A aparut editia martie-aprilie a revistei Agenda Constructiilor, care cuprinde date si informatii referitoare la situatia actuala si perspectivele pietei nationale de constructii si instalatii, avand ca tema centrala analiza pietelor de centrale termice, echipamente HVAC si tubulatura din material plastic. De asemenea, la aceeasi rubrica sunt reflectate informatii care contureaza perspectivele unor segmente specifice pe termen scurt, mediu si lung, fiind prezentate date ce contureaza situatia actuala si estimari cu privire la diverse sectoare, precum: centrale termice, alte echipamente de incalzire si climatizare a aerului, sisteme de ventilatii, radiatoare, tubulatura din PVC, PE si PP, tevi din poliester armat cu fire de sticla si insertie de nisip (PAFSIN), tubulatura pentru instalatii sanitare (modele din plastic, multistrat sau solutii traditionale, din metal) etc., cuprinzand inclusiv cele mai recente date referitoare la diverse programe guvernamentale si/sau europene care pot sa contribuie la cresterea livrarilor. Toate acestea sunt sustinute de opiniile a 14 manageri ai firmelor specializate in domeniile analizate – si nu numai. De asemenea, in cadrul unor articole distincte, echipa editoriala a revistei se refera la o serie de aspecte ce guverneaza piata de constructii, in ansamblul sau, referindu-se cu precadere la posibila initiere a trendului ascendent in acest an si la faptul ca sectorul de profil a iesit din recesiune tehnica. Eventuala majorare a taxelor si impozitelor, situatia fortei de munca in constructii (unde firmele de profil au pierdut 70.000 de salariati in perioada crizei), posibila tranzitie a personalului specializat in piata gri sau neagra a muncii si investigarea de catre DNA a cazurilor de fraudare a licitatiilor si coruptia in mediul de afaceri sunt doar cateva dintre subiectele abordate la sectiunea de actualitate. In acelasi timp, subiectul proiectelor derulate pe plan national este analizat in paginile publicatiei, cu accent asupra dinamicii lucrarilor, noi obiective fiind propuse de investitorii publici si privati. Ca noutate, se distinge rubrica marcilor de incredere – Reliable Brands – unde, pe de-o parte, se disting unele dintre cele mai cunoscute branduri din domeniu, iar pe de alta parte se descrie modul in care notorietatea marcii poate reprezenta un aspect esential pentru castigarea cotei de piata. Sumarul revistei – conceputa intr-o structura bilingva (romana si engleza) si integrata cu publicatia Fereastra – abordeaza, printre altele, diverse teme de real interes. Astfel, la sectiunea Reliable Brands sunt cuprinse informatii exhaustive cu privire la cele mai cunoscute marci de materiale, echipamente, sisteme si servicii de antrepriza de constructii promovate in tara noastra si in strainatate, acestea indicand, printre altele, felul in care companiile care le-au creat, dezvoltat si promovat si-au asigurat, prin intermediul brandurilor respective, loialitatea utilizatorilor. Sectiunea de actualitate include, alaturi de temele precizate anterior, rezultatele unui studiu potrivit caruia peste 53% dintre managerii chestionati recent de KeysFin se asteapta ca in anul 2015 sa aiba loc o evolutie economica, in timp ce numai 34% au prevazut o continuare a crizei la toate nivelurile.
Noi proiecte arhitecturale, prezentate in paginile revistei
Rubrica de analiza abordeaza, prin prisma mai multor indicatori macroeconomici relevanti, perspectivele pe termen scurt, mediu si lung ale segmentelor specifice domeniului HVAC, cum ar fi cel de centrale termice, unde, incepand cu luna septembrie a.c. vanzarile vor fi impulsionate de implementarea noilor directive ErP, sectorul sistemelor de ventilatie controlata, pentru care se preconizeaza un trend constant de crestere, domeniul radiatoarelor, respectiv piata de tubulatura din material plastic, impulsionata de anumite proiecte de investitii. Sunt reliefate, de asemenea si implicatiile pe care le exercita asupra firmelor din bransa diverse aspecte, precum: noua etapa a programului guvernamental Casa Verde, rata de absorbtie a fondurilor europene pentru POS-Mediu, investitiile pentru inlocuirea unor conducte derulate de E-ON Distributie Romania etc. La rubrica de opinii se evidentiaza cele mai relevante aspecte conturate de manageri ai firmelor: Geiger Transilvania, Danya Cebus si altele. Rubrica de lideri reliefeaza cele mai semnificative actiuni intreprinse de Knauf Insulation si Bilka Steel, care s-au implicat in stabilirea unor noi standarde de referinta, prin calitatea produselor si a serviciilor, pe piata nationala de profil. Rubrica permanenta, dedicata firmelor implicate in productia si furnizarea de sisteme pentru constructii, abordeaza cu precadere evolutia domeniului in ansamblul sau, din perspectiva faptului ca pe piata locala de profil activitatea a demarat sub auspicii pozitive in 2015, pornind de la un prag de 3,5 miliarde euro al sectorului national al produselor pentru constructii. Sectiunea de arhitectura si design cuprinde pe de-o parte cele mai recente date statistice referitoare la dinamica activitatilor specifice in 2014 si la inversarea trendurilor de evolutie pe plan european (reflectate de Arch-Vision), iar pe de alta parte cele mai noi proiecte in care s-au implicat firmele: Soare & Yokina Arhitecti Asociati, Louis Berger, Arhipropub, Signature M, biroul de arhitectura TAD, Parasite Studio, Romair etc. Totodata, rubrica de antreprenori si dezvoltatori indica, in patru pagini, faptul ca pentru firmele de constructii exista premise mai bune, incepand din 2015, dupa o scadere evaluata la 6,7% in 2014, Comisia Nationala de Prognoza sustinand ca sectorul constructiilor s-ar putea majora cu 4,7% in acest an, pana la 9,26 miliarde euro. La randul sau, sectiunea Info-Santiere include cele mai noi aspecte legate de proiectele importante lansate recent de investitorii publici sau privati. Articolul reflecta, cu precadere, reluarea din luna martie a.c. a unor mari proiecte, finantate din fonduri publice, insa nu sunt neglijate nici cele derulate de investitorii privati, astfel incat, in cadrul a sase pagini, sunt prezentate principalele contracte specifice, precum si investitiile actuale si cele ce vor fi derulate pe termen scurt si mediu pentru dezvoltarea unor obiective din toata tara. Totodata, rubrica de produse si tehnologii reitereaza in opt pagini eforturile de cercetare-dezvoltare, incununate de succes, ale unor companii precum Sekisui SPR, Lindab, Hilti, Siemens, Siatec si Lamar, prezentand in acelasi timp si avantajele utilizarii agentului refrigerant R32 – o solutie optima pentru conservarea mediului. In fine, dar nu in ultimul rand, rubrica de corporatii, dedicata marilor grupuri multinationale din industria de constructii, descrie modul in care piata este influentata de deciziile unor companii semnificative, care si-au propus o dezvoltare moderata a afacerilor, in contextul economic actual. Pentru informatii suplimentare, click aici!