Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei autohtone de lacuri si vopsele, Fares Sayegh, director general al firmei National Paints, sustine ca, pe fondul crizei economice, tendinta pietei a fost spre o reorientare a clientului final catre produsele economice, in defavoarea segmentului premium. Pentru acest an, se estimeaza o revigorare a pietei specifice.
Fares Sayegh, director general al firmei National Paints:“Pentru 2009, toate studiile arata o scadere a acestui segment de piata cu 20%-30%, prin urmare trebuie sa admitem ca nu a fost un an usor. Romania este inca pe harta Europei o zona cu potential ridicat, asadar, in pofida tuturor factorilor negativi, tendinta indica o redresare. Desi piata constructiilor nu va ajunge la nivelul anului 2008, in pofida eforturilor statului de sprijinire a acesteia, trendul crescator va fi sustinut de segmentul „Do It Yourself” si de proiectele mici si mijlocii finantate prin programe guvernamentale. Investitiile efectuate in anii precedenti, pe fondul cresterii pietei de lacuri si vopsele, nu au depasit pragul de rentabilitate in acest an, in care s-a ajuns ca in Romania capacitatea de productie instalata sa fie de aproximativ 710.000 tone, iar potentialul maxim de consum de numai 420.000 de tone. Pe fondul crizei economice, tendinta pietei a fost spre o reorientare a clientului final catre produsele „low cost”, in defavoarea segmentului „premium”. In aceste conditii am incercat sa ne adaptam cerintelor actuale, prin diversificarea gamei de produse, dezvoltarea de materiale personalizate pentru nise de piata si consumatori industriali si furnizarea gratuita a serviciilor de consultanta privind tehnica de aplicare a vopselelor. Intrucat nu putem face rabat de la calitate, in ciuda cerintelor pietei pentru segmentul de produse din gama economica, speram in revigorarea segmentului premium.
Desi anul trecut s-a inregistrat o diminuare puternica a cererii pentru produse industriale, am reusit sa atingem un volum al vanzarilor in crestere cu 40%, lucru care ne bucura, avand in vedere specificitatea si cerintele ridicate de calitate impuse de acest segment. Ca si areal al vanzarilor noastre, judetul Iasi inregistreaza cifre considerabil superioare, tendinta sustinuta de o retea de distributie extinsa si de un showroom de prezentare modern al diviziei de lux ”Emotion Trend”. Pentru acest an, speram in revigorarea pietei, luand in considerare majorarea de peste 39%, inregistrata in primul trimestru al acestui an. Strategia pentru dezvoltare a companiei in intervalul urmator prevede imbunatatirea continua si diversificarea portofoliului de produse (cu precadere, cele Eco), dezvoltarea retelei de distributie si cresterea numarului centrelor dotate cu masini pentru colorare computerizata”.