La Palatul Victoria, in prezenta doamnei Viorica Dancila, Prim-Ministrul Romaniei, si a Ministrului Transporturilor, domnul Razvan Cuc a avut loc ceremonia de semnare a trei contracte pentru realizarea de proiecte de investitii in infrastructura de transport.
Primul contract incheiat de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A - CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizeaza realizarea Sectiunii 1 Sibiu - Boita (km 0+000 - km 13+170) din Autostrada Pitesti - Sibiu. Valoarea contractului este de 612.647.863 lei fara TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fara TVA, avand un cost/ km de 10 milioane Euro fara TVA. Lungimea totala a Sectiunii 1 Sibiu - Boita este de 13,17 km.
Al doilea contract semnat de catre CNAIR si Asocierea Aktor S.A. - Grecia - Euro Construct Trading 98 S.R.L. Romania se refera la proiectarea si executia Lotului 3 al Autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti. Valoarea contractului este de 853.422.022 lei, fara TVA (echivalentul a 180 milioane euro).
Al treilea contract a fost cel semnat de catre Metrorex si Alstom Transport S.A. are in vedere furnizarea “Sistemului de siguranta si automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranta imbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera) inclusiv, Statia si Depoul Valea Ialomitei. Contractul in valoare de 112.923.292 lei, fara TVA va avea o perioada de executie de 9 luni.
Contract pentru constructia primei sectiuni din Autostrada Pitesti- Sibiu, Sectiunea 1
CNAIR si Compania Porr Construct au semnat la Palatul Victoria contractul pentru proiectarea si executia Sectiunii Sibiu - Boita (km 0+000 - km 13+170), cunoscuta si ca sectiunea 1 a Autostrazii Pitesti-Sibiu. Valoarea contractului cu a lungime de 13,17 km, este de 612.647.863 lei, fara TVA (echivalentul a 129 milioane euro).
Durata de realizare a contractului este de 48 luni, din care 12 luni (1 an) pentru proiectare si 36 luni (3 ani) pentru executia lucrarilor. Valoarea estimata a procedurii de licitatie a fost de 765.838.999 lei, fara TVA (aproximativ 161 milioane euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 80% din valoarea estimata. Autostrada Sibiu - Pitesti (in lungime totala de aproximativ 123 km), va asigura conexiunea cu reteaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European.
Sectiunea 1 Sibiu - Boita reprezinta prima din cele 5 sectiuni ale autostrazii Sibiu-Pitesti iar traseul ei va incepe din zona localitatii Selimbar (la intersectia cu centura Sibiu) unde va fi construit un nod rutier care va deservi toate fluxurile de trafic, la o viteza de proiectare de 50-100 km/h. Autostrada va continua la vest de DN7, in paralel cu acesta, fiind amplasat intr-o zona colinara, pana la km 6, in zona localitatii Vestem.
In continuare, traseul autostrazii traverseaza la vest comuna Talmaciu precum si DJ 105G (Avrig - Marsa - Talmaciu - Sadu) pana in zona localitatii Boita, unde este prevazut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporara a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.
Traseul in aliniament va fi proiectat la o viteza de 100 km/h pe o portiune de 5 km (din cauza constrangerilor fizice din teren), iar pentru restul de 8 km din traseu se va asigura o viteza minima de proiectare cuprinsa intre 120 km/h si 140 km/h
Pe traseul Sectiunii 1 (Sibiu - Boita) vor fi construite 8 poduri si pasaje si doua noduri rutiere la intersectia cu drumurile nationale.
