Planul de dezvoltare a Aeroportului International "Avram Iancu", din Cluj-Napoca, include investitii totale estimate la circa 180 de milioane de euro (excluzand costurile de finantare) pana in anul 2030. Conform documentelor ce includ strategia de consolidare si extindere a obiectivului, dezbatute si prezentate recent de conducerea aeroportului si autoritatile locale, investitiile vor fi realizate in etape, avand ca scop cresterea numarului de pasageri care tranziteaza aeroportul la 7 milioane de calatori, pana in 2030. Cele patru documente ce includ investitiile programate sunt reprezentate de "Planul de dezvoltare a aeroportului pentru perioada 2017-2030" (inregistrat la Consiliul Judetean Cluj sub nr. 22388 din 31 iulie 2017), "Dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri si marfa la Aeroportul International Avram Iancu", noul Turn de control al aeroportului (foto) si extinderea pistei de decolare-aterizare la 3.400 de metri.
Conform documentelor, printre investitiile ce vor fi realizate in perioada 2018-2022 se afla constructia unei cai paralele de rulare cu o lungime de 1.500 de metri si o valoare estimata la 67 milioane de lei (fara TVA), extinderea platformei de stationare (25 milioane de lei), constructia unui nou terminal de pasageri (S+P+1E) cu o suprafata desfasurata de 29.100 mp si minimum 25 de porti de imbarcare si o valoare a investitiei estimata la 200 milioane de euro, fara costuri de finantare si TVA, pentru prima etapa de implementare a proiectului. De asemenea, este vizata si constructia unui terminal cargo, cu o capacitate de manipulare de 50 de tone de marfuri. Acesta va avea o suprafata de 115.000 mp (inclusiv parcari auto si alte cladiri conexe) si o valoare estimata la 57,8 milioane de lei (fara TVA).
Din anul 2023 este planificata demararea unui proiect intermodal in cadrul aeroportului, care vizeaza finalizarea noului terminal de pasageri (etapa a doua), realizat in urma unei investitii de 140,6 milioane de lei si extinderea platformei de stationare. De asemenea, conducerea aeroportului mai vizeaza extinderea pistei de decolare-aterizare la 3.420 de metri (proiect evaluat la circa 150 milioane de lei), precum si construirea unei platforme de intoarcere si antisuflu si a unei cai de degajare rapida.
In intervalul 2027 - 2030 urmeaza extinderea caii de rulare paralele cu pista, ce va avea o lungime de 1.760 de metri si o valoare estimata la 80 de milioane de lei, extinderea platformei de stationare (30 de milioane de lei), constructia unei platforme cargo (58 milioane de lei) si constructia unei cai de rulare cargo de 480 de metri (8 milioane de lei).