasaje supraterane in zona Podu Ros. Joi, 28 februarie, in cadrul unei sedinte ordinare, consilierii locali au aprobat un proiect de hotarare privind actualizarea indicatorilor tehnico - economici ai obiectivului „Fluidizarea traficului din intersectia Podu Ros cu Splai Bahlui Mal Drept si bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron prin doua pasaje supraterane unidirectionale cu o singura banda”. Conform noului document, valoarea totala a investitiei este de 84.043.451 lei, cu TVA.
Motivele care au dus la elaborarea acestui proiect constau in evitarea producerii de accidente cauzate de numarul mare de autoturisme care tranziteaza intersectia Podu Ros, supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Ros si a intregii intersectii ca urmare a aparitiei de noi zone rezidentiale catre Capat CUG, Ciurea, Lunca Cetatuii, Dealul Galata etc. Practic, cele doua pasaje vor prelua cate o banda de circulatie de pe cele doua Splaiuri (directia Podul de Piatra - bulevardul Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept si directia bulevardul Mangeron - Podul de Piatra pe axul Splaiului Bahlui Mal Stang), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului in zona podului de peste rau, apoi vor reveni pe cele doua maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevazute piste pentru biciclete si suprafete de refugiu, asigurand fluenta circulatiei auto, cat si posibilitatea de depasire a autovehiculelor aflate in stationare ca urmare a unei avarii. Cele doua pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (pasaj Mal Stang).