Lucrarile de constructie a Magistralei 5 (M5) de metrou, din cartierul Drumul Taberei, au fost executate in proportie de 44%, in timp ce graficul celor la Magistrala 4 (M4) indica un procent de 20%, potrivit datelor constructorului italian Astaldi, companie implicata in realizarea ambelor tronsoane de transport subteran. Astaldi realizeaza, in asociere cu FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 si AB Construct, lucrarile la M5, valoarea totala a contractului fiind de 215 milioane de euro, iar termenul de finalizare a investitiei este stabilit in anul 2017. Lucrarile la M4 sunt realizate de grupul din Italia in parteneriat cu societatile bucurestene de constructii Somet SA, TIAB SA si UTI Construction & Facility Management SA, valoarea totala a investitiei fiind de circa 160 milioane de euro (din care 116,64 milioane de euro reprezinta finantarea europeana). In pofida faptului ca lucrarile la M4 sunt in intarziere, Astaldi precizeaza ca le va finaliza in 2016. Potrivit celui mai recent raport financiar publicat de Astaldi, compania mai are de incasat din lucrarile executate la cele doua proiecte circa 185 milioane de euro (65 milioane de euro pentru cele la M5 si 120 milioane de euro pentru M4).
Cele doua proiecte au contribuit pozitiv la performantele financiare raportate de grup la nivel international, subsidiara locala fiind mentionata in randul filialelor celor mai profitabile ale companiei italiene, alaturi de Rusia, Canada, Polonia si Algeria.
Lucrarile la lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad incep in noiembrie 2014
In ceea ce priveste lucrarile nou-contractate in trimestrul al treilea, Astaldi a fost desemnata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), alaturi de antreprenorul german Max Boegl (50%-50%), castigatoare a unui contract de circa 20 milioane de euro pentru reluarea si finalizarea lucrarilor la lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad. Constructia tronsonului a fost sistata in 2013, dupa ce CNADNR a reziliat contractul de executie cu Alpine Bau, in urma falimentului acesteia. Autostrada are o lungime de 16,6 km si, in momentul blocarii lucrarilor, acestea erau realizate in proportie de 84,7%. Consortiul Astaldi - Max Boegl se ocupa si de constructia primului lot al autostrazii Arad - Nadlac (22 km), realizat in proportie de 85%. Contractul a fost atribuit, initial, asocierii Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construçao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei si a fost reziliat in 2012 din cauza intarzierii lucrarilor. La finele lui 2013, CNADNR a atribuit asocierii Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de Romstrade.
Valoarea totala a noilor proiecte contractate de Astaldi in trimestrul al treilea al acestui an se situeaza la 1,7 miliarde euro, din care valoarea portofoliului din Europa este de 535 milioane de euro, cele mai mari piete din regiune ale grupului italian fiind cele din Polonia, Turcia si Romania. In tara de origine, Astaldi a contractat lucrari noi in valoare totala de 1,03 miliarde euro in intervalul iulie - septembrie 2014.
***
In primele noua luni ale anului in curs, Astaldi a inregistrat, la nivel de grup, o crestere cu 7,4% a cifrei de afaceri, pana la 1,85 miliarde euro, in timp ce profitul net al companiei a ajuns la 60,5 milioane de euro (+13,1%). La nivel local, in pofida unei contractii anuale de circa 50% a afacerilor Astaldi Romania, de la 141 milioane de euro in 2012 la 72,5 milioane de euro in 2013, compania se mentine in randul celor mai importanti antreprenori de infrastructura din tara noastra.