COS, cel mai mare furnizor de mobilier si solutii pentru amenajarea birourilor din Romania, primeste pentru al patrulea an consecutiv distinctia de „Partener Platinum” al Steelcase in EMEA si raporteaza o cifra de afaceri de 38 milioane de euro, cea mai mare din istoria companiei pana in prezent.
Steelcase, lider mondial in industria mobilierului de birou, este reprezentat in spatiul EMEA prin 140 de dealeri, dintre care doar 5% dintre cei care au aplicat, au primit in acest an distinctia de ‘Partener Platinum’. Aceasta distinctie a fost implementata in 2015 si este acordata anual pe baza unor criterii stricte legate de performanta in vanzari, stabilitatea financiara a dealerului si rating-ul primit din partea clientilor in anul precedent. Dintre partenerii Steelcase in Europa doar 10, printre care COS in Romania, au primit consecutiv acest premiu.
“Pentru noi aceasta recunoastere si, faptul ca am reusit sa punem Romania pe harta Steelcase la un nivel foarte inalt, au o importanta deosebita. Steelcase este leader global in piata mobilierului de birouri si este destul de dificil sa primesti si apoi sa mentii toate standardele acestui dealership. As spune ca trebuie sa meriti sa fii dealer Steelcase, iar noi facem acest lucru de 22 de ani. In Romania piata mobilierului de birouri este estimata la aproximativ 60-65 milioane de euro, dintre care COS, prin brandul Steelcase, a realizat anul trecut vanzari de 12 milioane de euro, ceea ce ne asigura o pozitie puternica intr-o piata extrem de fragmentata. Pentru anul acesta, obiectivele comune vizeaza o crestere de 10% a vanzarilor. Ne bazam in aceasta estimare pe noile produse inovatoare pe care le vom anunta in curand”, declara Christophe Weller co-fondator si CEO al COS Romania.
“Prin aceasta distinctie recunoastem straduinta dealerilor care fac eforuri in plus in parteneriatul cu noi. In primul rand, urmarim rezultatele financiare, unde avem asteptari ambitioase. Pentru tarile din CEE ne propunem vanzari de peste 35 milioane de euro cumulat si aici ne referim la Romania, Polonia, Republica Ceha, Ungaria, Croatia si Rusia. In al doilea rand, ne uitam la stabilitatea financiara a companiei, pentru ca este esential un cashflow echilibrat pentru a gestiona proiecte ample. Totodata este important ca partenerii sa impartaseasca valorile companiei noastre. COS a fost Partener Platinum inca de la inceput pentru ca a indeplinit toate aceste criterii. Nu le este usor, pentru ca in acest business nu este ca in fotbal unde, odata ce devii campion mondial, te bucuri de acest titlu patru ani. In business-ul nostru incepi de la zero in fiecare an si trebuie sa depasesti performanta din anul anterior”, declara Mickael Locoh, Sales Director North, Central, Eastern Europe, Africa & Central Asia al Steelcase.
Piata cladirilor de birouri creste in fiecare an prin livrarea unui numar mare de cladiri clasa A – pentru anul in curs se estimeaza peste 400.000 mp, relocarea unor companii in noi imobile, intrarea in Romania a unor mari jucatori globali dar si printr-o dinamica mai mare in sectorul IMM.
“Accentul pe tehnologie, spatiile deschise, modularitatea, flexibilitate si aducerea exteriorului in interior sunt principalele tendinte in amenajarea spatiilor de birouri si au la baza studii aprofundate ale obiceiurilor si nevoilor la locul de munca”, explica Christophe Weller. Costurile insa difera “pentru amenajarea unui spatiu de 10mp pentru doua persoane, investitia se ridica la 700 - 1.000 de euro in total, in timp ce intr-un spatiu similar se poate amenaja biroul unui manager pentru 1.000 - 1.300 de euro”, mai adauga acesta.
Preocuparea companiilor pentru calitatea mediului de lucru ca modalitate de atragere, retentie si motivare a angajatilor a schimbat semnificativ regulile jocului in piata amenajarilor de birouri. Folosirea tehnologiei permite ca acelasi loc sa fie multifunctional, fie ca vrei sa organizezi o telconferinta, sau o prezentare. Spatiile deschise faciliteaza comunicarea si colaborarea, iar modularitatea permite mobilitate si crearea unor zone specifice cum sunt cele pentru intalniri in privat, incaperile de tipul «quiet room», sau zone in care oamenii pot lucra stand in picioare sau lungiti pe o canapea.
Transferul exteriorului in interior presupune aducerea unei cantitati cat mai mare de lumina naturala in birouri si facilitarea accesului catre aer curat. Insa tot in aceasta abordare regasim spatiul initial destinat cafenelei care este adus in interior si devine piesa centrala a biroului (work café), sau spatiile de birouri, ‘ca acasa’, cu decoratiuni si functionalitati apropriate de mediul privat al locuintei – mese din lemn, fotolii confortabile, lampi cu abajur sau zone cu locuri de joaca sau divertisment.
In Romania, COS este unul dintre pionierii din piata amenajarilor de birouri care detine echipe interne de designeri si ingineri de instalatii si care este capabila sa ofere solutii finite/integrate, de la design la executie, pentru toate nevoile legate de spatii de birouri, inclusiv interioare utilate arhitectural si instalatii, precum sisteme de incalzire, ventilatie si aer conditionat.
Intre clientii COS se numara companii precum Renault, Michelin, Telus International, Adobe Systems, Accenture, UiPath, FibBit, Johnson&Johnson, Schlumberger, BRD, Schneider Electric, OLX, Teva Pharmaceuticals, Groupama, iar in zona de vest a tarii EON, Hella Electronics, Yonder, Siemens, Lohika, Magneti Marelli sau Plexus.