RO EN
The cart is empty

Henkel Romania, in topul furnizorilor de spuma poliuretanica


Andrei Dumitrescu (33 de ani)
Functia/firma: director de vanzari si marketing al Diviziei Adezivi Henkel Romania;
Studii: Facultatea de Management, Academia de Studii Economice - Bucuresti; MBA in cadrul ASEBUSS - Bucuresti;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul adezivilor si materialelor de etansare;
Hobby: motociclism, fotbal.
Compania Henkel Romania a fost infiintata in 1994, ca subsidiara a concernului international Henkel CEE, din Viena. In anul 2000, a fost inaugurata unitatea de productie locala, specializata in fabricarea de adezivi pentru constructii, comercializati sub marcile Ceresit si Thomsit. In perioada urmatoare, fabrica a fost extinsa si modernizata din punct de vedere tehnologic, dispunand, in prezent, de linii automate de ultima generatie. In prezent, divizia de adezivi din cadrul firmei are 300 de angajati. Pe segmentul sistemelor destinate utilizarii in domeniul tamplariei termoizolante, societatea comercializeaza o gama diversa de spume poliuretanice (PU), destinate atat utilizatorilor casnici, cat si celor profesionisti.

- Care sunt rezultatele financiare inregistrate in ultimul an?
- Din acest punct de vedere, situatia consemnata este satisfacatoare, in 2007 realizandu-se, la nivelul intregii companii Henkel Romania, o cifra de afaceri totala de 140 de milioane de euro. Pentru exercitiul financiar curent, ne propunem o evolutie similara a vanzarilor diviziei de adezivi, astfel incat sa se consemneze o crestere a veniturilor de circa 30%. Evident, trendurile au fost diferite, in functie de caracteristicile fiecarei grupe de produse. Se poate afirma faptul ca majorari semnificative au fost inregistrate la livrarile de adezivi pentru placari si sisteme de termoizolatii.

- Prezentati situatia actuala, in domeniul spumelor poliuretanice.
- Conform estimarilor proprii si in urma analizelor realizate pe baza unor studii de piata recente, Henkel Romania detine o cota de piata de 15% in acest domeniu, situandu-se pe pozitia a treia in topul furnizorilor, dupa firmele Den Braven Romania si Selena Romania. Aceasta situatie este remarcabila, avand in vedere ca vanzarile de spume poliuretanice (PU) au o pondere destul de redusa in cadrul cifrei de afaceri. Acest lucru este oarecum atipic si caracterizeaza piata din Romania, intrucat compania-mama este lider mondial in domeniu. O explicatie posibila ar fi aceea ca s-a pus un accent mai puternic pe promovarea celorlalte categorii de produse. In orice caz, strategia de marketing pe termen scurt/mediu prevede o imbunatatire semnificativa a activitatii pe aceasta piata.

- Cum intentionati sa atingeti acest obiectiv?
- Cel mai important instrument este - din punctul nostru de vedere - imbunatatirea permanenta a ofertei. Astfel, recent, am lansat sistemul Winteq Ceresit, care constituie o solutie profesionala completa pentru montajul ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. Sistemul include benzi de sigilare precomprimate, folii pentru etansari la interior/exterior si spuma PU cu expandare controlata sau ridicata. Pana in acest moment, am inregistrat, deja, o reactie pozitiva a pietei, venita - in special - din partea comunitatii de arhitecti si proiectanti. Pentru intervalul urmator, principalul obiectiv il constituie continuarea promovarii acestui produs cu denumirea care ne-a consacrat, sustinuta de alocarea unor bugete de marketing cu o pondere superioara contributiei pe care sistemul Winteq Ceresit o are la cifra de afaceri a Henkel Romania.

- Ati intampinat dificultati deosebite in desfasurarea activitatii?
- Am incercat sa ne detasam, oarecum, de disputele care au loc pe acest segment de piata, concentrandu-ne atentia pe comunicarea avantajelor folosirii produselor proprii. De asemenea, ne axam pe implementarea rapida a exigentelor prevazute de legislatia europeana, in acest sens fiind relevant faptul ca am renuntat deja la utilizarea freonului si am demarat productia de tuburi cu gaz propulsor pe baza de propan/butan. Consideram ca problemele de concurenta neloiala nu pot fi depasite in alt fel decat prin sustinerea respectarii standardelor comunitare. In prezent, in decizia de cumparare a materialelor din categoria spumelor poliuretanice pretul are cel mai important rol si acest fapt determina o crestere a livrarilor/vanzarii de produse slabe calitativ.

- Cum estimati evolutia acestei piete, pe termen mediu?
- Activitatea noastra se afla in dependenta directa de gradul de solvabilitate a cererii. Cu alte cuvinte, in perioada urmatoare se vor concretiza doar acele solicitari care sunt sustinute de fondurile necesare, estimarile realizate pe baza cererii totale fiind nerealiste. Astfel, este putin probabil ca piata constructiilor sa creasca in ritmul comunicat de majoritatea analistilor (30% pe an), deoarece lipsa lichiditatilor determina intarzieri la definitivarea a numeroase proiecte. Este adevarat faptul ca anumite segmente ale sectorului materialelor de constructii, cum ar fi cel de productie a spumelor poliuretanice, sunt mai dificil de accesat, avand in vedere complexitatea tehnologiilor de fabricatie si nivelul ridicat al investitiilor. Insa, consider ca piata producatorilor de tamplarie termoizolanta va inregistra transformari profunde, pe fondul acutizarii competitiei, iar gradul de segmentare se va diminua.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter