Principalul fond european accesat de Romania pentru constructia de autostrazi, Fondul de Coeziune, este, in acest moment, injumatatit fata de alocarea bugetara anterioara a Comisiei Europene, potrivit unei declaratii a secretarului de stat din cadrul Ministerului Fondurilor Europene (MFE), Mihaela Toader, citata de Agerpres.
In cadrul urmatorului exercitiu bugetar luat in calcul de noua Comisie Europeana, Fondul de Coeziune beneficiaza de aproximativ 3 miliarde euro, comparativ cu suma de aproape 9 miliarde euro alocata in bugetul precedent. "Se remarca o scadere semnificativa a Fondului de Coeziune, cel care finanteaza statele cu un venit mediu brut pe cap de locuitor sub 75% din media UE, si care era principalul nostru fond din care faceam autostrazi. Dupa ce transferam si suma de un miliard de euro catre Connecting Europe Facility, gestionata direct la nivelul Comisiei Europene, ramanem cu 3 miliarde euro, dupa ce in actualul exercitiu am avut aproape 9 miliarde euro la dispozitie", a afirmat Mihaela Toader.
Secretarul de stat a apreciat ca nu se asteapta la vreo suplimentare a acestui fond, in contextul evenimentelor politice si economice din UE, dar a remarcat ca Fondul Social European Plus are cea mai mare crestere de alocare financiara de la Bruxelles.
"Se remarca faptul ca, din toata alocarea - si ma refer exclusiv la alocarea pe Fondul European de Dezvoltare Regionala pentru ca este cel care finanteaza investitii efective in infrastructuri de toate tipurile - Fondul Social European Plus, dedicat masurilor soft, are o crestere spectaculoasa, de la aproximativ 5 miliarde euro acum, la 8,4 miliarde euro. Este destul de complicat de gestionat o astfel de suma, mai ales pe masuri care nu vizeaza deloc infrastructura", a precizat Mihaela Toader.