La sediul Consiliului Judetean Sibiu, a fost semnat un nou contract de finantare aferent perioadei de programare 2014-2020, pentru reabilitarea drumurilor judetene din Regiunea Centru. Este vorba de drumul DJ106, care porneste din Sibiu, trece prin Agnita, unind judetele Sibiu si Mures, capatul acestei rute fiind municipiul Sighisoara. Contractul de finantare pentru proiectul ”Reabilitare DJ106 Agnita-Sighisoara”, a carui valoare totala este de peste 118,6 milioane lei, a fost semnat de catre Presedintele CJ Sibiu, doamna Daniela Campean si de catre domnul Simion Cretu, director general ADR Centru, in prezenta Presedintelui CJ Mures, domnul Péter Ferenc, precum si a primarilor din localitatile de pe traseul de peste 37 km al acestui drum.
Documentatia tehnico-economica, devizul general si indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de reabilitare a DJ106 Agnita-Sighisoara indica faptul ca valoarea totala a investitiei este de 118,625 milioane lei, respectiv peste 26 milioane euro, iar investitia este programata a se finaliza pana in 31 octombrie 2021. Portiunea de DJ106 dintre Sibiu si Agnita a fost modernizata in urma cu cinci ani, tot din fonduri europene alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Actualul tronson de reabilitat are o lungime de 37,3 km, iar pe traseul sau, din cele cinci poduri existente, doar unul singur va fi mentinut si reabilitat, celelalte urmand a fi inlocuite cu altele noi. Pe marginea acestui drum este prevazuta si plantarea a 1.500 de arbori.
In vederea imbunatatirii mobilitatii rutiere interregionale, UAT Judetul Sibiu, in parteneriat cu UAT Judetul Mures, au propus pe Lista proiectelor prioritare cu finantare prin POR 2014-2020, Axa prioritara 6 - care vizeaza imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala, respectiv Prioritatea de investitii 6.1 - ”Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T”, modernizarea drumului judetean care uneste cele doua judete. Aceasta ruta strabate zona podisului transilvan din centrul Romaniei, legand zona Vaii Hartibaciului cu DN 1, DN 14 si Podisul Tarnavelor. Acest drum judetean completeaza investitiile derulate pentru reabilitarea drumurilor din acest areal, in vederea revitalizarii socio-economice a zonei.
Valea Hartibaciului se intinde in microregiunea formata intre orasele Sibiu-Fagaras-Sighisoara, o zona cu pasuni, fanete si paduri de foioase, recunoscuta pentru biodiversitate, completata cu practicile agricole si mestesurgurile traditionale, ce pun in valoare patrimoniul construit, o zona recunoscuta si si pentru peisajul cultural neschimbat din perioada medievala. Pe langa impozantele biserici fortificate, aici pot fi intalnite si alte obiective construite la inceputul secolului XIX, reprezentative pentru cultura si viata social-economica a zonei.
”Ne-am fixat obiectivul de a creste gradul de dezvoltare a judetului Sibiu, pentru imbunatatirea nivelului de trai al populatiei. Ne preocupam de atingerea obiectivelor din strategia de dezvoltare a infrastructurii, ca sa maximizam valorificarea resurselor materiale, financiare, informationale si umane de care dispunem. Din acest punct de vedere, continuitatea investitiilor in infrastructura rutiera, prin reabilitarea cu fonduri europene a drumurilor judetene, in folosul tuturor locuitorilor judetului, include reabilitarea DJ 141, prin proiectul contractat la sfarsitul anului trecut, apoi parteneriatul cu Judetul Mures, pentru cea de-a doua parte a drumului judetean DJ 106, dar si reabilitarea DJ 106D, intre Ocna Sibiului si Tapu.
Colaboram activ cu toti actorii interesati in demersul nostru: autoritati locale, cetateni, prestatori de servicii, servicii deconcentrate, mass-media. Viziunea ce s-a conturat astfel, este aplicabila pentru intreg teritoriul judetului Sibiu in perspectiva anului 2020, cuprinzand principiile si valorile care stau la baza dezvoltarii strategice a judetului”, a declarat doamna Daniela Campean, presedinte CJ Sibiu.
Obiectivul strategic principal al proiectului - al carui beneficiar este parteneriatul dintre Judetul Sibiu, Judetul Mures, precum si municipiul Sighisoara, orasul Agnita, si comunele Bradeni, Iacobeni, Apold - este de a stimula mobilitatea persoanelor si a marfurilor in Regiunea de Dezvoltare Centru, prin conectarea infrastructurii rutiere de interes judetean din judetul Sibiu la reteaua TEN-T. Este vorba de imbunatatirea infrastructurii rutiere, prin reabilitarea DJ106 Agnita-Sighisoara, pe o lungime de 37,312km (36,879 km prin prezentul proiect si 0,433 km din alte surse). Dupa modernizarea acestui drum judetean, intre Sibiu si Sighisoara, prin Agnita, se va crea o legatura foarte buna intre doua cai rutiere nationale complet diferite. Astfel orasele din nord-estul judetului Sibiu vor fi interconectate mai strans cu Sighisoara, din judetul Mures, facilitand conexiunile cu drumurile nationale: A1, A3, DN1, DN7, DN13, DN14.
Prin realizarea proiectului, creste posibilitatea atragerii investitorilor in zona Vaii Hartibaciului. Obiectivul urmarit de aceasta investitie este de a fi imbunatatita viata locuitorilor, dezvoltarea economica locala si regionala si vor fi inlesnite legaturile dintre zonele urbane si cele rurale. Se doreste accelerarea dezvoltarii economice a localitatilor traversate de DJ106, in special a oraselor care pot constitui poli de dezvoltare in zona, atragand forta de munca din comunele traversate dupa cresterea calitatii conditiilor de deplasare.
”Cu numai cateva zile in urma am semnat finantarea din resurse europene si pentru modernizarea drumului care leaga Ungheniul de limita judetului Sibiu, via Tarnaveni. Iar in acest proiect suntem in colaborare cu cei de la Consiliul Judetean Sibiu, care au calitatea de lideri de proiect, o investitie interjudeteana, foarte importanta. In continuare, vom incerca sa finantam mai multe proiecte si din fonduri proprii, sa dezvoltam cat mai mult din structura drumurilor judetene”, a precizat domnul Péter Ferenc, presedinte CJ Mures.
Initiatorii proiectului estimeaza ca aproape 77.000 persoane vor beneficia direct de reabilitarea acestei artere rutiere, iar traficul va depasi valoarea de 17.500 autovehicule/ 24 ore, dupa finalizarea lucrarilor. Valoarea totala eligibila a acestui proiect este de peste 118,625 milioane lei, din care circa 100,275 milioane lei o reprezinta contributia europeana, din FEDR, la care se adauga aproximativ 15,33 milioane lei de la Bugetul de stat, diferenta fiind reprezentata de contributia beneficiarului.
„Vedem acum cat este de importanta colaborarea interinstitutionala si ce inseamna deschiderea de noi perspective, in beneficiul locuitorilor din comunitatile aflate in aceasta zona a judetelor Sibiu si Mures. Ambele judete sunt foarte active in zona finantarilor din surse europene, in special pe componenta investitionala pentru reabilitarea infrastructurii de transport. Parteneriatele sunt solutia pentru depasirea problemelor de moment, iar conectarea infrastructurilor regionale, respectiv a drumurilor judetene reabilitate, cu coridoarele de transport TEN-T, va spori mobilitatea comunitatilor locale, stimuland cresterea economica. Activitatile pe care le derulam la nivel regional presupun sustinerea autoritatilor administratiei publice locale, dar si dezvoltarea oportunitatilor de afaceri, totul pentru cresterea gradului de ocupare al fortei de munca disponibile in regiune. Fie ca e vorba de dezvoltarea turismului si a activitatilor economice, in general, sau doar de economiile facute cu transportul, sunt sigur ca efectele benefice ale acestei investitii se vor face resimtite pentru cetateni. Ne bucura si faptul ca aceasta investitie este complementara cu celelalte proiecte de modernizare a cailor rutiere din judetele Sibiu si Mures”, a spus domnul Simion Cretu, director general ADR Centru, referindu-se la importanta acestui proiect REGIO 2014-2020.