Grupul Mota-Engil, liderul pietei de constructii din Portugalia, a inregistrat o crestere de 2,4% a veniturilor din 2014, pana la 2,36 miliarde euro, in timp ce indicele profitabilitatii EBITDA s-a majorat cu 13%, la 409 milioane de euro. Potrivit raportului financiar trimestrial al companiei, rentabilitatea acesteia a ajuns la 17%, in special datorita operatiunilor din Africa, in timp ce profitul net s-a stabilizat la 51 milioane de euro (+2%). Circa 68% din afacerile Mota-Engil de anul trecut s-au realizat in afara Europei. La finele lunii decembrie 2014, portofoliul de contracte al antreprenorului insuma lucrari de 4,4 miliarde euro, din care 77% reprezentau comenzi provenite din Africa si America Latina.
In 2014, compania a finalizat cu succes cel mai mare proiect pe care l-a derulat in intreaga sa istorie, respectiv constructia Coridorului Nacala, realizat in zona de nord-est a Mozambicului, lucrare in valoare totala de 568 milioane de euro.
Compania s-a retras de pe piata de constructii din Romania in anul 2012, dupa ce afacerile subsidiarei locale (Mota-Engil, Engenharia e Construçao SA Portugalia - Sucursala Romania) s-au depreciat considerabil, de la 122 milioane de lei in 2009, la 5,58 milioane de lei in 2010 si la sub un milion de lei in 2011. Mota-Engil a accesat piata romaneasca in anul 2005 prin divizia de energie Martifer, care a investit 55 milioane de euro la Lehliu pentru constructia unei rafinarii de combustibil ecologic obtinut prin prelucrarea de rapita si soia.