Dupa cum informeaza un comunicat dat publicitatii la inceputul lunii aprilie a.c., increderea directorilor financiari in evolutia companiilor este sustinuta de investitiile in tehnologie. Cu toate acestea, instabilitatea sistemului fiscal, dificultatile de atragere si retinere a talentelor si complexitatea in crestere a mediului de afaceri raman principalele ingrijorari ale managerilor financiari, dupa cum arata cel mai recent sondaj al KPMG in Romania, intitulat „Tendinte si prioritati in anul 2018 ale directorilor financiari”.
Potrivit analistilor companiei de consultanta, sondajul de opinie, realizat de KPMG in Romania in randul directorilor financiari, prezinta prioritatile si ingrijorarile acestora pentru anul 2018. Aproape trei sferturi dintre respondenti considera ca tehnologia invechita este o piedica in calea profitabilitatii, astfel incat 9 din 10 directori financiari estimeaza, in aceste conditii, o crestere a costurilor cu tehnologia. Aceasta pare sa ocupe un loc prioritar in programul de investitii al companiilor din Romania, 25% dintre respondenti investind intre 100.000 de euro si 500.000 de euro, iar 37% peste 500.000 euro in tehnologie.
„Mediul de afaceri din ce in ce mai complex este o provocare pentru directorii financiari, care au ca prioritate stimularea inovatiei si luarea unor decizii indraznete cu privire la viitor. Sondajul realizat de KPMG in Romania arata ca rolul directorilor financiari trece prin schimbari semnificative. Activitatea lor nu se mai rezuma la controlul cifrelor, ci presupune abilitati analitice complexe, abilitati operationale si implicare in definirea strategiei de afaceri a organizatiei”, a declarat Cezar Furtuna, partener coordonator al departamentului de audit pentru KPMG in Romania.
In comunicat se mai arata ca integrarea noilor tehnologii in strategia companiei are rolul de a eficientiza procesele operationale, in conditiile in care mentinerea rentabilitatii reprezinta una dinte prioritatile principale ale directorilor financiari. Dupa cum indica rezultatele acestui sondaj, dezvoltarea unei strategii coerente de afaceri este afectata, printre altele, si de sistemul fiscal, caracterizat prin schimbari dese, impredictibile si reguli interpretabile. In plus, rezultatele sondajului mai scot in evidenta si alte ingrijorari ale directorilor financiari, cum ar fi majorarea costurilor cu forta de munca, dificultatile de atragere si retinere a talentelor, la care se adauga o complexitate in crestere a reglementarilor.
Tendinte si prioritati in anul 2018
Directorii financiari isi mentin atitudinea optimista cu privire la evolutia propriului sector de activitate si cu atat mai mult cu privire la evolutia propriei organizatii, 89% dintre acestia aratandu-se increzatori in perspectivele organizatiei lor in anul 2018. In plus, 63% estimeaza o tendinta de crestere a veniturilor in urmatoarele 12 luni, iar cele mai frecvente strategii de crestere vizeaza lansarea de noi produse si servicii.
Recrutarea si retentia personalului reprezinta o prioritate ridicata in anul 2018 pentru 66% dintre respondenti, in timp ce 40% dintre directorii financiari estimeaza o crestere majora a costurilor salariale in urmatorii trei ani. In acelasi timp, 71% dintre respondenti considera tehnologia invechita ca fiind o piedica in calea dezvoltarii si profitabilitatii. Aproape 9 din 10 directori financiari estimeaza o crestere a costurilor cu tehnologia. Mai mult, pentru a confirma problemele legate de schimbarea tehnologiei, 25% dintre respondenti este cota celor ce sustin ca au investit in tehnologie in ultimul an intre 100.000 de euro si 500.000 de euro, iar 37% au alocat peste 500.000 de euro. Principalele arii vizate pentru investitiile in tehnologii noi sunt aria operationala, gestionarea si securitatea datelor si interactiunea cu clientii. In acelasi timp, mai mult de jumatate dintre respondenti considera ca legislatia fiscala este interpretata arbitrar si procedurile sunt greu de aplicat, in timp ce 40% reclama lipsa dialogului si o impredictibilitate a mediului fiscal. Pentru a descarca raportul complet al KPMG, click aici!