Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producator de materiale de constructii cu capital romanesc, a crescut cu 21% in 2019, comparativ cu anul precedent, pana la 972,6 milioane de lei. In aceeasi perioada, EBITDA consolidata a Grupului a crescut cu 41%, ajungand la 91,2 milioane de lei.
Rezultatele vin pe fondul unui context favorabil al pietei constructiilor, precum si prin capitalizarea investitiilor anterioare realizate de companiile din grup.
„Suntem foarte aproape de pragul de 1 miliard de lei cifra de afaceri, ceea ce reprezinta o dublare a activitatii Grupului fata de acum 2 ani. Totodata, ne respectam promisiunea de a aduce plus valoare actionarilor nostri prin cresterea cu 85% a profitului net, care a ajuns in 2019 la 41,8 milioane lei, precum si prin cresterea rentabilitatii capitalului angajat, de la 9,3% in 2018, la 15% in 2019. Eficienta strategiei de dezvoltare si maturizarea business-urilor recent intrate in Grup se reflecta si in EBIDTA, care s-a dublat in ultimii 2 ani, ajungand la valoarea de 91,2 milioane lei.
In 2020 se vor vedea beneficiile investitiilor de 98 milioane lei realizate in 2019, care vor contribui semnificativ la atingerea cifrei de afaceri de 1,25 miliarde lei, in contextul unei EBITDA de 145 milioane lei.” a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Cea mai buna performanta in 2019 a fost realizata de TeraPlast, cu un avans al afacerilor de 25%, pana la 365 milioane de lei, in timp ce EBITDA a inregistrat o crestere de 80% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 37 milioane de lei. In 2019, compania a produs si vandut peste 16 milioane de metri liniari de teava, peste 8 milioane de bucati de fitinguri si produse rotoformate, 7 milioane de metri liniari de profile si peste 14 mii de tone de granule.
TeraSteel Romania si Serbia au inregistrat cea mai buna marja de profitabilitate, dintre companiile Grupului. Imbunatatirea marjei segmentului de panouri termoizolante se datoreaza economiilor la achizitiile de materii prime, precum si cresterii gradului de utilizare a capacitatii de productie din Serbia. Piata din Serbia continua sa fie o piata cu mare potential de dezvoltare pentru TeraSteel. Compania a inregistrat in 2019 o majorare a afacerilor cu 18% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 308,8 milioane de lei. In ceea ce priveste EBITDA TeraSteel, aceasta a inregistrat o crestere de 42% fata de 2018, pana la 37,6 milioane de lei. Vanzarile cantitative au crescut cu peste 30% anul trecut, TeraSteel depasind 3,8 milioane de metri patrati de panouri sandwich vandute si 7 mii de tone de structuri zincate.
Cifra de afaceri a Wetterbest, al doilea jucator pe piata tiglei metalice din Romania, a crescut cu 22% in 2019, la 269,9 milioane de lei, iar EBITDA realizata a fost de 15,1 milioane de lei in 2019. Din punct de vedere cantitativ, vanzarile de tigla metalica au ajuns la 5 milioane de metri patrati, cele de tabla cutata au depasit 2 milioane de metri patrati, iar cele pentru drenaj si accesorii au depasit 4 milioane de bucati. Finalizarea, in prima parte a anului 2020, a investitiei in valoare de 44,5 milioane lei, demarata in 2019, va sustine atat cresterea cotei de piata cat si a profitabilitatii.
TeraGlass a beneficiat de o investitie de 16,1 milioane lei in 2019, iar in urma acestui proces, fluxul de lucru va fi complet automatizat pentru productia ferestrelor si usilor. In 2019, TeraGlass a vandut peste 118 mii de unitati, preponderent pe pietele internationale.
Investitiile substantiale aferente anului 2019, in Wetterbest si TeraGlass, sunt platformele principale de crestere in 2020, alaturi de TeraPlast. De altfel, pentru anul 2020, este estimata o imbunatatire semnificativa a profitabilitatii, EBITDA bugetata fiind de peste 145 milioane de lei, in crestere cu 59% fata de 2019, respectiv o cifra de afaceri de 1,25 miliarde de lei, cu 29% mai mare comparativ cu 2019.