Poduri si pasaje
1. Pod la km 2+110, in lungime de 117,00 m
2. Pod peste raul Tocilelor , in lungime de 373,00 m
3. Viaduct la km 6+310, in lungime de 323,50 m
4. Pod pentru trecere animale la km 7+190, in lungime de 32,00 m
5. Pasaj peste autostrada la km 9+600, in lungime de 50,00 m
6. Pod peste raul Sadu, in lungime de 44,20 m
7. Viaduct la km 10+470, in lungime de 414,70 m
8. Viaduct la km 12+375, in lungime de 651,40 m
Noduri rutiere - Nodul rutier Sibiu (km 0+000), care va asigura conexiunea dintre A1, Centura Sibiu, DN1 si DN7, proiectat la o viteza minima de 40 km/h. Nodul rutier Boita (13+000), care va asigura conexiunea cu DN7, proiectat la o viteza minima de 50 km/h.
Contract pentru constructia unui nou lot al Autostrazii de Centura Bucuresti
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A si Asocierea Aktor S.A. - Grecia - Euro Construct Trading 98 S.R.L. Romania au semnat la Palatul Victoria contractul pentru proiectarea si executia Lotului 3 al Autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti.
In valoare de 853.422.022 lei, fara TVA (echivalentul a 180 milioane euro), contractul a fost semnat in prezenta premierului Viorica Dancila si a ministrului transporturilor, Razvan Cuc. Lotul 3 al autostrazii de Centura Bucuresti Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km si este format din doua sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km. Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare si 30 luni (2,5 ani) pentru executia lucrarilor.
Valoarea estimata a procedurii de licitatie a fost de 866.336.303 lei, fara TVA (aproximativ 183.000.000 Euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 98% din valoarea estimata. Autostrada de Centura Bucuresti Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (Bucuresti - Pitesti) si A2 (Bucuresti - Constanta), pe coridorul IV Pan European.
Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrazii (Km 85+300 la Km 100+765), incepe de la intersectia cu DN 6, in zona localitatii Bragadiru si se termina la intersectia cu A1 (Bucuresti-Pitesti), langa localitatea Dragomiresti-Vale, trecand la sud-vest de localitatile Clinceni si Domnesti.
La km 93+150, traseul autostrazii de centura traverseaza CF 900 (Bucuresti - Craiova), iar in continuare, pe directia nord, traverseaza raul Sabar, la vest de Darvani si canalul de aductiune Arges, dupa care la vest de Ciorogarla traverseaza o padure, intersecteaza DJ 601 (km98+350), traverseaza paraul Ciorogarla (km 99+950) si DJ 602 (km 100+150) si se opreste la intersectia cu A1.
Traseul in aliniament va fi proiectat la o viteza de 140 km/h, iar in zonele unde aceasta nu este posibila (constrangerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteza minima de proiectare de 120 km/h. Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) si ocoleste pe la est localitatea Bacu, unde intersecteaza DJ 601A (Dragomiresti Vale - Bacu), la km 2+500.
Elementele geometrice in plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o raza minima de racordare in plan de 4.000 m. In cadrul contractului vor fi proiectate si executate 13 poduri si pasaje si 1 nod rutier.
Poduri si pasaje
1. Apeduct BRAGADIRU, in lungime de 143,40 m
2. Pasaj peste CF BUCURESTI - CRAIOVA, in lungime de 512,10 m
3. Pod peste raul SABAR, in lungime de 85,20 m
4. Pod peste Apeduct OGREZENI, in lungime de 143,40 m
5. Pasaj peste DJ 601, in lungime de 163.50 m
6. Pod peste raul CIOROGARLA, in lungime de 88, 20 m
7. Pasaj peste A1, in lungime de 112,20 m
8. Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), in lungime de 78,25 m
9. Pasaj pe D.E. (KM 89+748), in lungime de 78,25 m
10. Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), in lungime de 78,25 m
11. Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), in lungime de 78,25 m
12. Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), in lungime de 78,25 m
13. Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), in lungime de 78,25 m
Nod rutier - La intersectia cu Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) a fost prevazut un nod rutier de tip trefla, iluminat pe timp de noapte. Geometria bretelelor nodului rutier asigura o viteza de 40 km/h pentru cele interioare si de 60 km/h pentru cele exterioare, iar circulatia pe acestea se va desfasura unidirectional.