Antreprenorul italian Salini Impregilo, implicat, la nivelul tarii noastre, in constructia unor tronsoane de autostrada cum ar fi Lugoj-Deva (lotul al doilea), Orastie-Sibiu (lotul al treilea) si Sebes-Turda (primul lot), a anuntat, la mijlocul lunii martie a.c., rezultatele financiare aferente anului trecut, potrivit carora veniturile normalizate (ce includ rulajele unor entitati de tip joint-venture, ale Lane Group, ale diviziei Plants & Paving – vandute in decembrie 2018 companiei Eurovia SAS, parte a Vinci, precum si unele activitati din Venezuela – toate ajustate cu efectele cursului de schimb valutar) au fost in linie cu veniturile normalizate din 2017. Astfel, managerii corporatiei au raportat ca veniturile normalizate din 2018 s-au ridicat la aproximativ 6 miliarde euro, fiind in mod substantial asemanatoare celor din 2017. Contributiile principale la venituri provin din unele proiecte majore, printre care se afla: proiectele derulate in cadrul Lane Group, linia 3 a Metro Riyadh din Arabia Saudita, proiectele din Etiopia, proiectul de cale ferata de mare viteza / mare capacitate pe tronsonul Milano-Genova (Italia), precum si lucrarile pentru construirea barajului Rogun din Tadjikistan. Veniturile au fost partial afectate de amanarea – sau derularea lenta - a unor proiecte din Italia. Cu toate acestea, profitul net normalizat s-a cifrat la 180 milioane de euro, iar la finele perioadei analizate, noile contracte si comenzi au insumat 6 miliarde euro, din care cele asumate pentru finalizare in primele luni ale lui 2019 reprezinta 3,5 miliarde euro.
In plus, profilul de risc conturat pentru Salini Impregilo s-a imbunatatit in ultimul timp, pentru ca mai mult de 70% din noile contracte si comenzi constituie cota celor ce provin din SUA si Europa.
In ceea ce priveste previziunile pentru 2019, principalele rezultate economico-financiare ale antreprenorului italian sunt estimate in linie cu cele din precedentele 12 luni, insa, in pregatirea noului plan de afaceri pe trei ani, se va lua in considerare consolidarea/relansarea sectorului de infrastructura din Italia si oportunitatile de investitii legate de acest nou context. De altfel, la 31 decembrie 2018, portofoliul total de contracte s-a cifrat la 33,4 miliarde euro, din care 26,7 miliarde euro constituie valoarea comenzilor aferente lucrarilor de constructii si 6,7 miliarde euro a celor din concesiuni.