Compania Rotary Constructii reprezinta unul dintre cei mai experimentati antreprenori locali, care s-a remarcat in perioada de avant a acestui domeniu de activitate prin experienta specialistilor sai si calitatea lucrarilor executate. Dintre obiectivele de referinta in constructia/ reabilitarea carora societatea s-a implicat se remarca: centrul de dirijare a zborurilor ROMATSA, Palatul Telefoanelor, Palatul Cretulescu, hotelul Majestic etc. De asemenea, Rotary a avut o activitate intensa in domeniul constructiilor rezidentiale. Criza economica a implicat o serie de modificari ale strategiei companiei, insa managementul acesteia a reusit sa gestioneze corect problematica recesiunii.
- Care a fost nivelul incasarilor in ultimul exercitiu financiar?
- Am reusit sa ne mentinem afacerile la o cota acceptabila, in 2011 realizand o cifra de afaceri similara celei inregistrate in anul fiscal precedent. In ceea ce priveste situatia din 2012, nu se intrevad imbunatatiri ale performantelor, estimand ca veniturile nu vor depasi nivelul actual. O analiza structurala a activitatii indica un dezechilibru, peste 80% din incasari fiind generate de lucrarile contractate cu beneficiari publici (segmentul privat are in continuare de suferit din pricina dezechilibrelor economice curente).
- Descrieti cele mai importante proiecte la care participati.
- In general, este vorba despre obiective pentru a caror realizare au fost implicate fonduri atrase de la Banca Mondiala, prin intermediul directiei specializate din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului. Printre acestea, pot fi enumerate reabilitarea Spitalului Bagdasar, a sediului Primariei Sectorului 1- Bucuresti si a celui al Primariei Focsani. De asemenea lucram cu fonduri asigurate de catre beneficiari, cum ar fi sediul Politiei Capitalei, un ansamblu de blocuri in zona Odaii - in sectorul 1, la Piata Progresul, statia de epurare a apelor reziduale Eforie Sud etc.
- Mentionati cele mai mari dificultati intampinate in derularea activitatii.
- Problemele apar, de regula in timpul derularii lucrarilor, ca urmare a necesitatii adaptarii la teren a solutiilor proiectate, precum si in asigurarea fondurilor necesare. Astfel, dupa aprobarea unui buget, care nu mai poate fi modificat, pe masura ce lucrarile inainteaza sunt descoperite caracteristici noi, ce implica niste costuri suplimentare si necesita adaptari la conditiile financiare existente. Pentru a preintampina asemenea erori, compania noastra a adoptat sistemul de lucru cu manageri de proiect, fiecare dintre acestia coordonand cate doua sau trei proiecte. O alta inadvertenta este reprezentata de intarzierile la plata, ca urmare a lipsei fondurilor de investitii din partea beneficiarilor, asigurarea acestora facandu-se cu intarziere.
- Care sunt estimarile cu privire la revenirea unei cresteri puternice a sectorului analizat?
- Prognoza noastra este ca actuala criza economica va mai dura circa doi ani, ulterior piata urmand sa recupereze terenul pierdut si sa revina, treptat, la nivelul din anul 2008. Din pacate, situatia actuala se caracterizeaza atat printr-o cerere foarte mare, cat si prin lipsa acuta de capital financiar. Din fericire, legislatia autohtona s-a adaptat la normele comunitare, iar experienta detinuta mai ales in domeniul rezistentei antiseismice recomanda companiile locale ca parteneri de incredere in proiectele comune, derulate pe plan european.