RO EN
Coșul este gol

SYNERGY CONSTRUCT obtine vanzari duble si profit triplu fata de anul precedent

Synergy Construct este un antreprenor general de constructii activ de 20 ani pe piata de profil din Romania. Compania detine know-how-ul necesar realizarii unei mari varietati de proiecte logistice, energetice si industriale, implicandu-se, totodata, in executia si reabilitarea de hoteluri, centre comerciale, medicale, cladiri de birouri, scoli, complexuri rezidentiale etc. Synergy Construct se diferentiaza in mediul competitiv autohton prin solutiile inovatoare si unice pe care le promoveaza, precum si prin inaltele cunostinte ingineresti detinute de expertii sai. In ultimii ani, grupul a realizat o serie de lucrari complexe atat in Romania, cat si pe plan extern, in Ungaria, Turcia, Georgia, Polonia si Germania. In continuare, Gabriel Vinte, Business Development Director, se refera la evolutia companiei din ultima perioada.
 
-Cum s-a desfasurat activitatea de constructii in 2020 si ce considerati ca se va intampla in continuare pe acest segment economic de importanta majora?
-Impactul crizei sanitare asupra noastra a fost acelasi ca pentru toata lumea. Restrictiile impuse de evolutia pandemiei, nevoia de adaptare rapida la noile conditii, lucrul de la domiciliu pentru anumite echipe din sediul central al companiei, coordonarea foarte buna, protectia angajatilor, gestionarea corecta a fluctuatiilor de costuri si a presiunii bugetelor  au constituit tot atatea provocari carora, de exemplu, unii contractori, de dimensiuni mai mici, nu le-ar fi putut face fata. Un antreprenor general este responsabil atat pentru ceea ce livreaza clientului, cat si pentru tot ce intra in aria sa de coordonare si responsabilitate, ce presupune asigurarea unor echipe bune care sa includa oameni calificati, corespunzator remunerati, care sa lucreze in conditii optime (sarcina cu atat mai importanta pentru o firma ca a noastra, care are lucratori din afara tarii, departe de familiile lor si aflati sub presiunea pandemiei). De asemenea, o sarcina majora este reprezentata de controlul costurilor, in conditii de scumpiri ale materiilor prime si materialelor pe mai multe paliere etc. Noi am reusit sa depasim totusi toate aceste provocari cu atentie, rabdare si investitii. Am suportat costuri mai mari, pentru ca lucrurile sa mearga bine in continuare, fara a exercita un impact negativ asupra calitatii serviciilor furnizate beneficiarilor. 
 
-Ce rezultate financiare ati reusit in aceste conditii atipice?
-Profitul nu este singurul etalon de masurare a succesului sau eficientei activitatii. Mai important este ca afacerea sa creasca sanatos, organic. Este necesara mentinerea echilibrului, iar pentru un antreprenor este important sa fie un partener real pentru clienti. Este usor sa executi, dar ar fi o greseala sa ratezi ocazia de a imbunatati proiectul pe parcursul acestuia, de a-ti ghida clientul si a-l proteja astfel de riscuri. Proiectul sustenabil, calitatea lucrarilor si a colaborarii, transparenta reprezinta valori care pun bazele unei relatii de parteneriat pe termen lung. Obstacolele se depasesc doar prin colaborare, in caz contrar fiind vorba doar despre concesii care nu aduc niciun beneficiu. Dincolo de presiunile mentionate anterior, am incheiat anul 2020 cu o situatie financiara imbunatatita atat pe partea de rezultate, cat si in ceea ce priveste redirectionarea unei parti semnificative a profitului catre cauze sociale, in special a unora legate de copii, care sunt gestionate de noua ONG-uri. Ei sunt viitorul nostru, iar caminul stabil, sanatatea si educatia acestora constituie valori fundamentale.  Revenind la incasari, in anul precedent am inregistrat o cifra de afaceri de 328 de milioane de lei, mai mult decat dublu fata de exercitiul financiar anterior. Profitul realizat a fost de peste trei ori mai mare in raport cu 2019, situandu-se la 58,6 milioane de lei. Compania a creat, de asemenea, aproape 100 de noi locuri de munca. Suntem increzatori ca 2021 va fi un an caracterizat printr-o recuperare rapida, iar deciziile de investitii amanate isi vor relua cursul normal. Estimarea noastra este deja partial validata de cresterea prognozei privind dezvoltarea economica din acest an. Raman provocarile sectorului legate de gasirea fortei de munca si de cresterea recenta a preturilor la materialele de constructii, care duc la demararea cu intarziere a unor proiecte. Nu putem decat sa speram la o revenire la normal, din acest punct de vedere. 
 
-Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada? 
-Optimismul nostru este probat inclusiv de demararea propriilor proiecte de investitii, reprezentate de complexul rezidential Straulesti si A3 strip -mall. Primul dintre acestea cuprinde 156 de apartamente, autorizatia de construire este asteptata intr-o luna, urmand ca in 18 luni lucrarile sa fie terminate. In ceea ce priveste cel de-al doilea obiectiv, acesta este amplasat in partea de nord a Capitalei, in zona Pipera-Voluntari, langa autostrada A3. Actualmente suntem in etapa finala de obtinere a autorizatiilor, iar evaluarile curente indica faptul ca vom deschide operatiunile propriu-zise in aprilie 2022. Proiectul va avea o suprafata inchiriabila de 9.500 mp, care care a fost deja contractata in proportie de 40%. Investitia este de 14,5 milioane de euro. Ne aflam, de asemenea, in discutii pentru preluarea unui alt teren in Bucuresti, in vederea dezvoltarii unui nou proiect de retail. Pe segmentul energetic, lucram la constructia unuia din cele patru reactoare ale primei centrale nucleare din Turcia, un proiect de importanta strategica nationala, care va genera aproximativ 35 TWh anual. De asemenea, derulam o investitie de 6 milioane de euro in doua parcuri fotovoltaice proprii in Galati, cu o capacitate instalata de 8 MW. Proiectele din Romania au o cota de 35% din intregul portofoliu, fiind depasita in 2020 doar de cele din Ungaria, ca urmare a participarii la lucrarile de inginerie civila din cadrul fabricii de polieter din Ungaria, a grupului petrolier MOL. Activam acolo cu 450 de angajati, pe un santier cu o suprafata de cinci ori mai mare decat cea a stadionului Santiago Bernabeu. La fundatie, am turnat peste 2.500 de mc de beton, continuu timp de 20 ore. Am primit chiar si certificat de excelenta din partea beneficiarului, cand am depasit pragul de 3.000.000 ore de lucru fara niciun incident pe santier. Este genul de proiect in care ne simtim foarte confortabil, la fel ca cel realizat pentru Procter & Gamble, in localitatea Urlati. 
 
-Ce masuri considerati necesare pentru rezolvarea problemei fortei de munca sau celei a preturilor?
-In Romania, lipsa de specialisti in constructii a dus la instalarea unei tendinte de recrutare  a personalului necesar din strainatate. Astfel, din cei 200 de angajati pe care ii avem, circa 65 – 70 sunt straini. In ultimul an, din cauza pandemiei, imigrantii au preferat sa stea alaturi de familiile lor, asa ca am fost nevoiti sa lucram cu echipe mai mici. Totusi, in prezent nu sunt foarte multe proiecte de mari dimensiuni, astfel incat necesarul de forta de munca poate fi acoperit de pe plan local. Totusi, solutia muncitorilor straini ramane de actualitate, noi fiind nevoiti sa o aplicam si in alte tari unde suntem activi. De pilda, in Ungaria, doar 5% din angajatii Synergy constituie o forta de munca locala, restul fiind cetateni moldoveni, turci, georgieni sau romani. In ceea ce priveste preturile, situatia ramane dificila si impredictibila, ca urmare a cresterilor cotatiilor la materiile prime, ceea ce va crea probleme indeosebi antreprenorilor de mici dimensiuni. Companiile producatoare de ciment si betoane au de platit noi taxe pentru poluare, UE impune noi standarde pentru izolarea cladirilor, iar toate acestea nu fac decat sa sporeasca presiunile actuale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter