Decizia a fost luata dupa ce reprezentantii CNAIR au constatat ca Asocierea S.C. Delta A.C.M. 93 S.R.L. & Azvirt LLC & S.C. Maxidesign S.R.L a abandonat practic santierul deschis inca din mai 2013. Dupa mai multe intarzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic in santier a ajuns la 86,5 % in luna noiembrie a anului trecut, insa de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. In plus s-a observant ca lucrarile efectuate in anii anteriori au inceput sa se degradeze.
CNAIR S.A. i-a transmis Antreprenorului nu mai putin de 5 notificari, prin care a cerut acestuia sa finalizeze lucrarile restante. Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de intocmirea documentatiilor necesare exproprierii suprafetelor de teren afectate de lucrari, desi aceasta obligatie revenea Antreprenorului, conform contractului. Dupa finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide modalitatea de continuare a lucrarilor restante.
Ca urmare a rezilierii contractului, Antreprenorului (Asocierea S.C. Delta A.C.M. 93 S.R.L. & Azvirt LLC & S.C. Maxidesign S.R.L) i se vor percepe penalitati de intarziere, i se va retine garantia de buna executie, in cuantum de 10% din valoarea contractului si i se va emite un certificat negativ, care nu ii va mai permite sa mai participe la licitatii publice in Romania sau in alt Stat Membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.
Contractul pentru constructia Sectorului Centurii Bucuresti, cuprins intre A1 si DN 7, in valoare de aproximativ 106.6 milioane lei, fara TVA, a fost semnat in luna noiembrie 2011, intre CNAIR S.A si Asocierea S.C. Delta A.C.M. 93 S.R.L. & Azvirt LLC & S.C. Maxidesign S.R.L, iar lucrarile ar fi trebuit sa fie fianlizate inca din august 2014.
Proiectul cofinantat din fonduri europene nerambursabile care are o lungime totala de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum national, reabilitarea a 2 poduri si pasaje si constructia a 4 poduri si pasaje noi.