Romanii considera grija fata de angajati, cladirile verzi, sustenabilitatea digitala si implicarea in comunitate ca fiind cele mai importante principii de responsabilitate sociala si ecologica pe care companiile ar trebui sa le aplice in munca lor, conform unui studiu Reveal Marketing Research.
Aceasta este cea de a doua editie a studiului Reveal Marketing Research despre perceptiile, atitudinile si comportamentele romanilor legate de sustenabilitate. Cercetarea s-a desfasurat online in luna august pe un esantion de 1.015 de respondenti, cu varsta 18+ din Romania, utilizatori de internet. Eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de incredere de 95%. Studiul a fost realizat in colaborare cu Stefanini Group, Bic, Asociatia Cipra, Kaufland Romania, Pro TV si Volkswagen Romania.
Aproximativ 77% dintre respondenti considera ca grija fata de angajati, prin prioritizarea acestora si promovarea diversitatii si a incluziunii, este cel mai important principiu in munca companiilor prezente in comunitate, in timp ce pe locul al doilea se afla sustenabilitatea digitala, cladirile verzi si implicarea in comunitate (74%). Pe ultimul loc se afla masurile de educatie si crestere a constientizarii in randul angajatilor si a publicului (73%) si politica de zero emisii, care presupune tehnologii prietenoase cu mediul si un lant de aprovizionare cu practici etice si sustenabile (72%).
Respondentii considera ca nu sunt luate suficiente masuri pentru aceste principii
Majoritatea respondentilor sunt de acord ca nu sunt luate suficiente masuri pentru niciunul dintre aceste principii, considerand ca sustenabilitatea in domeniul digital este principiul unde sunt luate cele mai multe masuri (15%), iar cele mai putine masuri sunt luate cand vine vorba de grija fata de angajati, masuri de educatie si implicarea in comunitate (13%).
Sustenabilitatea digitala, care presupune securitatea datelor si politici de confidentialitate, este un principiu important in special pentru familiile moderne (76%) si oamenii necasatoriti (76%), in timp ce Generatia Z si familiile traditionale acorda cea mai putina importanta acestui principiu (72%). Cu toate acestea, familiile traditionale (19%) si Generatia Z (18%) considera ca in acest domeniu sunt luate cele mai multe masuri de implicare din partea companiilor.
Cand vine vorba de perceptiile legate de responsabilitatea sociala a companiilor si implicarea acestora in sustenabilitate, probleme sociale si ecologice, consumatorii sunt ambivalenti.
67% dintre respondenti spun ca au o opinie mai buna despre companiile care fac cunoscut modul in care se implica in societate
Pe de o parte, exista o perceptie pozitiva asupra companiilor care adera la principii de sustenabilitate: 67% dintre respondenti spun ca au o opinie mai buna despre companiile care comunica modurile in care le pasa de probleme sociale si de mediu, 65% ar recomanda o companie perceputa ca fiind implicata in aceste probleme, iar 62% dintre consumatori simt ca beneficiaza direct atunci cand o companie este preocupata de sustenabilitate. Doar 43% dintre respondenti (cel mai mic scor al atitudinilor evaluate) considera ca responsabilitatea sociala corporativa primeste prea multa atentie.
Cele mai putin relevante sunt solutiile tehnologice de conservare a biodiversitatii (72%), utilizarea tehnologiilor in actiuni cu un impact direct asupra calitatii vietii (68%) si solutii de transport electrice (64%).
Cine da importanta tehnologiilor inovatoare
Familiile moderne si persoanele in varsta acorda cea mai mare importanta tehnologiilor inovatoare, in timp ce la polul opus se afla Generatia Z.
Stefanini Global a primit anul acesta o eticheta Bronze EcoVadis in semn de recunoastere a initiativelor si performantelor companiei in domeniul sustenabilitatii. EcoVadis, furnizor de evaluari de sustenabilitate a afacerilor din lume, masoara performanta sustenabilitatii unor companii din intreaga lume si acopera subiecte de CSR grupate in patru categorii: mediu, munca si Drepturile Omului, etica si achizitii durabile.
In raportul anual de sustenabilitate al Stefanini se regasesc cele mai recente informatii cu privire la politicile si initiativele companiei privind responsabilitatea corporativa.
“Cultura noastra se bazeaza pe ideea de comunitate interna si externa, dar si pe sentimentul de apartenenta, si tocmai de aceea initiativele noastre de responsabilitate sociala au in vedere acesti piloni: comunitatea interna, cea externa si grija fata de mediu. Astfel suntem hotarati sa cautam metode de a minimiza impactul nostru asupra mediului, in timp ce oferim cele mai bune servicii si contribuim la dezvoltarea comunitatilor. Observam ca eforturile de a imbunatati sustenabilitatea digitala din ultimii ani se reflecta in raspunsurile romanilor, acestia fiind constienti de importanta sectorului digital pentru dezvoltarea durabila. Cu toate acestea, este clar ca exista loc de imbunatatiri in toate domeniile explorate in studiu si ne dorim sa dam un exemplu despre cum poate arata un viitor sustenabil in domeniul solutiilor IT”