PNL propune o masura alternativa la vehiculata introducere a impozitului de 1% din cifra de afaceri, impozit redus de 10% pentru partea de profit in plus declarat, raportat la profitul de anul precedent, iar pentru restul obligatiei fiscale se va achita impozit de 16%, a anuntat, vineri, deputata Raluca Turcan, citata de Agerpres.
"In plus, contribuabilii platitori de impozit pe profit si platitori de impozit pe venitul microintreprinderilor, care achita impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pana la termenele scadente, vor beneficia de o bonificatie de 10% calculata asupra impozitului datorat. Dar numai daca nu inregistreaza debite la nivelul bugetului general consolidat", a declarat Raluca Turcan, in timpul unei conferinte de presa.
Potrivit Ralucai Turcan, propunerea liberalilor "incurajeaza operatorii economici sa declare in integralitate profiturile, stimuleaza firmele sa plateasca la termen obligatiile fiscale".
"Impactul acestor masuri asupra veniturilor bugetului general consolidat (pe termen scurt, mediu si lung) va fi unul puternic pozitiv din urmatoarele considerente: va genera un stimul puternic pentru declararea, in Romania, a valorii reale a profitului obtinut, in scopul de a beneficia de cota redusa de impozit pentru diferenta de profit; Va determina scaderea "exportului" profiturilor in zone fiscale avantajoase (cote mai reduse de impozitare), pentru ca va fi mai avantajoasa declararea profitului impozabil si plata impozitului in Romania; Profitul impozabil suplimentar declarat in anul n+1 (mai mare decat in anul anterior - n) si impozitat cu 10%, va fi impozitat in anul n+2 cu 16%, determinand o crestere semnificativa a veniturilor bugetare din impozitul pe profit pe termen lung", a mai spus Raluca Turcan.
Turcan considera ca "orice contribuabil care doreste ca in anul n+2 sa beneficieze din nou de cota de 10%, va trebui sa obtina, sa calculeze si sa declare un impozit si mai mare decat in anul n+1, iar cota de 10% se va aplica doar pentru profitul suplimentar din anul n+2. Contribuabilii care nu declara impozite mai mari decat in anul precedent vor plati in continuare doar cota de impozit de 16%. Bonificatia de 10% nu reprezinta doar un tratament non-discriminator fata de bonificatia de care beneficiaza persoanele fizice pentru plata anticipata a obligatiilor fiscale (impozite locale), ci si un stimul suplimentar pentru respectarea calendarului trimestrial de incasari bugetare, in vederea acoperirii, in timp real, a surselor de finantare pentru cheltuielile bugetare. Ori de cate ori decidentii guvernamentali au considerat ca prin majorari m ale regimului de impozitare si prin masuri coercitive vor fi obtinute venituri bugetare suplimentare, s-a dovedit a fi o eroare".
Fostul vicepremier Raluca Turcan a mai declarat ca: "realitatea economica a demonstrat contrariul - ori de cate ori s-au aplicat masuri de simplificare si bonificatii fiscale, conformarea fiscala voluntara a crescut, iar nivelul incasarilor din venituri fiscale la bugetul general consolidat s-a majorat. Ar fi deosebit de grav sa se adopte, din nou, masuri eronate, orientate catre companiile cu capital strain, sub false argumente nationaliste si intr-o simpla si eronata logica electorala. Datele furnizate de Banca Nationala a Romaniei si Camera de Comert si Industrie a Romaniei arata foarte clar faptul ca investitiile straine au pondere covarsitoare in economia nationala, ca zeci de mii de firme romanesti depind de comenzile marilor companii straine, ca zeci de mii de firme au aparut si s-au dezvoltat gratie companiilor straine, ca sute de mii de locuri de munca superioare sunt asigurate in aceste companii si ca salturile tehnologice ale economiei Romaniei au fost sprijinite de transferurile de know how si tehnologie realizate de firmele straine.Mai mult decat atat, un tratament diferentiat al operatorilor economici contravine atat Constitutiei Romaniei, cat si Tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana".