RO EN
The cart is empty

DECORATOR: Potential de crestere pe piata de vopsele, in pofida noilor dificultati

Piata de lacuri si vopsele din Romania are o valoare de circa 1,5 miliarde lei, respectiv 300 de milioane de euro anual, potrivit estimarii realizate de Andor Todor, directorul general al companiei Decorator, pe baza datelor existente pe piata. Raportat la numarul de locuitori ai tarii, ar rezulta aproximativ 16 euro/ persoana capacitatea actuala de absorbtie a pietei, nivel pe care managerul il considera sub potentialul real din domeniu.
"Este greu de avansat o cifra exacta cu privire la dimensiunea pietei romanesti de lacuri si vopsele, deoarece rezultatul estimarii depinde de categoriile incluse (pot fi luate in calcul si tencuielile decorative sau vopselele creative hobby). In baza datelor din presa economica, credem ca piata de vopsele din Romania are o valoare de aproximativ 1,5 miliarde lei, adica in jur de 300 milioane de euro. Impartind cu 19 milioane, numarul de locuitori din tara noastra, ajungem la circa 16 euro/ persoana, bani cheltuiti de un roman pe achizitia de vopsele intr-un an. Cred ca este loc si de mai bine", a declarat Andor Todor.
Decorator este furnizor de vopsele decorative speciale, de nisa, cu sediul in Brasov si magazine si depozite in Brasov, Timisoara, Targu Mures si Cluj-Napoca. Compania comercializeaza marcile Helios-Kansai, Monto, Pentrilo, Hagmans Nordic, Cedria, Lepanto, Oikos, Neuce, Coprabel si Tec7 si a incheiat anul 2021 cu vanzari de aproximativ un milion de euro, apropiate de cele din anul precedent. In 2022, Andor Todor estimeaza ca cifra de afaceri va depinde atat de actiunile intreprinse de societate, cat si de evolutia pandemiei si de situatia geopolitica din Europa.
 
 
"In 2021, am resimtit atat efectele pandemiei legate de cresterea preturilor, cat si dificultatile din lanturile de aprovizionare. Am vazut cum clientii isi schimba prioritatile in functie de situatia epidemiologica: atunci cand s-a putut, au plecat in vacanta, proiectele de amenajari nemaifiind prioritatea lor, ca in anul precedent. Pe de alta parte, lipsurile (si cresterile de pret) la materia prima i-au afectat pe majoritatea partenerilor nostri producatori si s-au resimtit si in oferta noastra. Credem ca acest trend va continua si in 2022. Activitatea noastra cotidiana este afectata si de lipsa fortei de munca, cresterea costurilor cu energia, inflatia si incertitudinea cauzata de Covid. In plus, evolutia situatiei politice de pe continent poate avea efecte impredictibile asupra mediului de afaceri", a precizat directorul general al Decorator.
 
Best-of-West - parteneriate strategice pentru marci premium
Potrivit lui Andor Todor, prioritatea cea mai importanta pentru compania Decorator este dezvoltarea proiectului Best-of-West, bazat pe parteneriate strategice cu producatori foarte buni din Europa Centrala si de Vest.
 
 
"Creatiile cele mai reusite ale acestor fabricanti includ solutii inovatoare si consacrate pe piata lor «de acasa», dar insuficient cunoscute in Romania. Helios-Kansai, Monto, Pentrilo, Hagmans Nordic, Cedria, Lepanto, Oikos, Neuce, Coprabel si Tec7 sunt branduri foarte cunoscute in tarile lor de origine. Noi punem la dispozitia consumatorilor din tara noastra cele mai bune produse ale lor. Prin acest proiect contribuim la spatii construite mai frumoase, mai colorate si mai prietenoase", a explicat managerul companiei brasovene.
***
Decorator SRL este o afacere de familie, cu acelasi obiect de activitate de la infiintare. Din 1995, obiectivul declarat al companiei a fost facilitarea accesului persoanelor si firmelor din Romania la materialele de finisare cele mai moderne. Compania livreaza vopsele speciale pentru societati comerciale - magazine specializate, executanti de lucrari -, dar si catre persoane fizice.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter