ANIS, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii, a organizat a cincea editie a Galei ANIS, un eveniment care marcheaza 20 de ani de existenta a asociatiei si in cadrul caruia au fost premiate cele mai bune companii, proiecte si produse IT. Premiile sunt acordate anual si reprezinta atat recunoasterea industriei si a comunitatii IT, cat si sustinerea si incurajarea pentru dezvoltarea proiectelor viitoare.
Compania anului a fost desemnata Fitbit, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de dispozitive purtabile la nivel global. Compania a intrat in Romania in 2017 odata cu preluarea Vector Watch, iar in acelasi an, Fitbit a deschis si un centru de cercetare si dezvoltare in Bucuresti, cel mai mare din afara Statelor Unite ale Americii. Anul trecut, compania a introdus in Romania serviciul Fitbit Pay care le permite utilizatorilor sa faca plati la comercianti cu ajutorul bratarii sau a ceasului inteligent Fitbit.
„ANIS a fost fondata in 1998 cu scopul de a reprezenta interesele companiilor de IT si de a sprijini dezvoltarea industriei ce urma sa devina unul dintre cele mai importante motoare de crestere a intregii economii nationale. Consider ca am reusit sa punem Romania pe harta europeana de tech, alaturi, desigur, de partenerii ANIS din ambele sectoare, public si privat. La inceputul lui 2019, ANIS reprezinta interesele a 130 de membri, companii cu capital romanesc sau strain, care au venituri cumulate anuale de peste 2.5 miliarde de euro si peste 32.000 de angajati. Sunt cifre impresionante, care vin sa intareasca imaginea asociatiei de comunitate puternica, formata din specialistii care creaza lumea azi si de maine” a declarat Teodor Blidarus, presedintele ANIS.
Startup-ul anului este Druid, un asistent virtual care utilizeaza algoritmii de inteligenta artificiala pentru a ajuta companiile in luarea deciziilor de business. Compania a fost infiintata la inceputul anului 2018 si este deja evaluata la 5 milioane de euro.
Google castiga premiul pentru Programul Educational al anului cu proiectul Atelierul Digital. Initiativa Google vine in sprijinul programatorilor prin infiintarea de hub-uri IT in parteneriat cu universitati tehnice din tara. In cadrul acestora, Google va sustine traininguri gratuite pentru studentii care doresc sa invete sa dezvolte aplicatii mobile.
Premiul pentru Proiectul de outsorcing al anului merge catre echipa Endava, partener in dezvoltarea serviciului BT Pay, o aplicatie de tip portofel digital prin care clientii Bancii Transilvania pot face plati contactless si transferuri de bani.
Adobe Analytics a fost ales Produsul software al anului. Solutia, dezvoltata de specialisti Adobe din Romania, ajuta companiile sa transforme volume mari de date despre clienti, colectate dintr-o varietate de surse, in actiuni concrete pentru imbunatatirea experientei consumatorilor.
Fitbit ACE este castigatorul premiului Proiectul de R&D al anului, un produs exclusiv pentru copii, care ii ajuta pe cei mici sa faca mai multa miscare. In plus, bratara vine la pachet cu multiple functionalitati dedicate copiilor: provocari la care pot lua parte alaturi de prieteni, mesaje motivationale adaptate, alerte pentru miscare atat pentru cei mici, cat si pentru parinti. O contributie valoroasa in cadrul cercetarii si dezvoltarii Fitbit ACE l-a avut echipa Fitbit din Bucuresti.
Clientul anului este Carrefour al carui portal a fost dezvoltat de Tremend Software. Proiectul este intr-o continua dezvoltare, website-ul carrefour.ro ingloband atat pagina corporate, supermarketul online, brandul propriu de haine Tex si lumea-carrefour.ro, pagina de employer branding.
Zitec a castigat pentru al doilea an consecutiv premiul pentru Programul de CSR al anului cu initiativa #cei1024, o campanie prin care firma romaneasca a reusit sa adune peste 3.000 de voluntari care au donat mai mult de 1.400 de litri de sange in numai doi ani de la lansare. Campania #cei1024 se deruleaza cu ajutorul Centrului de Transfuzie Sanguina Bucuresti si a contribuit la salvarea a 9.500 de vieti.
Membrul ANIS al anului a fost desemnat producatorul de software Adobe, care s-a remarcat anul trecut prin participarea in mod activ la organizarea evenimentului How to Web 2018, a sprijinit financiar initiativa Bursele ANIS, a propus teme interesante de discutii pentru intalnirile membrilor asociatiei si a derulat, prin ANIS, 2 sesiuni de instruire KANBAN.